Maar ach, zolang hij goed ligt en zit hoef ik geen nieuwe. En volgens van Wijk kan hij nog wel 25 jaar mee
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) diverse oefeningen. 

Al oefende ik thuis wel de losse onderdelen, ik ging echt geen M proef in als ik geen SB kon rijden, maar wanneer die SB kwam in de proef was meestal een verrassing.
want ik trek daar uit de conclusie dat ze weer beter in d'r vel zit en dat ze minder last heeft van d'r benen. Soms alleen een beetje jammer dat het kwartje net te laat valt, of dat je wel ziet dat er iets anders is dan anders, maar dat je nog niet je vinger er op kan leggen wat.
de rustige stukjes gingen wel, alleen heb ik haar nog wel op d'r flikker gegeven (alleen met mijn stem hoor) omdat ze om een stom iets zowat de sloot in sprong, en ze mag best schrikken, maar ze gaat maar de andere kant op dan, niet de sloot in
en ze moest nog schrikken van een tractor, toen was ik al afgestapt, heb het laatste stukje gelopen, omdat je daar maar een paar dammen hebt, en je dus niet goed weg kunt, en toen kwam er een tractor aan.

En daar word ik weer blij van.
Heb een heerlijke middag gehad met de paarden en een vriendinnetje. Eerst een rondje met Witje gedaan en Karin vond haar enorm vooruit gegaan. Ze liep heel fijn! Los in haar lijf en volgde keurig mijn hand. Ik kon het niet laten om een kort galopje te doen op het bevroren zandpad en ook daarin kon ik verbetering merken! Knappe merrie! Jonas had ik gister nog een minuut of 20 gereden en vandaag een rondje van een half uur. Hij doet het momenteel super, dus ik heb gister gekeken of hij wat stukjes wilde tölten. Daarvoor moet hij zijn achterhand gebruiken en met pijn in zijn pootjes is dat extra zwaar, maar gister deed hij het prima. Voor zijn doen dan, het gaat echt om een paar passen en dan weer een stukje stappen en opnieuw proberen. Ik heb het maanden niet gevraagd, maar vandaag iets langere stukjes gedaan en hij was vreselijk blij met zichzelf en voelde zich tien jaar jonger.
Heerlijk beest is het!

*
. Heb Janus in de longeerpaddock gezet en hij ging even lekker uit zijn plaat. Daarna bij zijn grote vriend in de paddock gezet. Jut en Jul zijn weer samen