Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yamcha schreef:Je rijdt dan niet op mijn manier.
Je moet helemaal niets met je handen doen, alleen verbinding en contact houden. Geen druk, niets.
Als je druk geeft, gaat het paard niet aan de teugel, maar wijkt het voor druk. En dat is geen nageeflijkheid, dat is in de krul, en niks anders.
Met je benen rijd je voorwaarts, en met je handen houd je een elastisch contact met de paardenmond. That's all, meer is het echt niet.
Yamcha schreef:Kingsley, je eerste vragen heb ik het hele topic door duidelijk beantwoord, je weet hoe het zit. Ik ga dat niet nog eens oplepelen, je kunt het zo terugzoeken. Geen vragen stellen waarvan je het antwoord zo kunt vinden.
En..... als volgens ons de hele stal verkeerd rijdt, dan móet het wel fout zijn wat we zeggen?
En als jullie al jaren les krijgen van dezelfde man, dan móet hij wel goed zijn? Oh, nee, hij is goed omdat hij een wachtlijst heeft?
Vreemde redenaties, hoor
Ik heb foto's van je gezien, ik vond ze niet goed. Dat jij ze wel goed vindt, is jouw goed recht, moet je echt zelf weten. Ik vond het niet goed.
Kingsley2 schreef:(dus schouders naar achteren en los, armen ontspannen laten hangen, knik in de ellebogen en vanaf de elleboog een rechte lijn naar de paardenmond) dan is je houding nageeflijk en is nageven voor de ruiter een fluitje van een cent.
Houd je je armen te recht, dan zet je automatisch je handen vast, waardoor je niet nageeflijk kunt zijn, en het paard dus ook gaat vasthouden.)
Ik heb even wat gekopieerd van jou maar wat jij uitlegd over schouders naar..... dat is wat wij ook doen. Dus ik blijf erbij dat je mij gewoon niet goed begrijpt.
superwoman schreef:Kingsley2 , je moet het helemaal zelf weten.
Jouw manier van aan de teugel rijden zie ik hetzelfde als in de krul trekken,omdat het paard niet vanzelf gaat. Maar jij zal wss eerder onstpannen, waardoor het paard daarna wel kan onstpannen en verder "correct" loopt. Echter van voren blokkeren en gas geven, is niet logisch en dus ook niet voor het paard.
Wij hebben iets aangereikt waar je over na kunt denken. Dat je liever zelf niet verder denkt en alles van je instructeur over neemt, moet je vooral doen.
Misschien heb je iets verkeerd begrepen, net zoals je eerder Yamcha verkeerd had begrepen. Dat zou kunnen. iig zie het niet als een aanval!
We zitten hier op een forum om iets te leren of anderen te helpen... Wij zijn het iig niet met elkaar eens en dat hebben we al eerder besproken.
Yamcha schreef:Kingsley2 schreef:(dus schouders naar achteren en los, armen ontspannen laten hangen, knik in de ellebogen en vanaf de elleboog een rechte lijn naar de paardenmond) dan is je houding nageeflijk en is nageven voor de ruiter een fluitje van een cent.
Houd je je armen te recht, dan zet je automatisch je handen vast, waardoor je niet nageeflijk kunt zijn, en het paard dus ook gaat vasthouden.)
Ik heb even wat gekopieerd van jou maar wat jij uitlegd over schouders naar..... dat is wat wij ook doen. Dus ik blijf erbij dat je mij gewoon niet goed begrijpt.
Het is veel meer dan dat.
Ik zeg ook steeds dat je je handen stil moet houden, er niets mee moet doen, en dat je nauwelijks gewicht in je handen mag hebben. Maar ik heb het idee dat je daar steeds overheen leest.
Kingsley2 schreef:en beide benen kuit geven en je handen rustig sluiten totdat je paardje nageeft en dan je handen ontspannen.
superwoman schreef:Kingsley2 schreef:en beide benen kuit geven en je handen rustig sluiten totdat je paardje nageeft en dan je handen ontspannen.
hier haal ik dat uit kingsley.
gas geven en handen sluiten (= imo blokkeren)
kimmysan schreef:Ik lees dit topic al een tijdje mee; en als iemand hier denkt dat hij het goed weet ben jij het wel!
Er worden alleen tips gegeven waar je miss wat mee kan. Het is geen aanval. Als iemand iets zegt wat beter kan schiet jij meteen in de verdeding. Dat is helemaal niet nodig. Je kan ook gewoon zeggen dat je het niet zo bedoelde of dat mensen je hier niet zo goed begrijpen op een normale manier.
Andere reageren ook een beetje overdreven, maar laat iedereen maar lekker doen zoals diegene het zelf wil. Ze komen op een gegeven moment vanzelf met zichzelf in de knoop.
Kingsley2 schreef:Het is maar net hoe je het leest. Ik zal het dan maar even uitleggen wat ik bedoel. Je stapt op je paard je gaat lekker zitten je rijd een paar rondjes lange teugel je laat hem goed lekker ruime passen maken wel jou tempo. Dan ga je de teugels aan nemen king gaat dan al gelijk naar benden omdat hij goed voor het been al was.(1)Dus ik neem alleen mijn teugels op maat en hou mijn handen gewoon geopent omdat hij al lekker ontspant en nageeft. En ik geef alleen been wanneer dat nodig is of hem aan mijn tempo te houden of als hij een oefening moet gaan doen en een hulp nodig heeft. (2)Ik sluit mijn handen alleen heel licht als hij tegen de hand wil komen, en dan gaat hij weer naar beneden. En dat werk na mijn idee alleen als je paard goed over de rug (of wat s'ommigen zeggen door de rug)is dus lekker ontspannen en jouw tempo loopt zowel in stap,draf en galop.
CrazyKid schreef:Ik vind paarden echt poedersuiker. Ik vraag mezelf af wat ik op dit forum doe..