[centraal] Problemen met aan de teugel...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Re: [centraal] Problemen met aan de teugel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 15:05

haha petulan. Haha!
Ik kan het ook wel van de daken schreeuwen hoor Haha!
Het blijft inderdaad een geweldig gevoel Haha! Zoals Yamcha zegt

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 15:10

Ja, stom is dat soms he Nagelbijten / Gniffelen Ik rij dat paard pas 3 weekjes, is eigenlijk 't paard van mn zus. Vroeger wel eens een dagje gereden maar mn zus hield er duidelijk andere doelen op na dan ik (ik zeg: slof, veel galopperen en hout, paard (zus niet) is ZZ-spr. geweest en nu met 'pensioen' sinds 2 jr).

Paard heeft 3 maanden rust gehad, inclusief een maand op een dekstation in Belgie. Nu weer opgepakt, maar damnnnnn het is toch wel een heerlijk dier hoor. En dan krijg ik toch ook wel het gevoel van: Yeah, ik doe toch wel iets goed hoor Tong uitsteken Schijnheilig Gewoon hoppatee, teugels op goed contact, been eraan en gaan met die banaan Haha! En tis een beetje een type paard zoals Shutterfly, dus ik ben allang blij dat ik dit punt bereikt heb, maar dat snappen jullie denk ik wel met die vergelijking Tong uitsteken

[/offtopic]

Nu weer terug naar het doel van t topic Schijnheilig

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 16:38

Zo nu is de vrede weer een beetje terug.. Haha! Whaha

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 16:40

watvoor bit is eigenlijk fijn ? en wat is het verschil tussen een water&bustrens

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 17:05

angelax schreef:
watvoor bit is eigenlijk fijn ? en wat is het verschil tussen een water&bustrens

de vorm is het verschil.
Wat fijner is, dat licht aan het paard.
Eigenlijk zou je net als bij een zadel eerst diverse bitten moeten proberen, voordat je er 1 kan kiezen..helaas.
Als je tevreden bent met wat je heb, zou ik het zo laten Tong uitsteken

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 18:40

dan laat ik het zo Tong uitsteken

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 22:49

Petulan : Dan schreeuw ik het bij deze ook van de daken Haha! Haha!
De les vandaag ging super! Instructrice was tevreden en zag duidelijk dat we met grote sprongen vooruit zijn gegaan.
Vandaag was overigens mijn derde les! Haha!

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 21:06

fijn Haha!

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 16:19

En nog krijg ik geen enkel paard aan de teugel... Dan zijn het wel manege pony's maar elke paard kan ontspannen dus ik doe iets fout. MAAAR WAT? Helup!!!

Yucome

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 17:39

Hai allemaal Lachen,
Ik kom hier even wat vragen Bloos.
Nou ik heb een 5 jarig pony ingereden door een 14 jarig meisje daarna verkocht aan mij en wat ik eraan over het was een pony wat als een blok beton in de mond is niet aan de hulpen is en als een ezel door de bak loopt. Nagelbijten / Gniffelen Nou ik wou graag proberen om daar met mijn instructrice iets van de maken en dat lukt al aardig Lachen Maar het aan de teugel gaan gaat niet helemaal goed want ze duikt ontzettend vaak weer veel te diep en dan weer met het hoofd omhoog en zo gaat dat dan door. Maar hoe kan ik gewoon een constante aanleuning houden waarbij de niet achter de ll loopt? Mijn instructrice helpt dan wel met uit het te diep lopen te komen maar dan loopt ze weer helemaal met der hoofd in de lucht en is de ontspanning weg. Dus ik hoop dat jullie tips hebben dat ze der hoofd gewoon netjes houd Nagelbijten / Gniffelen Lachen

Edit; nog een klein vraagje, wat doe ik verkeerd als mijn pony in de middendraf niet meer nageeflijk is? Ik gooi niet mijn teugels los ofzo.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 19:36

mireysa, veel manegepaarden en pony's worden zo vaak gereden door andere mensen, dat dit een erg lastige opgave is om ze toch nageeflijk te rijden. Stel jij gaat een week aan de slag en je ziet al verbetring, paard gaat daarna de lessen weer in.. dan wordt het eigenlijk al weer verknald Lachen

Yucome: Is het paard medisch in orde, geen last van de tanden of de rug? Zoals ik het zo lees is dit paard verkeerd ingereden. Je ziet al verbetering, dan zijn jullie al goed op weg!
Blijf het zo volhouden. Probeer veel voltes te rijden (volte vergroten en verkleinen, slangenvoltes, s-jes, achtjes) om het paard lekker los in zijn lijf te rijden.
Wat betreft de middendraf, laat de nageeflijkheid voor wat het is en maak je paard lekker soepel Lachen
Een middendraf kan absoluut geen kwaad, maar focus je niet op de nageeflijkheid.

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:43

Dus ik moet het opgeven?
De andere in mijn les krijgen het paardje wel aan de teugel...

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:47

Ja ik weet natuurlijk niet hoe er bij jullie wordt les gegeven, hoe de paarden zijn en hoe de mensen rijden.

Als ik kijk naar over het algemeen van wat ik van manegepaarden en pony's zie, dan worden ze zo verschillend gereden qua hulpen. In de ene les zit er één op die met man en macht probeerd om dat paard aan de teugel te laten lopen, in de les die volgt zit er één op die stuurt met handen, in weer een andere les bumpen ze met de benen, nog een andere les trekt veel aan de teugels.
Dat paard raakt op een gegeven moment ook de weg kwijt en voor hem is het niet meer dan normaal om zo behandeld te worden en mijn zijn hoofdje lekker te lopen waar hij dat wilt. Lachen

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:04

Oke. Maar even los van dat het een manege pony is.
Wat zou ik verkeerd kunnen doen?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:08

Lastig te zeggen Knipoog
Feit blijft dat je op die manegepony of dat manegepaard rijd en het daarbij niet lukt.
Wie zegt dat het op een paard of pony van een particulier niet lukt Knipoog

Waar woon je? Ik nodig je uit! Haha!

Yucome

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:11

Marchador schreef:
mireysa, veel manegepaarden en pony's worden zo vaak gereden door andere mensen, dat dit een erg lastige opgave is om ze toch nageeflijk te rijden. Stel jij gaat een week aan de slag en je ziet al verbetring, paard gaat daarna de lessen weer in.. dan wordt het eigenlijk al weer verknald Lachen

Yucome: Is het paard medisch in orde, geen last van de tanden of de rug? Zoals ik het zo lees is dit paard verkeerd ingereden. Je ziet al verbetering, dan zijn jullie al goed op weg!
Blijf het zo volhouden. Probeer veel voltes te rijden (volte vergroten en verkleinen, slangenvoltes, s-jes, achtjes) om het paard lekker los in zijn lijf te rijden.
Wat betreft de middendraf, laat de nageeflijkheid voor wat het is en maak je paard lekker soepel Lachen
Een middendraf kan absoluut geen kwaad, maar focus je niet op de nageeflijkheid.

Ja, medisch in orde. Helemaal nagekeken. Idd ook verkeerd ingereden Knipoog.
Oké bedankt Lachen Ik start deze winter maar ik zat toch te twijfelen omdat ze geen stille aanleuning heeft. Ik ga het toch proberen en we zien wel wat de jury ervan vind. Lachen
Ik zal wat doen met je tips dankje Haha!.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:15

Ik vind het soms ook wat lastig hoor, het paard wat ik rijd loopt al snel te diep. Gelukkig weet ik hoe ik dit moet oplossen, ze vind het lastig en heeft nog geen goede bespiering.
Overigens een andere vraag (offtopic) wanneer start je? Januari of eerder al?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:17

Yucome ik zit trouwens je profiel te bekijken, gaat het om die pony in je profiel?
Ziet er toch niet slecht uit?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:22

Yucome

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:39

Jep, de pony in mijn profiel Tong uitsteken. Ja op de foto's gaat het wel maar op filmpjes zie je goed wat ik bedoel. Heb helaas geen filmpjes op de computer want dat gaat niet anders had ik het je graag laten zien.

En over je topic heb ik het laatst met mijn instructrice over gehad haha, zo zei zij dat het moest. En ze is ook jurylid dus het zal wel kloppen Lachen.

* A-F-B (binnenkomen arbeidsdraf). Zo ken ik deze bijvoorbeeld als: A-X binnenkomen in arbeidsdraf bij X halthouden en groeten.
Wordt er niet meer gegroet in het begin van de proef?
Nee niet meer groeten in het begin gewoon langs die letters afdraven. Lachen
* Dan punt 6 tot en met 8: C-X halve grote volte, gevolgd door: X-X Grote volte links, gevold door, X-C halve grote volte links.
bedoelen ze hiermee gewoon dat ik een volte moet maken bij C? (Zoals in de oude proeven: A-X-A, grote volte of C-X-C grote volte).

Rij eens letterlijk wat er staat, eerst maak je een halve volte tot op X dus. Dan rij je een grote volte naar links tot je weer op X komt en dan rij je nog een halve volte naar links tot je weer bij de C komt. En wat heeft men dan. Gewoon twee voltes achterelkaar van C-X-C Clown Die mensen schrijven het heel moeilijk op maar het is heel makkelijk Tong uitsteken.
Dan heb je er ook nog tussen zitten waarbij je een overgang moet maken tussen 3 letters. Waar willen ze dan dat je die overgang maakt?
Zo staat er: Tussen E en K arbeidsstap vervolgens moet je bij A afwenden.
Of tussen M-C-H overgang arbeidsdraf, zo zit er ook een volte in verwerkt: E-B-E grote volte (dat is duidelijk) en dan op de volte tussen B en E arbeidsgalop.

De overgangen: als je tussen de eerste en laatste letter de overgang maar gemaakt hebt dan is hij op de goede plaats. En bij de volte maak je een halve volte tot B en in de andere halve volte ( tot E ) spring je aan in galop.

Hoop dat je het snapt haha Lachen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:44

Bedankt het is duidelijker nu.

Maar die van de volte heb ik nog steeds niet, ik zie echt voor me hoe ik die rijd, maar het lukt me niet Haha!
Ik maak dus 2 voltes achter elkaar, that's it?
Wat krom geschreven zeg, ik vroeg me al af hoe ik in vredesnaam die 2 halve voltes moest gaan rijden!!! Blond

Misschien denk ik te moeilijk

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 22:01

Ja je snapt het Marchador! 2 voltes..als ik het wel eens even kwijt ben teken ik het even op een papiertje, klinkt kinderachtig maar is altijd wel fijn om even te oefenen. Het zijn dus dan 3 oefeningen maar gewoon 2 voltes. Ik moest wel eens van c naar X..dan van X tot X halsstrekken en dan weer van X naar c de teugels oppakken.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 22:04

Net heb ik hem ook uitgetekend, wcht even dan kom ik op het volgende:
Het zijn dus twee voltes, je moet alleen niet overal de hoek inrijden.
De eerste halve volte kom je aanrijden ga je de hoek door, dan de tweede hoek rijd je niet door tot de X. Bij de X maak je een hele volte (dus rijd je de hoeken die je tegenkomt niet door) en aangekomen bij X rijd je tot de C de hoek niet door de hoek tussen C en H rijd je wel door.

Zo?

Joceline... wat is dat dan?? Clown
Edit: Volgens mij is dat dezelfde proef.. proef B3, punt 6 t/m 8

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 22:18

Ja je snapt het nu helemaal Lachen Vanaf de laatste C rijdt je inderdaad de hoeken weer door omdat daar de "volte-opdracht" stopt. Ja proef B3 ja..weet ik nog altegoed ben daar namelijk bij het proef oefenen vaak de mist in gegaan Tong uitsteken

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 08:39

Ze schrijven het dus heel moeilijk op terwijl het heel makkelijk is Clown haha
Okee weer terug ontopic Clown