Ik kan het ook wel van de daken schreeuwen hoor

Het blijft inderdaad een geweldig gevoel
Zoals Yamcha zegt Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Zoals Yamcha zegt
Ik rij dat paard pas 3 weekjes, is eigenlijk 't paard van mn zus. Vroeger wel eens een dagje gereden maar mn zus hield er duidelijk andere doelen op na dan ik (ik zeg: slof, veel galopperen en hout, paard (zus niet) is ZZ-spr. geweest en nu met 'pensioen' sinds 2 jr).
Gewoon hoppatee, teugels op goed contact, been eraan en gaan met die banaan
En tis een beetje een type paard zoals Shutterfly, dus ik ben allang blij dat ik dit punt bereikt heb, maar dat snappen jullie denk ik wel met die vergelijking 
Whaha angelax schreef:watvoor bit is eigenlijk fijn ? en wat is het verschil tussen een water&bustrens

,
.
Nou ik wou graag proberen om daar met mijn instructrice iets van de maken en dat lukt al aardig
Maar het aan de teugel gaan gaat niet helemaal goed want ze duikt ontzettend vaak weer veel te diep en dan weer met het hoofd omhoog en zo gaat dat dan door. Maar hoe kan ik gewoon een constante aanleuning houden waarbij de niet achter de ll loopt? Mijn instructrice helpt dan wel met uit het te diep lopen te komen maar dan loopt ze weer helemaal met der hoofd in de lucht en is de ontspanning weg. Dus ik hoop dat jullie tips hebben dat ze der hoofd gewoon netjes houd

Marchador schreef:mireysa, veel manegepaarden en pony's worden zo vaak gereden door andere mensen, dat dit een erg lastige opgave is om ze toch nageeflijk te rijden. Stel jij gaat een week aan de slag en je ziet al verbetring, paard gaat daarna de lessen weer in.. dan wordt het eigenlijk al weer verknald
Yucome: Is het paard medisch in orde, geen last van de tanden of de rug? Zoals ik het zo lees is dit paard verkeerd ingereden. Je ziet al verbetering, dan zijn jullie al goed op weg!
Blijf het zo volhouden. Probeer veel voltes te rijden (volte vergroten en verkleinen, slangenvoltes, s-jes, achtjes) om het paard lekker los in zijn lijf te rijden.
Wat betreft de middendraf, laat de nageeflijkheid voor wat het is en maak je paard lekker soepel
Een middendraf kan absoluut geen kwaad, maar focus je niet op de nageeflijkheid.
.
Ik start deze winter maar ik zat toch te twijfelen omdat ze geen stille aanleuning heeft. Ik ga het toch proberen en we zien wel wat de jury ervan vind. 
. 

, ik open een topic omdat ik de antwoorden op mijn vragen niet kan vinden, mag ik mijn vraag hier stellen?
. Ja op de foto's gaat het wel maar op filmpjes zie je goed wat ik bedoel. Heb helaas geen filmpjes op de computer want dat gaat niet anders had ik het je graag laten zien.
.
Die mensen schrijven het heel moeilijk op maar het is heel makkelijk
.
. 

Vanaf de laatste C rijdt je inderdaad de hoeken weer door omdat daar de "volte-opdracht" stopt. Ja proef B3 ja..weet ik nog altegoed ben daar namelijk bij het proef oefenen vaak de mist in gegaan

haha