Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sannnn schreef:Vroeg me trouwens ook nog 1 ding af.. Ik hoor vaak van mensen dat een dressuurgalopwissel en een springgalopwissel anders zijn. Wat is hier precies anders aan?
Mijn paard galoppeert vaak in de verkeerde galop door als ik het niet goed doe. Nu wordt mij afgeraden om hem met springen de wissel aan te leren, dan gaat het straks met dressuur niet meer goed zeggen ze. Herstel het nu elke keer door terug te gaan in draf, kan met het BB nog wel. Maar als ik straks B ga rijden kan het ook nog wel, maar liever toch niet.
francescalex schreef:Aan Schoentje,
Begrijp nu wat je bedoelt. Het was me niet helemaal duidelijk.
Als beginner ben ik heel serieus bezig met de sport. Rijdt 2 paarden per dag en vindt het een vreugde van jewelste.
Las waarschijnlijk over je tekst heen daar ik de wijn voor Marcel aan het voorproeven ben indien hij de 300 pagina's haalt. (grapje)
Bedankt voor je reactie , groetjes en ciao
schoentje schreef:francescalex schreef:Aan Schoentje,
Begrijp nu wat je bedoelt. Het was me niet helemaal duidelijk.
Als beginner ben ik heel serieus bezig met de sport. Rijdt 2 paarden per dag en vindt het een vreugde van jewelste.
Las waarschijnlijk over je tekst heen daar ik de wijn voor Marcel aan het voorproeven ben indien hij de 300 pagina's haalt. (grapje)
Bedankt voor je reactie , groetjes en ciao
Gelukkig maar
Het is namelijk helemaal niet mijn bedoeling om minderwaardig te doen tegen beginnende ruiters, maar ik heb er wel een hekel aan als ze je hulp totaal niet waarderen.
Merk dat ook wel eens in de praktijk, ik ben snel klaar met zulke mensen.
Flynn schreef:Ik doe trouwens de paardensport opleiding, en ik richt me op t springen ..
Hebben jullie ook adviezen over stageplaatsen ?
schoentje schreef:ja, 88 jaar
schoentje schreef:Als het goed is loopt er een Teirra mee met allison philips geloof ik. laat ff weten hoe die het doet. die heeft Hans gefokt, ik heb haar tot het Z gereden.
Asten wat rustig vandaag, weinig publiek. De rubrieken gingen super snel. ik had wat gewoontjes gereden, een paar nieuwe paarden bij, zat er voor de 2e keer op vandaag
Joki schreef:ach 88 is helemaal niet oud. Mijn dressuurtrainer is nu ook iets in die buurt; vliegt nog regelmatig naar Amerika om daar klanten te trainen en klimt als hij het nodig acht ook nog wel op een paard. Alleen op en afstappen duurt nu wat langer.
Maar ik bedacht me nog een vraag. Hoe leren jullie je paarden om over vreemde dingen (lees reclameborden, muren, banden en al de andere zut die je onder een hindernis kan gooien) heen te gaan? Ik zit namelijk met het probleem dat mijn paard met de week lastiger en kijkerig wordt op vreemde dingen. Als het hindernis van gewone balken was geweest had de hoogte, breedte, balkenvolgorde etc haar niks uitgemaakt. Vreemde dingen spring ik nu op 60cm of lager (ligt eraan hoe laag het ding) en rijd met veel druk aan omdat ze nooit op het hout trekt. Op het moment heb ik alleen een kansje als ik haar op heel groot rijd, dat ik er na een weigering of 3 overkom.
schoentje schreef:bij een springpaard gaat het erom dat ie wisselt, een dressuurpaard moet eerst achter, dan in dezelfde galopsprong voor wisselen.
Mij maakt het bij een jong paard idd niet uit hoe hij wisselt, als ie maar van galop veranderd. Als de rijderij wat beter word, dan wil ik ook graag dat ie correct wisselt. Ik merk ook dat dat op den duur vanzelf gaat, als m'n paard wat meer op het achterbeen komt en beter in de africhting is.
SanderP schreef:besita schreef:is er ook een max leeftijd
Lach maar
Onze ervaring is dat er veel met maximum leeftijd wordt gewerkt.
M'n vriendin zag het wel zitten om weer eens een tijd ergens een "stage" te doen. Werd toch telkens afgewezen ivm te hoge leeftijd! (28!)