moonprayer schreef:gister weer "gelongeerd" ik heb er eigenlijk geen lange lijn aan., heb mijn duim gebroken gehad, en doet nog steeds pijn, functioneerd niet zoals het zou moetenen ik ben al zo'n kluns met dat ding. lijkt me haast gevaarlijk als ik nu ga longeren. en ze blijft meestal braaf rondjes om mij heen lopen, met af en toe een spurt naar een hoek met gras :/
ik moet haar longeren met een touw over haar schoft, tussen de benen door naar het halster.
om haar over de rug te vragen, maar ik durf het niet op zo'n maat te zetten dat ze gedwongen word in die houding. wat als dat haar nou vreselijk zeer doet? en nu protesteert ze er al wel een beetje op, met af en toe een bok. Maar dat kan ook zijn omdat dit een van de eerste keren in haar leven is dat ze bijgezet loopt. maar het kan ook van pijn zijn neem ik aan.
zover ik het kan zien loopt ze goed, en is die bobbel op haar rug veeeel minder geworden, maar haar linker bekken houd ze nog steeds wel scheef ten opzichte van haar rechter bekken. moeilijk dus, ik ga nog een weekje door met deze training, en dan terug naar Rodinde.
hopend op een verlossen POSITIEF antwoord. het moet gewoon goed komen, ben zo weg van dit beestje!
Ik longeer ook met die longeerhulp en hij staat wel zo lang dat ze niet echt gedwongen worden. Ze kunnen niet echt makkelijk met het hoofd de lucht in maar in stap blijven ze gewoon op of voor de loodlijn. Maar doordat ze van achteruit bewegen gaan ze steeds meer zakken. (als er tenminste niet iets heel interessants te zien is). Twijfel wel nog steeds of Juntos helemaal goed is. Ben 2x met hem terug geweest maar vind hem aan de longe erg sloom en totaal van achter er niet bij. Of ik moet hem letterlijk aan de broek zitten. Onder het zadel heb ik dat gevoel niet. Heb ook langer dan 3 weken gelongeerd omdat ik een ander zadel moest.