Huidige trainingsmode: Show boven functionaliteit?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 17:50

Afbeelding
Dit is dan wel een levade. Neus is nog maar nèt voor de loodlijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 17:50

Aan zijn kleding te zien, lijkt het me wat anders Haha!

Andere op de loodlijn vind je niks, want dat is er volgens jou van gemaakt< FEI zegt voor de LL (met 2 maten meten?)

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 17:56

Noukie"]
en daarnaast: een goede klassieke trainer, ook onzin, dan moet behalve die zeg 50 mensen iedereen maar stoppen met rijden, want we kunnen het toch niet. nee, lijkt me goed plan....
[/quote]
Nee hoor, maar misschien moeten die mensen dan niet proberen dit paard te rijden. En wellicht zijn er ook minder begaafden toe in staat om dit paard zonder LDR te rijden, kan ik van hieruit niet beoordelen, maar een goede klassieke ruiter kan het zeker, mits er echt iets grondig mis is, waardoor ie dus gewoon niet gereden moet worden.

[quote="Noukie schreef:
en, waarom ben ik hem zo gaan trainen? Omdat hij in een systeem waarin hij niet zo getraind werd (en doe niet of ik stom ben ajb, ik snap jullie methode ook, en jeetje wat een verassing, ben in staat zo te rijden, woohoo!!!!) vast liep, en nu dus weer op en top in conditie is, better then ever. kijk, jij kan wel blijven zeggen dat klassiek de enige fantastische manier is, maar 1) er leiden meer wegen naar rome, trainingsmethode is per paard verschillend en 2) als blijkt dat dit nou werkt, waarom dan veranderen?? ik zie daar het nut niet van in....

Zoals ik al zeg: van hieruit kan ik niet zeggen of het aan het systeem of de ruiter heeft gelegen. Mogelijk beide.
Als blijkt dat de methode andere nadelen heeft, dan heeft dat wellicht nut.
Een kreupel paard loopt ook weer rad met pijnstillers. Is pijnstillers geven dan dé oplossing?
Maar, we dwalen weer af naar trainingsmethodes en dat wilde we nu juist niet... >;)

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 17:59

runningkawa schreef:
Aan zijn kleding te zien, lijkt het me wat anders Haha!

Andere op de loodlijn vind je niks, want dat is er volgens jou van gemaakt< FEI zegt voor de LL (met 2 maten meten?)

?? Snap je post eigelijk helemaal niet....type eens wat minder snel Tong uitsteken
FEI is aangepast Haha! Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 18:01

Jij zegt in andere posts dat je OP de LL ook niks vind.
Omdat de FEI, of de klassieke dressuur eigenlijk voorschrijft voor de LL

Maar bij dit paard/foto vind je het nog wel net acceptabel, maar bij alle andere geplaatste foto's zet je er als kantekening OP de LL bij.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 18:05

runningkawa schreef:
Jij zegt in andere posts dat je OP de LL ook niks vind.
Omdat de FEI, of de klassieke dressuur eigenlijk voorschrijft voor de LL

Maar bij dit paard/foto vind je het nog wel net acceptabel, maar bij alle andere geplaatste foto's zet je er als kantekening OP de LL bij.

Bij die andere foto's zette ik dat erbij, omdat de plaatser het als "neusje eruit" beschreef.
Bij nòg eerdere foto's vond ik het dubieus omdat het om uitgestrekte draf ging.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 18:11

Krack C LDR:
Afbeelding

Krack C in een uitgestrekt drafje, mede mogelijk gemaakt door LDR:
Afbeelding

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 18:16

Keurig plaatje uitstrekken!
Nogmaals: 't kan dus toch.....waarom dan willen veranderen? Wie zou me dat kunnen uitleggen? Niemand hier, want hier wil ook niemand de regels er voor aanpassen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 18:19

misschien om dit te voorkomen?

runningkawa schreef:
In de basis zijn er nog vele jury's die alleen maar naar het hoofd kijken
Neusje eruit en je hebt een voldoende
dat de achterhand in Tokio zit, de rug op de grond en de ruiter een trek hand om hem in het front te lichten omdat het achterbeen niet mee doet, dat vind ik erg kwalijk.

Er zijn ook jury's die kijken naar een totaal plaatje
Een ontspannen paard, dat van achteruit, over de rug, met lichte hulpen gereden word.
Een prettig plaatje om te zien

Als het neusje eruit komt, perfect
Maar als zo'n paard 2cm achter de LL is, zie ik dat toch liever als bovenstaande voorbeeld.Wat je hellaas veel ziet. En ook een paard naar de kl*te rijden is.

Wat zien jullie liever?

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 18:22

runningkawa schreef:
misschien om dit te voorkomen?

Zo brengt ze het tenminste niet!!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 18:24

QQQQ schreef:
Zoals ik al zeg: van hieruit kan ik niet zeggen of het aan het systeem of de ruiter heeft gelegen. Mogelijk beide.
Als blijkt dat de methode andere nadelen heeft, dan heeft dat wellicht nut.
Een kreupel paard loopt ook weer rad met pijnstillers. Is pijnstillers geven dan dé oplossing?
Maar, we dwalen weer af naar trainingsmethodes en dat wilde we nu juist niet... >;)

das dus een scheve vergelijking, gewoon trainen of pijnstillers.... je wil echt gewoon niet inzien dat bij dit paard (en bij vele anderen) LDR gewoon werkt, en jij zegt dus eigenlijk dat een paard, dat volop in de sport loopt en wint, maar LDR getraind wordt, beter maar gewoon niet meer de sport in kan als hij niet klassiek getraind kan worden?!?!?!
maargoed, je ontwijkt telkens als "wij" een punt maken de discussie en als ik zeg dat er in de ring wel op gelet wordt....

en als je wil weten waarom Anky wil dat de regels veranderd worden....vraag dat aan Anky, niet aan ons.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 18:27

runningkawa schreef:
In de basis zijn er nog vele jury's die alleen maar naar het hoofd kijken
Neusje eruit en je hebt een voldoende
dat de achterhand in Tokio zit, de rug op de grond en de ruiter een trek hand om hem in het front te lichten omdat het achterbeen niet mee doet, dat vind ik erg kwalijk.

Er zijn ook jury's die kijken naar een totaal plaatje
Een ontspannen paard, dat van achteruit, over de rug, met lichte hulpen gereden word.
Een prettig plaatje om te zien

Als het neusje eruit komt, perfect
Maar als zo'n paard 2cm achter de LL is, zie ik dat toch liever als bovenstaande voorbeeld.Wat je hellaas veel ziet. En ook een paard naar de kl*te rijden is.

vergeefse moeite om dit neer te zetten, heb ik ook pas 5x ofzo gedaan... blijkbaar is wat jij hierboven zegt niet waar ofzo, ben het overigens geheel met je eens, maja, wij zijn gewoon te dom ofzo, daarom denken we zo...

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 18:32

Noukie, punt in de hele LDR discussie is niet dat er misschien één heel zielig paard mee is geholpen.

Punt van RK snap ik wel hoor Noukie en dat klopt ook zeker: er mankeert veel aan de jury. Dat moet je echter niet proberen te herstellen door de regels aan te passen, maar door de jury beter op te leiden.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 18:33

Ik heb trouwens de site van Theresa weer eens bekeken, ik zag dat ze hem behoorlijk geupdated heeft.
Maar wat zitten er veel flauwe foto's tussen zeg...
Die stills van Sjef op Ictenos bijvoorbeeld, ze pakt de stills op het meest onvoordeligste moment van de beweging. Daar tegen over zet ze paarden in een piaffe op het meest voordelige moment. Zo kinderachtig, als je toch zo je gelijk wilt halen dan zegt dat imo heel veel over de geloofwaardigheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 18:34

Maar dat laatste lijkt niet te lukken bij de oude garde
Misschien zo wel?

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 18:36

runningkawa schreef:
Maar dat laatste lijkt niet te lukken bij de oude garde
Misschien zo wel?

Dat was tegen mij ,toch?
Lijkt mij niet de goede route. Geeft ook het signaal naar de ruiters dat het niet meer uitmaakt. Krijg je straks het omgekeerde.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 18:36

QQQQ schreef:
Noukie, punt in de hele LDR discussie is niet dat er misschien één heel zielig paard mee is geholpen.

Punt van RK snap ik wel hoor Noukie en dat klopt ook zeker: er mankeert veel aan de jury. Dat moet je echter niet proberen te herstellen door de regels aan te passen, maar door de jury beter op te leiden.

1 zielig paard..... en bedankt, maak je vrienden mee! dat beest is gvd helemaal NIET zielig, kom maar kijken, dan kan je het zelf zien
maar inderdaad...je hebt gelijk, die van mij is de enige op de hele wereld die ermee gebaat is, ja, dat zal het zijn

denk dat mijn paard niet de enige is die zielig is Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 18:40

QQQQ schreef:
Dat was tegen mij ,toch?
Lijkt mij niet de goede route. Geeft ook het signaal naar de ruiters dat het niet meer uitmaakt. Krijg je straks het omgekeerde.

Maar je hebt nu ook het omgekeerde

Juist na wat onderzoeken (die imo niet ver genoeg zijn onderzocht) dat achter de Ll slecht is, kijken sommige jury's echt nergens anders meer naar.

Mij kun je niet wijs maken, dat een weggedrukte rug, met achterhand in Tokio, maar wel neus voor de LL wel gezond is.
En daar zie ik dan geen ontspannen plaatje

Dus omgekeerd word er al gekeken.
Idd de jury's moeten op andere dingen letten, maar dat lijkt misschien alleen te lukken door regels aan te passen.

Van mij mag ontspanning en rustige hulpen op de eerste plaats komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 18:42

QQQQ schreef:

Waarom heet je topic dan "Huidige Trainingsmethode, show boven functionaliteit" Verward

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 18:42

Ja, ok Noukie, dat kwam wat L-ig m'n toetsenbord uit Ach gut

Bedoel dat zo'n voorbeeld voor de algemene discussie niet echt kan helpen, want wij weten niet wat er aan mankeert. Niet echt nuttig om daar specifiek over te discusseren. Zo bedoelde ik het een beetje Vriendjes zijn? ?

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 18:44

runningkawa schreef:
Van mij mag ontspanning en rustige hulpen op de eerste plaats komen.

Van mij ook!
Heb het ook niet gehad over op welke plaats dit moet komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 18:45

Citaat:
Heb het ook niet gehad over op welke plaats dit moet komen

Daarom heb ik het er maar over Haha!

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 18:46

Ilindra schreef:
Waarom heet je topic dan "Huidige Trainingsmethode, show boven functionaliteit" Verward

Goed gezien! Knipoog
Is een wat uitgebreid onderwerp, zie 1e post. Moeilijk samen te vatten in goeie titel. Ach, iedereen schijnt 't topic wel weten te vinden...

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 18:46

wat er aan mankeert+kissing spine, maar ok, waarom ik met dit specikieke voorbeeld kom is omdat het mij nuttiger lijkt om gewoon over eigen ervaringen te gaan praten dan alsmaar foto's van internet te halen en er een welles-nietes spelletje van te gaan maken, want daar gaat je discussie.

verder sluit ik me bij RK's laatste post aan wat betreft jurering. Natuurlijk moet er wel op gelet worden dat een paard niet alsmaar achter de ll moet gaan in de proef, maar ook op andere dingen, en dan is idd ontspanning en lossigheid en rustige hulpen en stille hand denk ik belangrijker.
en daarnaast, van mij hoeft er geen enkele regel aangepast te worden, want ik rijd mn punten toch wel, of niet, en dan begrijp ik zelf ook wel waarom dat zo is (over het algemeen niet omdat ze te diep gaan, maar omdat ze een off-day hebben om welke rede dan ook)

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 18:48

runningkawa schreef:
Daarom heb ik het er maar over Haha!

Mooi.
Maak een mooi voorstel Haha! OK dan!
Ik moet wat anders gaan doen nu. Tot later.