[HK]Springen met Marcel Dufour. Stel uw vragen hier.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 12:17

Laatst bijgewerkt door Revanches op 11-03-10 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto omgezet in URL.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 12:27

ziamara schreef:
wat een super topic!
echt super dat je zo veel tijd er in steekt, (en dat sommige mensen er dan ook nog over zeuren) bijvoorbeeld gelijk al op bladzijde 1!

maar ga zo door, ik heb er tenminste, alleen al door de vragen van andere te lezen veel aan gehad!

Dank je. Ik doe het graag hoor, vind het leuk om mensen 'springwijs' te maken.

Dat gezeur van bepaalde mensen was alleen in het aller begin. Dat waren er een paar die wilden komen vervelen in dit topic omdat ik zo tegen de rollkur/hyperflexie ben. Maar al heel snel merkten ze dat ze hier de wind van voren kregen van de rest van de gebruikers, en daarna zijn ze niet meer terug geweest. Zelf ben ik zeer tevreden over de leuke sfeer die hier in dit topic heerst.

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 12:37

klopt, dat andere mensen, ook weer andere helpen!

nou nog heel veel plezier met de andere bokker springwijs maken :D !

Kitty

Re: [HK]Springen met Marcel Dufour. Stel uw vragen hier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 12:43

Besita, in Hollandscheveld zit iemand die zo'n aquatrainer-geval heeft. Zijn verhaal klonkt heel plausibel. Door het stappen in het zoute water wordt de doorbloeding van de hoef beter, spieren worden sterker doordat de paarden met hun voet boven het water uit stappen.
In een zwembad houdt het paard het hoofd boven water waardoor het de rug weg drukt. In die zoutwaterstapmolen brengt het het hoofd juist naar beneden.

Maar goed, dit gaat niet over springen dus zal zo wel weer verwijderd worden.

francescalex, ligt het springzadel dan wel 100% goed? Ik heb zelfs in de M2-dressuur nog wel eens met mijn springzadel gestart en winstpunten gereden omdat ik mijn dressuurzadel net verkocht had en de nieuwe nog bij de zadelmaker lag.

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 13:00

Wij zijn bij de seawalker in Hollandscheveld wezen kijken. Het is helaas de enige in Nederland bij mijn weten.

Een kennis van ons heeft momenteel een paard elders in een aquatrainer staan. Dat is een loopband met water. Het effect op de rugbespiering is echt gigantisch!
Ik vind zelf de seawalker eigenlijk interessanter. Zit er in Belgïe misschien ook al ergens zo'n ding?

cdetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 13:03

Heb ook je stukje uit de paardenkrant op horses.nl gelezen.
Leuk verhaal
En vlgs mij ben je meteen een stuk jonger geworden:-)

SanderP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 13:12

MarcelDufour schreef:
Dit is precies de goeie manier van 'stofzuigeren'

Dank!
Bij m'n vriendin komt hier trouwens geen slofteugel aan te pas

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 13:26

cdetje schreef:
Heb ook je stukje uit de paardenkrant op horses.nl gelezen.
Leuk verhaal

Is dat zo? Ik heb het nog niet gezien...ga even kijken nu.

UPDATE: ik heb gezocht op horses.nl maar kon het nergens vinden?????

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 13:41

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 13:55

Een heel leuk artikel marcel!
hoe oud ben je eigelyk als ik vragen mag??

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 14:02

Marcel Dufour (35) was tot 2004 internationaal springruiter. Mogelijk verschijnt hij dit jaar weer in de wedstrijdring.

cdetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 14:02

ja staat altijd goed verstopt op horses. Is niet altijd zo overzichtelijk.
Wat ook niet zo handig is dat de columns niet op datum staan maar op persoon. Moet je altijd zoeken of er een nieuwe bij staat.

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 14:11

Melanie_B schreef:
Marcel Dufour (35) was tot 2004 internationaal springruiter. Mogelijk verschijnt hij dit jaar weer in de wedstrijdring.

ja dat heb ik gezien maar aangezien iemand schreef:

dacht ik dat die leeftyd misschien niet klopte!

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 14:22

An1985 schreef:
Melanie_B schreef:

ja dat heb ik gezien maar aangezien iemand schreef:
dacht ik dat die leeftyd misschien niet klopte!

Leeftijd klopt niet...ik ben inderdaad 45...maar.......voel me nog 25...dan krijg je een gemiddelde van 35, dus ergens klopt het wel _O-

@ Bedankt voor de link, heb het kunnen lezen nu.

cdetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 14:27

Je hoefde het niet te verraden hoor, of ligt dat alleen bij vrouwen gevoelig ;)

Nouja ik ben weer hersteld en weer aan het rijden, het wordt hoog tijd dat ik het topic nog eens doorlees!

Mijn paard springt bij het losspringen en oefenen eigenlijk meestal best goed. Alleen in het parcours wordt ie wat lang en dan valt er wel eens een balkje helaas.
Ik schijn het maar niet voor elkaar te krijgen om haar bij elkaar en op het achterbeen te houden..
Welke pagina kan ik dat vinden? ;)

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 14:39

cdetje schreef:
Je hoefde het niet te verraden hoor, of ligt dat alleen bij vrouwen gevoelig ;)

Nouja ik ben weer hersteld en weer aan het rijden, het wordt hoog tijd dat ik het topic nog eens doorlees!
Mijn paard springt bij het losspringen en oefenen eigenlijk meestal best goed. Alleen in het parcours wordt ie wat lang en dan valt er wel eens een balkje helaas.
Ik schijn het maar niet voor elkaar te krijgen om haar bij elkaar en op het achterbeen te houden..
Welke pagina kan ik dat vinden? ;)

Ik denk dat dat echt een vrouwending is inderdaad, want mijn leeftijd stoort me helemaal niet. Zal wel komen zodra de gebreken die bij ouder worden de kop opsteken, maar voorlopig heb ik daar nog geen last van. Geen bril nodig, nog net zo lenig als altijd.....ben eigenlijk tevreden tot nu toe. wel ff afkloppen, want het kan zo maar veranderen.
Dat ik veel met jongeren om ga zal ook wel helpen, denk ik.

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:30

Marcel ben je zondag in Asten te vinden?

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:35

Marjan1984 schreef:
Marcel ben je zondag in Asten te vinden?

Nee, helaas. Ik heb verplichte figuren elders.

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:36

Jammer hadden we je in het echt kunnen bewonderen ;-)

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:42

Marjan1984 schreef:
Jammer hadden we je in het echt kunnen bewonderen ;-)

Is een kwestie van geduld, want dat zal heus wel een keer gaan gebeuren. Maar ik hou jullie zo lang mogelijk in spanning! _O-

ykja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:44

Marcel,

Nog een vraagje wat betreft het stofzuigeren. Vriendin verklaarde mij voor gek dat ik haar niet per se rond naar beneden reed.
Dit is toch geen vereiste? want anders is het LDR...
Mijn merrie doet het stofzuigeren prima maar als ik wil uitstrekken zet ze haar nek er wat hoger op .. stukje balans denk ik?
Probeer van het weekend een filmpje te maken maar als er anderen bij zijn dan is ze er vaak met haar koppie niet echt bij..

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 17:53

ykja schreef:
Marcel,

Nog een vraagje wat betreft het stofzuigeren. Vriendin verklaarde mij voor gek dat ik haar niet per se rond naar beneden reed.
Dit is toch geen vereiste? want anders is het LDR...
Mijn merrie doet het stofzuigeren prima maar als ik wil uitstrekken zet ze haar nek er wat hoger op .. stukje balans denk ik?
Probeer van het weekend een filmpje te maken maar als er anderen bij zijn dan is ze er vaak met haar koppie niet echt bij..

Dat stofzuigeren is ook helemaal bedoeld om ontspanning te krijgen, verlenging van de rug en nekspieren , en om een paard op eigen benen te leren lopen. Daarna kun je gewoon met je normale training beginnen, maar met LDR heeft het helemaal niks te maken.

francescalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:02

Ik als zeer gemotiveerde beginner en geen wedstrijdsporter vindt het jammer, ja jammer, dat je zo denigerend doet tegen de beginnende ruiter.

Ik als beginner, 2,4 jaar ervaring, heb meer van Marcel geleerd dan dat mijn instructeur me ooit zal leren. Daarnaast waren de vragen die ik stelde van dien aard dat vele reageerde op mijn stellingen.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:11

francescalex schreef:
Ik als zeer gemotiveerde beginner en geen wedstrijdsporter vindt het jammer, ja jammer, dat je zo denigerend doet tegen de beginnende ruiter.

Ik als beginner, 2,4 jaar ervaring, heb meer van Marcel geleerd dan dat mijn instructeur me ooit zal leren. Daarnaast waren de vragen die ik stelde van dien aard dat vele reageerde op mijn stellingen.

Als je dan als persoon met vrij veel praktijkervaring (waar ik mezelf denk ik wel tot mag rekenen) een ander antwoord geeft, dan krijg je ook nog vaak een hoop commentaar. Dat bedoel ik dus met de antwoorden van een onnozele manegeruiter. De eigenwijze drollen, die een keer een boekje over paardrijden hebben gelezen, 1 keer in de week paardrijden en het dan beter weten.
Ik help juist graag mensen met minder of andere ervaring als ik. Of het nou een manegeruiter, koudbloedruiter of beginnende wedstrijdruiter is maakt me niks uit.
In dit topic waren we met meerdere mensen, samen hadden we een enorme ervaring, iedereen op z'n eigen manier en eigen systeem. Dat maakte het zo mooi en nuttig. Zelf steek ik er ook nog wat van op.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:18

Vroeg me trouwens ook nog 1 ding af.. Ik hoor vaak van mensen dat een dressuurgalopwissel en een springgalopwissel anders zijn. Wat is hier precies anders aan?
Mijn paard galoppeert vaak in de verkeerde galop door als ik het niet goed doe. Nu wordt mij afgeraden om hem met springen de wissel aan te leren, dan gaat het straks met dressuur niet meer goed zeggen ze. Herstel het nu elke keer door terug te gaan in draf, kan met het BB nog wel. Maar als ik straks B ga rijden kan het ook nog wel, maar liever toch niet. :)