Levy schreef:Maar in gewoon Nederlands is ie niet zo leuk.....
vooral niet als je paard er vandoor gaat
. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Anoukie schreef:Maar Levy, achter de LL is zo'n compleet andere discussie, dan kom je weer op de VWNW, LDR en andere systemen uit. Ik krijg nu les volgens de Duitse methode (om het maar een naam te geven), dus we streven naar de neus eruit, maar dat laten we niet ten koste gaan van,...
Levy schreef:Ik verstan onder de Duitse methode iets anders, maar dat kan ook aan mij liggen
). Niet het LDR, niet het vwnw. Al met al proberen we gewoon om fijn te rijden en op een goede, ontspannen manier verder te komen. Levy schreef:De praktijk wijst heel vaak uit dat de Duitste manier van rijden: strak, met veel geprik en veel hand is.
Ik zeg dus nu nadrukkelijk: in de praktijk!!
Theoretisch gezien zou het klassiek moeten zijn, maar helaas is dat is veel gevallen niet zo.
. Lusitana schreef:Lovely, je wel eens afgevraagd, waarom je paard er vandoor gaat? dat paard heeft dan geen vertrouwen in de ruiter.
Lusitana schreef:absouluut. Ik wil ook nog reageren op iemand die zegt dat d eruiter de verzameling er in brengt omdat het paard anders maar in de wei staat te grazen. die heeft nog nooit een paard gezien die het hof probeert te maken! Zelfs wilde paarden tonen een gratie en verzameling als ze zich mooi willen maken. Als wij er voor kunnen zorgen dat ze zich mooi willen maken voor ons, hoeven we er inderdaad bijna alleen maar op te zitten...