Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sneeuwpop schreef:Yamcha, duidelijk hoe jij het hebt opgevat.jij begreep dat je er moeite mee kunt hebben. En je oplossing klinkt ook logisch.
Ik dacht in de zin van daadwerkelijk niet mogelijk. En als je geen afwijkingen hebt, moet het dus wel mogelijk zijn
Amaryllis schreef:Je voeten zitten 20 cm te ver naar voor: ze zitten absoluut niet onder de massa. Hiermee bedoel ik de schouder-heup-haklijn. Hierdoor zit je behoorlijk op je bovenbenen en kan het zijn dat je pony onder je uit zal gaan lopen.
Vergelijk het met skiën: als je niet in balans bent 'boven' je voeten glijd je keihard rechtdoor de berg af.
Een oefening die hierbij kan helpen is (na het korter maken van je beugels) in draf 2x staan en 1x zitten. Je zult merken dat je voeten dan automatisch naar achter gaan om deze oefening te kunnen voltooien. Daár zit je balanspunt.
Daarnaast mag je wat meer je handen dragen en de teugels wat korter houden. Ik kom misschien streng over haha, maar ik bedoel het opbouwend. Jullie ogen als een hele prettige, vriendelijke combinatie.
Djeradalover schreef:Hoihoi!
Een maand geleden had ik foto's geplaatst, en veel werkpuntjes meegekregen, nu zijn er vandaag weer foto's gemaakt en heb ik er een aantal naast elkaar gezegd tov een maand geleden.
Wel moet ik erbij zetten dat hij pas weer sinds 2 dagen ohz is in de bak, hiervoor 1,5 week heeft stilgestaan ivm staken en daarvoor iemand is geweest om hem te behandelen, nu is hij weer helemaal los (hij zat vast in z'n heup en rug) en zijn we het rijder weer verder gaan oppakken.
Ookal is het misschien niet zo'n heel groot verschil, ik ben vooral blij met mijn houding die naar mijn idee verbeterd is, ik ben er nog niet en moet mezelf nog vaak op de kop geven als ik weer te veel ga zitten.
Ik merk dat hierdoor m'n pony ook beter gaat lopen, sporen rijd ik nu niet meer mee en hij is steeds beter aan m'n been maar ook hier moeten we nog flink op oefenen!