bigone schreef:Gewoon rijden werkt inderdaad niet wanneer je angstig bent geworden. Maar wat zovelen hier adviseren, een doodbraaf paard nemen werkt ook niet, ook die zal reactie op ts gaan geven en dan begint het weer van voren af aan. Ts, waarom gewoon niet een jaar met rijden stoppen, je dwingt jezelf maar dat haalt denk ik niet zoveel uit. Plezier is weg, verkoop je paard aan iemand die geen angsthaas is want ook een paard word daar zeer onzeker van.
Ik denk juist dat een doodbraaf paard haar beter zou kunnen helpen. Maar dan liever eerst eentje van een ander, totdat je er echt aan toe bent om aan een nieuw avontuur te beginnen. En dan niet een jong paard, maar juist een wat ouder die echt braaf is. Verkopen ben ik het helemaal met Bigone eens.
Want ChocooPrins, hoe lang heb je je paard en hoe lang kan je al niet van hem genieten? Dit topic is, zo uit mijn hoofd, van 5 maanden geleden. Hoe lang wil je nog aanmodderen? Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten, zoals ik al eerder had geschreven. Heb er echt alles aan gedaan. Medisch en qua rijden. Het alles mag, niets hoeft gedaan, aan de longe, door anderen laten rijden, in training gezet, etc. En ik was ondertussen 3 jaar verder en het was in grote lijnen alleen maar verslechterd. geloof me, dit gun je niemand. Emotioneel gezien, maar ook financieel.