Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
marshmellow schreef:Op buitenrit mag hij van mij best een sprongetje maken, dit doet hij niet uit gemengdheid maar gewoon omdat hij erg vrolijk word van het bos.
Het is ook echt niet zo dat hij de hele buitenrit aan het bokken is.. Vaak is het even een bokkie tijdens of na een galopje , lijkt me vrij normaal..

josien_m_ schreef:"Even een bokje" is niet normaal, ook niet na een galopje of een sprong. Mijn pony's doen dat nooit. Zo verandert je idee van normaal als je met zo'n paard rijdt.
Het is een signaal van of een lichamelijk probleem of een communicatie- of africhtingsprobleem.
Shadow0 schreef:Ik vind dat de TS best wat tijd mag krijgen om de tips te verwerken. Het is eigenlijk helemaal niet zo belangrijk of ze hier 'door het stof' gaat en alle schuld op zich neemt. En ja, het is volkomen logisch dat ze een hele andere houding heeft tegenover haar paard, waar ze ook veel leuks mee heeft beleefd en een band mee heeft dan wij. Volkomen natuurlijk en ook goed dat je in eerste instantie voor je paard opkomt. Dat is namelijk ook de motivatie waarmee je het kunt verbeteren. Wat mij betreft laten we paard en ruiter gewoon in hun waarde.
Wat belangrijk is hoe ze ermee verder gaat. En omdat de meeste tips dingen zijn die je een tijd consequent vol moet houden, valt daar toch nog niet veel over te zeggen. Dus laat haar de kans om het even te laten bezinken, en dan voor zichzelf een actieplan te maken.
Bokt heeft veel mogelijkheden geboden. De meeste daarvan erg zinnig, maar wat iemand daarmee doet moet hij/zij helemaal zelf weten. De kans dat het doorkomt is echt niet groter door diezelfde dingen nog pagina's lang in steeds fellere en beschuldigendere bewoording te herhalen. (In tegendeel. Hoe meer je probeert iemand in een hoek te drukken, hoe minder iemand juist open staat voor dat soort zaken.)
De boodschap is volgens mij echt inmiddels echt wel duidelijk.
Dieuwertje92 schreef:(heb stiekem toch wel genoten van je filmpje hihi)
Maar eerlijk te zijn, je ziet aan alles dat je paard totaal gefixeerd is op alles om hem heen i.p.v. het werk wat er van hem wordt gevraagd. Misschien iets harder aan het werk zetten? Na een bok op een kleine volte tot de orde roepen, of vanuit de hoek waar geen paarden staan het werk uitbouwen.
Ik zal inderdaad niet zeggen dat boos worden een oplossing is, maar ik denk wel dat je hier wat strenger mag zijn in de zin van, kom op aandacht erbij en aan het werk.
. Maar het moet wel snel beter worden want dit is echt gevaarlijk! Succes