Dit is dan wel een levade. Neus is nog maar nèt voor de loodlijn.
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Noukie"]
en daarnaast: een goede klassieke trainer, ook onzin, dan moet behalve die zeg 50 mensen iedereen maar stoppen met rijden, want we kunnen het toch niet. nee, lijkt me goed plan....
[/quote]
Nee hoor, maar misschien moeten die mensen dan niet proberen dit paard te rijden. En wellicht zijn er ook minder begaafden toe in staat om dit paard zonder LDR te rijden, kan ik van hieruit niet beoordelen, maar een goede klassieke ruiter kan het zeker, mits er echt iets grondig mis is, waardoor ie dus gewoon niet gereden moet worden.
[quote="Noukie schreef:en, waarom ben ik hem zo gaan trainen? Omdat hij in een systeem waarin hij niet zo getraind werd (en doe niet of ik stom ben ajb, ik snap jullie methode ook, en jeetje wat een verassing, ben in staat zo te rijden, woohoo!!!!) vast liep, en nu dus weer op en top in conditie is, better then ever. kijk, jij kan wel blijven zeggen dat klassiek de enige fantastische manier is, maar 1) er leiden meer wegen naar rome, trainingsmethode is per paard verschillend en 2) als blijkt dat dit nou werkt, waarom dan veranderen?? ik zie daar het nut niet van in....
runningkawa schreef:Jij zegt in andere posts dat je OP de LL ook niks vind.
Omdat de FEI, of de klassieke dressuur eigenlijk voorschrijft voor de LL
Maar bij dit paard/foto vind je het nog wel net acceptabel, maar bij alle andere geplaatste foto's zet je er als kantekening OP de LL bij.
runningkawa schreef:In de basis zijn er nog vele jury's die alleen maar naar het hoofd kijken
Neusje eruit en je hebt een voldoende
dat de achterhand in Tokio zit, de rug op de grond en de ruiter een trek hand om hem in het front te lichten omdat het achterbeen niet mee doet, dat vind ik erg kwalijk.
Er zijn ook jury's die kijken naar een totaal plaatje
Een ontspannen paard, dat van achteruit, over de rug, met lichte hulpen gereden word.
Een prettig plaatje om te zien
Als het neusje eruit komt, perfect
Maar als zo'n paard 2cm achter de LL is, zie ik dat toch liever als bovenstaande voorbeeld.Wat je hellaas veel ziet. En ook een paard naar de kl*te rijden is.
Wat zien jullie liever?
QQQQ schreef:Zoals ik al zeg: van hieruit kan ik niet zeggen of het aan het systeem of de ruiter heeft gelegen. Mogelijk beide.
Als blijkt dat de methode andere nadelen heeft, dan heeft dat wellicht nut.
Een kreupel paard loopt ook weer rad met pijnstillers. Is pijnstillers geven dan dé oplossing?
Maar, we dwalen weer af naar trainingsmethodes en dat wilde we nu juist niet... >;)
runningkawa schreef:In de basis zijn er nog vele jury's die alleen maar naar het hoofd kijken
Neusje eruit en je hebt een voldoende
dat de achterhand in Tokio zit, de rug op de grond en de ruiter een trek hand om hem in het front te lichten omdat het achterbeen niet mee doet, dat vind ik erg kwalijk.
Er zijn ook jury's die kijken naar een totaal plaatje
Een ontspannen paard, dat van achteruit, over de rug, met lichte hulpen gereden word.
Een prettig plaatje om te zien
Als het neusje eruit komt, perfect
Maar als zo'n paard 2cm achter de LL is, zie ik dat toch liever als bovenstaande voorbeeld.Wat je hellaas veel ziet. En ook een paard naar de kl*te rijden is.
QQQQ schreef:Noukie, punt in de hele LDR discussie is niet dat er misschien één heel zielig paard mee is geholpen.
Punt van RK snap ik wel hoor Noukie en dat klopt ook zeker: er mankeert veel aan de jury. Dat moet je echter niet proberen te herstellen door de regels aan te passen, maar door de jury beter op te leiden.
QQQQ schreef:Dat was tegen mij ,toch?
Lijkt mij niet de goede route. Geeft ook het signaal naar de ruiters dat het niet meer uitmaakt. Krijg je straks het omgekeerde.