CCCCC schreef:Ik kom me ook even melden.
Ik ben onlangs ook weer begonnen met paardrijden, maar na een paar keer van mijn oude paard gevallen te zijn. Durf ik nu niet te galopperen. Stappen, draf, middendraf, allemaal prima. Maar galop durf ik dus echt niet. Het is een drempel waar ik overheen moet, maar ik vind het zo moeilijk! Ik weet zeker dat m'n paard niks geks doet of als een gek gaat rennen, maar iets houdt me tegen. Heeft iemand misschien tips?
Ik krijg al privéles, waarin we vooral veel aan de longe oefenen, dus veel middendraf met doorzitten en veel overgangen stap/draf. Ook zonder beugels/teugels. Volgens mn instructrice is mn zit goed, dus word ik niet zomaar uit het zadel gegooid.
Ik wil het zo graag, galopperen. Maar ik durf het gewoon niet, en ik baal er zo van!
Ik hoop dat iemand me kan helpen..
ik heb daar idd ook heel veel moeite mee gehad wat ik toen heb gedaan is gewoon als je lekker zit en je hebt vertrouwen desnoods een keer achter een ander aan gaan en dan maar 2 of 3 stapjes galop gewoon doen ik weet dat die angst het ergste is maar als je goed zit zoals je instructriese zegt proberen daarop te vertrouwen en proberen beetje boos op jezelf te worden om die grens over te gaan.
succes