Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Borriee schreef:Ik heb ook een vraagje, en ik hoop dat ik niet heel bokt over me heen krijg, maar ik weet absoluut niet wat stelling is, en overal waar ik de zoekfunctie gebruik praat men over stelling, en daar kan ik dus niks mee
Ik ga overigens les nemen, dit zit eraan te komen, maar ik heb nooit fatsoenlijk dressuurles gekregen, vandaar dat ik het hier even vraag
Is er een lieve bokker die mij wat wil leren? (of iemand die een linkje kan sturen of zoiets, ik kan niets vinden namelijk)
Borriee schreef:ah, bedankt voor de tip! met druk bedoel ik meer lichte druk van m'n kuiten, juist om m meer naar voor te kunnen rijden
maar iig heel erg bedankt voor de tips!
xRiiannex schreef:Borriee schreef:Ik heb ook een vraagje, en ik hoop dat ik niet heel bokt over me heen krijg, maar ik weet absoluut niet wat stelling is, en overal waar ik de zoekfunctie gebruik praat men over stelling, en daar kan ik dus niks mee
Ik ga overigens les nemen, dit zit eraan te komen, maar ik heb nooit fatsoenlijk dressuurles gekregen, vandaar dat ik het hier even vraag
Is er een lieve bokker die mij wat wil leren? (of iemand die een linkje kan sturen of zoiets, ik kan niets vinden namelijk)
Stelling = inbuigen in de bochten (tenminste zo heb ik dat geleerd op de manege) Dus met zijn gezicht naar binnen wijzen.
Borriee schreef:Ik heb ook een vraagje, en ik hoop dat ik niet heel bokt over me heen krijg, maar ik weet absoluut niet wat stelling is, en overal waar ik de zoekfunctie gebruik praat men over stelling, en daar kan ik dus niks mee
Herlinde98 schreef:Hee, ik heb een (vind ik) wel aardig leuke leerpony :p Maar ik ben eigenlijk een beetje moedeloos van hem aan het worden. Ik kan wel fijn met hem rijden maar ik heb absoluut geen goed spiergebruik en dat voornamenlijk bij het "aan de teugel" laten lopen. Ik krijg wel aanleunig en druk maar als ik hem probeer op te richten zodat hij ook echt zijn spieren gaat gebruiken protesteert (hoofd in de lucht gooien of tanden in het bit zetten) hij of blijft gewoon in dezelfde houding. Ik heb nu ook wel moeite met (hoger) springen omdat ik hem dan ook niet goed in zijn rug enz. kan laten aanspannen. Ik moet wel zeggen dat hij wel steeds beter over zijn rug gaat lopen. Misschien is het handig om te weten dat dit géén sportpony is en dus ook weinig aanleg voor goede spieren heeft maar ik probeer het natuurlijk wel te trainen.
Dit is een foto van afgelopen zomer, ik had niet echt een betere maar hier kun je wel zien dat hij zijn spieren niet goed gebruikt.
[ Afbeelding ]
Iemand tips/ervaringen?