Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Cowgirl schreef:We zijn niet allemaal even rijk als jou!
ps ik zoek nog zo'n goede instructeur omg Heerhugowaard.
Cowgirl schreef:Citaat:Goede instructie is best te vinden, alleen kost het vaak de nodige centen.
Het gros lest over het algemeen toch a. goedkoper en b. makkelijker (kan gewoon op stal hoeft er niet voor op pad) op hun eigen stal manege, want daar lest de halve stal bij.
We zijn niet allemaal even rijk als jou!
Best snelle conclusie van jouw 

Cassidy schreef:Citaat:wat doet iedereen dan om een paard scheef te rijden??
Hier ga je de fout in, je denkt verkeerd. De mensen rijden het paard niet scheef, het paard IS scheef en de mensen verzuimen het om hem recht te rijden.

guusje schreef:alleen die instructeurs die jij noemt zep, die kunnen een paard niet rechtrichten!!!!!
Zep schreef:guusje schreef:alleen die instructeurs die jij noemt zep, die kunnen een paard niet rechtrichten!!!!!
Sorry Guusje...
dhr van de Schaft is een zeer gerespecteerd trainer met enorme kennis, een lange staat van dienst, betere palmares dan de Bodt, en bovendien klassiek opgeleid
Ga jij fijn verder in je eigen droomwereld Guus...

Citaat:Hoe rijk denk jij dan dat ik ben? *LOL* Best snelle conclusie van jouw Haha!
Ik heb geen eigen paard, ik rijd paarden voor anderen.
Hoe ik daar aan ben gekomen? Door mijzelf te bewijzen door veel inzet te tonen, veel verschillende moeilijke paarden te rijden waar niemand anders opwilde.
Ik heb geen trailer, niet eens een rijbewijs laat staan een dikke auto Haha!
En mijn lessen zijn redelijk prijzig, daarom ik les dan ook om de week Knipoog

Miss_Petit schreef:Vroeger hechtte men nog veel waarde aan bijv. een ORUN papier
Cassidy schreef:Miss_Petit schreef:Vroeger hechtte men nog veel waarde aan bijv. een ORUN papier
Zowel Orun als ook Deurne eisen van een leerling dat hij aankomt met een paard boven de 1.60m. Als de maat van het paard wat afdoet aan de kennis van de ruiter of de instructeur, hebben ze bij de Orun en ook in Deurne toch iets niet helemaal begrepen.

Miss_Petit schreef:Heb net eens op mij gemak de site van AdB bekeken...
Alsof hij het ei heeft ontdekt, dé oplossing. Want als je paard rijp is voor de slager, zal hij hem redden. Stap op en ik zal hem laten lopen!
Ondertussen in de stukje van 'tevreden klanten', (waar mij ook opvalt, is dat er nergens behaalde wedstrijdresultaten of klasses worden aangegeven) worden anderen instucteurs, manieren van rijden, bekende dierenkliniekem/ veeartsen en alternatieve geneeswijzen totaal de grond ingeboord. En dat vind ik nu erg kort door de bocht.
Ik denk dat er te veel naieve mensen zijn, die naar jan en alleman luisteren, in plaats van hun eigen plan te trekken. Want in mijn ogen vertelt AdB weinig nieuws, meerdere in mijn ogen goede instucteurs, nemen dit soort dingen mee in hun lessen.
Goede instructie is best te vinden, alleen kost het vaak de nodige centen.
Het gros lest over het algemeen toch a. goedkoper en b. makkelijker (kan gewoon op stal hoeft er niet voor op pad) op hun eigen stal manege, want daar lest de halve stal bij.
Maar de meeste instucteurs van nivo nemen meerdere rijstijlen, technieken en manieren mee in hun lesgeven. Door ervaring en simpelweg omdat geen 2 paarden hetzelfde zijn.
Niet qua bouw, gedrag, enz. En elk paard en niet te vergeten ruiter, heeft een ander soort instucteur/ les nodig.
Als de manier van AdB dé manier van lesgeven/ rijden was, dan deed iedereen het, en kon iedereen met zn paard de GP in
Zep schreef:Cowgirl schreef:We zijn niet allemaal even rijk als jou!
Antoine rekent ook een behoorlijk tarief voor zijn lessen! Ik heb prijzen van tussen de E45,- en E60,- horen noemen, afhankelijk van het aantal deelnemers aan een clinic.
Voor dat geld kun je ook naar iemand als Herman Wientjes, Rini vd Schaft, Ton de Kok, etc. etc.
Cassidy schreef:Ik heb gehoord dat AdB de lesdagen een beetje aan het verminderen is. Het enige adres waar hij nog regelmatig zal blijven komen is stal Kickersteyn in de Starnmeer.