Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
bigone schreef:Probeer in eerste instantie je emoties is aan de kant te leggen. Daardoor kijk je met een zeer gekleurde bril naar de situatie, logisch hoor. Ik weet niet wat je nog wil qua onderzoeken maar er zijn nog wel mogelijkheden. Verdiep je daar eerst eens in, wat hebben diverse onderzoeken te bieden. verkopen doe je niet met zo'n paard dan wacht in feite de rit naar de slager. Ten minste, bij een verantwoordelijke baas. Veel sterkte en laat je nergens ompraten oid.
Sizzle schreef:Maar nu is ze in feite toch ook niets meer waard dan slachtwaarde?
Sizzle schreef:Nee, dat is niet redelijk, dat ben ik met je eens.
Ik zou echter wel overwegen het paard voor zeer weinig zonder spullen af te geven. Iedere maand kost hij nu alleen maar geld.
Sizzle schreef:Als hij niet in de weg staat dan is het een ander verhaal natuurlijk.
Maar heb je dan nog een paard voor je bedrijf?
paardrijmiep schreef:Ik had hem graag terug gekocht. Voor de slachtprijs. Ook zonder spullen.. Helaas is het tegen bericht van ts dat hij veel meer waard is dan dat. Voor mij betekent het paard nog steeds ontzettend veel. Alleen ik heb geen steun van mijn ouders.. En ik heb paar weken geleden 1000 geboden incl zadel. Helaas was dat ook niet goed genoeg en moest hij minimaal1000 excl zadel op gaan leveren. Ik vind het risico te groot.. Geen eigen plek aan huis. Dus heb pension nodig + evt. Medische kosten die er achter weg kunnen gaan komen.
Mijn tegen woord daar op is dat ik voor 1500/2000 ook een "gezond" paard kan kopen. Voor mijn doeleinden is pebbles er niet op voor uit gegaan..
jojoni schreef:paardrijmiep schreef:Ik had hem graag terug gekocht. Voor de slachtprijs. Ook zonder spullen.. Helaas is het tegen bericht van ts dat hij veel meer waard is dan dat. Voor mij betekent het paard nog steeds ontzettend veel. Alleen ik heb geen steun van mijn ouders.. En ik heb paar weken geleden 1000 geboden incl zadel. Helaas was dat ook niet goed genoeg en moest hij minimaal1000 excl zadel op gaan leveren. Ik vind het risico te groot.. Geen eigen plek aan huis. Dus heb pension nodig + evt. Medische kosten die er achter weg kunnen gaan komen.
Mijn tegen woord daar op is dat ik voor 1500/2000 ook een "gezond" paard kan kopen. Voor mijn doeleinden is pebbles er niet op voor uit gegaan..
Misschien kunnen we hier best verder niet meer op in gaan. Een verhaal heeft 2 kanten en misschien heeft 1 van ons het dan verkeerd begrepen. Die 1000 excl zadel was voordat hij medisch gekeurd was. Toen was hij dus in ieder geval gezond.
Verder kan ik alleen maar zeggen dat je hem voor de slachtprijs (dus ongeveer 600 euro) zonder spullen mag komen ophalen. Dan wil ik er zelfs de dekens en het halster + touw bij doen.
Ik denk nog steeds dat hij meer waard is, vooral omdat de veearts terug komt op zijn beslissing.
En dat pebbles er niet op vooruit is gegaan wil ik nog niet eens over beginnen. In mijn ogen is hij namelijk wel enorm gegroeid.
pol1 schreef:Maar paardrijmiep: waarom stel je dan überhaupt om t paard terug te hebben willen kopen?? Als je ouders t er niet mee eens zijn houdt t lijkt me wel op!
paardrijmiep schreef:pol1 schreef:Maar paardrijmiep: waarom stel je dan überhaupt om t paard terug te hebben willen kopen?? Als je ouders t er niet mee eens zijn houdt t lijkt me wel op!
Mijn ouders vinden de risico's te hoog voor de prijs wat ze ervoor vraagt. Daarbij komt moet ook naar het toekomst plaatje gekeken worden evt medische kosten pension stalling etc. Zonder de hulp van mijn ouders kan ik momenteel niet veel. Mijn ouders hadden zelf de slachtprijs in gedachte van rond de 300/400 euro. Tevens hebben ts hier een stevige discussie over gehad en zijn mijn ouders ermiddels wel een beetje klaar mee. Komt ook gewoon door de hele onduidelijkheid erom heen.. Die denken dat het niet goed meer gaat komen of heel veel kosten aan kwijt gaan zijn.