Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maris schreef:evdpanne schreef:Nou ik heb mn eerste centered riding les gehad. Ik zat te lang in plaats van te kort, dat was het eerste ding wat verandert werd. !
Valt me op dat iedereen volgens cr met te lange beugels rijd !?
iemand nog tips om buik en rugspieren te versterken ? Centre core stablity dus ..... Ik ben aan het hoelahoepen geslagen, hopenlijk werkt dat ook al een beetje.

pony is nog vrij jong, dus we trainen vooral op tempo controle.
Ik kan net precies wat het is, maar je lijkt iets 'vreemds' te doen met je linkerarm... Maar kan ook een moment opnamen zijn.
. Je maakt tijdens lichtrijden ook een drijvende beweging met je benen, weet niet of je dat bewust doen of onbewust, maar je paardje kan hierdoor een beetje 'dood' voor het been worden. Wat mij in het begin van de galop opviel is dat je heel erg de neiging hebt om voorover te zitten, blijf dus goed op je kont zitten! En je lijkt (vooral in de galop) de neiging tot stoelzit te hebben, doordat je je benen naar voren afsteekt.
maar het LIJKT wel zo. Je lijkt wel nog iets achterover te hangen en je hebt geen rechte lijn van je armen, naar je teugels, kijk maar naar je pols
(de pluim-duim)
alleen je handen zitten er geknikt tussen.
om het af te maken goed te handen rechtop en gesloten proberen te houden en niet je pols knikken. 

. Bij mij helpt het....
omdat het maar eentje is, vind het fijner om te beoordelen aan de hand van meerdere foto's en het liefst aan de hand van filmpjes.
filmpjes weet ik niet hoe ik die moet uploaden. Ja dat rug hol trekken heb ik altijd al gehad, heb hier ook heel veel last van gehad, ook voor ik op paardrijden ging, op het paard lijkt het nog erger, iemand tips hiervoor hoe ik dit kan verbeteren? heb hiervoor ook bij de cesar gelopen, dit werkte niet.