Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Aqua8horse schreef:Allebei niet Samsam.
Aqua8horse schreef:
Volgende vraag: Jullie vinden dat dus mooi??
snowdon schreef:Aqua8horse schreef:Een piaffe is een heel duidelijk voorbeeld. Als een paard daar al niet in een correcte balans loopt, loopt het nergens in balans!!!!
Hoezo dan? Verklaar U nader...
Aqua8horse schreef:Voor alle aanvallers: hoe verklaren jullie dat de bene tijdens een piaffe niet in tact gaan?
Dat niet alles altijd perfect gaat, zeker in de ring niet.
Volgende vraag: Jullie vinden dat dus mooi?
niet mooi, niet lelijk
Vinden jullie het dan misschien ook correct?
nee
En geeft het jullie een fijn beeld?
dat beeld is voor mij meer dan alleen de takt bij de piaffe
hoe kijkt het paard vind ik ook een belangrijks tukje, hoe draaft hij weer weg enz
(GRAPJE!!!) maar ff bijzetten, valt anders vast verkeerd Citaat:Zou je ook gewoon antwoord kunnen geven? In plaats van de aanval door te drammen om zo het antwoord op mijn vragen schuldig te kunnen blijven, door gebruik te maken van een wedervraag?
Aqua8horse schreef:Nee, Samsam: jullie verdedige een krakkemikkige manier van piaffe rijden, in mijn ogen. Mijn vraag is dus als jullie ook zo met balans en tact bezig zijn, hoe verklaar je dan zo'n gekunstelde piaffe?
RK: Zou je ook gewoon antwoord kunnen geven? In plaats van de aanval door te drammen om zo het antwoord op mijn vragen schuldig te kunnen blijven, door gebruik te maken van een wedervraag?
Samsam schreef:Aqua8horse schreef:Allebei niet Samsam.
Hoe dan? In stand?
shadow0 schreef:Als het zich toch niet laat manipuleren, dan kunnen wij mensen er ook niets aan doen. Dus dat bedoel je vast niet.
Maar verder: ik kan gewoon over straat lopen zonder om te vallen. Ik kan fietsen, ik kan stilstaan, ik kan kniebuigingen maken, kortom: helemaal beroerd is die balans niet. Maar zet me op een koord in de circusring en het gaat niet goed. Vraag ingewikkelde balletoefeningen en ik kan het niet. Perfect is mijn balans dus allerminst.
Hoe kun je dan zeggen dat, omdat een moeilijke oefening niet gaat, ook de meer basisdingen slecht zijn?Citaat:Zou je ook gewoon antwoord kunnen geven? In plaats van de aanval door te drammen om zo het antwoord op mijn vragen schuldig te kunnen blijven, door gebruik te maken van een wedervraag?
Warning: loop detection![img]
http://home.wanadoo.nl/inca0/smileys/stopsign.gif[/img]
Aqua8horse schreef:Omdat een natuurlijk evenwichtsmechanisme zich niet laat manipuleren!
Aqua8horse schreef:Wat denk je dat een evenwichtsmechanisme doet dan?
Aqua8horse schreef:Ja, dat klopt. Deze techniek duurt 6-8 minuten. Dus waar anderen jaren op trainen moeten (een opmerking van een bokker) heb je dan in 1 keer klaar. Een nageeflijk paard met bewegingen vol schwung, tact en balans.
shadow0 schreef:Aqua8horse schreef:Wat denk je dat een evenwichtsmechanisme doet dan?
Ik zou zeggen dat het voorkomt dat je omvalt. (En mijn evenwichtsmechanisme doet dat heel behoorlijk, maar niet met de perfectie van een balletdanser)
Wat doet het volgens jou?
Karl66 schreef:HappyH, hoe kom je er toch steeds op dat toppaarden geen takt en balans hebben? Heb jij er zoveel meer verstand van dan de hele dressuurwereld???

Samsam schreef:Aqua8horse schreef:Allebei niet Samsam.
Hoe dan? In stand?