anniekasaur schreef:Goyaja schreef:Ik zie een heleboel dingen die écht niet kunnen, maar eerlijk gezegd ook wel wat die kunnen liggen aan een verkeerde interpretatie (maar dan moet de instructeur het je nog een keer uitleggen en misschien voordoen zodat je het wel snapt).
Ik heb eerlijk gezegd nooit tips gehad waar ik echt niets aan had. Wel genoeg tips die op veel andere paarden misschien wel werken, maar bij die van mij niet...
Ook wel eens een instructrice gehad die mij en het paard waar ik op zat niet begreep. Het was een manegepaard en liep meestal mee in de G-les en bij beginnende volwassenen. Ik moest erop en hem "aan het werk zetten" (actieve achterhand en rugontspanning). Ik doen wat zij vroeg, maar het enige wat hij deed was heel hard rennen met het bit tussen zijn tanden. Na een kwartier kreeg ik hem nog niet terug en zij maar roepen 'Ze hadden je helemaal niet op dit paard moeten zetten, je kan er niets van!'
Ik zat jankend op die knol en heb de hele les alleen maar geprobeerd om dat paard rustig terug te rijden. Ik kreeg in dat uurtje de kans niet eens om aan zijn actieve achterhand te werken.
Blijkbaar was het een invaller en zei de bazin van de manege dat ik netjes had gereden en dat ze het knap vond dat ik hem uiteindelijk tóch rustig had lopen.
Het gaf me wel een oppepper, maar die reactie van de instructrice heeft er wel voor gezorgd dat ik lange tijd wat minder zelfverzekerd op het paard zat.
G-les?![]()
Toen ik nog op de manege reed, moest ik het paard maar met elastiek rijden want hij deed zijn hoofd steeds omlaag.. Op een ander paard moest ik de teugels heeeel kort houden omdat hij er steeds vandoor ging, goh?
Gehandicaptenles