Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
maar ik bedoelde meer het niveau van bokt in z'n algemeenheid (dus dat het geen mensen zijn die nog nooit een paard van dichtbij hebben gezien maar gewoon graag meepraten)
. Iemand kan nog zo veel ervaring hebben maar dat wil nog steeds niet zeggen dat diegene het altijd bij het juiste eind heeft en dat je hem/haar blindelings moet volgen in alles.
Sees schreef:Ik zie op de eerste foto trouwens een verkeerde bekkenstand, of dat achterbeen nou wel of niet onder de massa is. Ik vind persoonlijk foto drie ook prettiger maar over smaak valt niet te twisten haha
. Ik vind dat er veel mensen zijn die goede dingen te zeggen hebben en dit ook kunnen onderbouwen.
) maar je hebt gewoon een aantal voor -en tegenstanders van de slof en ik persoonlijk blijf het een interessant topic vinden, ik leer van ieder topic weer iets nieuws. JIJ bent degene die je pony aanvoelt en als jij denkt dat dit het beste is...dan moet je dat doen. Dat ik of Piet of Klaas of Betje het daar niet mee eens is, daar moet jij je niks van aantrekken. Doe wat met die gedeelten van de info waar je wat aan hebt en de rest...laat je lekker voor wat het is. For what its worth, het klinkt in ieder geval alsof jullie wel veel plezier hebben samen.
Mireille1970 schreef:Het leuke van deze topics is eigenlijk dat je over een jaar weer zou moeten kijken... dan weet je hoe het zich heeft ontwikkeld.
Helaas is een topic vaak dan al te oud en mag je hem niet omhoog halen...

. Zodra ik weer mag rijden (paarden en blessures don't get me started, zal ik jullie ook eens voorstellen aan mijn kanjer). girlgirl109 schreef:Je moet je pony gaan rechtrichten! vraag maar aan je instructrice hoe dat moet, als het goed is weet ze het wel....
Jou pony heeft waarschijnlijk links kortere spieren dan rechts, en het is aan jou de taak om allebei de spieren evensterk te trainen.
Een slof is geen goed idee vind ik, je paard geeft na als hij er klaar voor is en als hij recht is en niet omdat jij dat zo graag wil, of omdat je hem zo graag op een bepaalde plaats wilt hebben. En als je basis nog niet in orde is, kan je beter daaraan werken denk ik, je kunt nooit correct uitgevoerde oefeningen rijden als je pony nog niet rechtgericht is. Dus ik denk dat het verstandiger is als je instructrice net zo lang aandacht besteed aan de basis totdat alles goed zit. daarna de basis onderhouden en kunnen jullie verder naar andere oefningen.
tip: kijk eens op www.hoefkatrol.com en www.paardenbegrijpen.nl voor informatie over rechtrichten en over de gevolgen voor als je dat niet doet.
Heel veel plezier en succes met je pony nog verder, ik hoop dat je hier iets aan hebt.
groetjes
Maar wilde even graag reageren om dat ik het in eerst instantie helemaal hier mee eensben Bonny4life schreef:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=ZPQM6X7B[/img]
hier zijn er een paar, van les gister, ging egt heel goed en heb de slof zoals ik al vaak heb gezegd verantwoord gebruikt! kijk ff!