Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lotte_James schreef:Zou het niet kunnen dat je op de manege les krijgt en thuis niet?
xRosa schreef:Ik weet zeker dat het paard waar ik vroeger opreed, gewoon niet aan de teugel kan uitzichzelf. Hij is oerlomp gebouwd, net een olifant.Zijn nek is heel zwaar gebouwd, daarmee kan hij gewoon niet aan de teugel. Hij loopt nooit nageeflijk en/of aan de teugel, en dat heeft niks te maken met het rijden. Mijn moeder en zusje (die er nu op rijden) zeggen hetzelfde. Ik zou toch wel graag willen weten hoe hij nou aan de teugel kan (leren) lopen. Ik denk toch wel dat we een heel groot probleem hebben als hij het nooit zou kunnen, vooral i.v.m. wedstrijd rijden. Het hoort gewoon bij de dressuur.
xRosa schreef:Hij heeft al bij verschillende ervaren ruiters van hoog niveau gelopen, maar hij gaat dan niet anders lopen, helaas..
lailapri schreef:Zo vandaag weer een ervaring rijker![]()
Discussietje met iemand die haar paard rijd door flink druk en handen laag en breed. Was de enige manier voor haar paard enzo. Ik heb soort gelijke pony staan alleen 10 jaar jonger en haar uiteindelijk erop laten rijden. Handen laag en breed is bij hem hoofd omhoog. In de krul trekken is of tegen trekken of opkrullen (net hoeveel kracht je kan zetten) Handen juiste hoogte buiging vragen en ontspannen op je zit rijden (voor zover dat mogelijk is, de rest ondersteund hand en been) is nageven. Daar is zij dus ook achter gekomen. Ja het lukt bij hem alleen als je goed ontspannen bent in je zit. Als je gaat spannen denkt hij ow er is iets aan de handDat klopt wel alleen als je gaat spannen zet hij gewoon zijn rug vast. Aangezien hij toch verkeerdom bespiert is kost dat maar een kleine moeite...
Hoop dat ze het ooit eens zal inzien.
xRosa schreef:Ik weet zeker dat het paard waar ik vroeger opreed, gewoon niet aan de teugel kan uitzichzelf. Hij is oerlomp gebouwd, net een olifant.Zijn nek is heel zwaar gebouwd, daarmee kan hij gewoon niet aan de teugel. Hij loopt nooit nageeflijk en/of aan de teugel, en dat heeft niks te maken met het rijden. Mijn moeder en zusje (die er nu op rijden) zeggen hetzelfde. Ik zou toch wel graag willen weten hoe hij nou aan de teugel kan (leren) lopen. Ik denk toch wel dat we een heel groot probleem hebben als hij het nooit zou kunnen, vooral i.v.m. wedstrijd rijden. Het hoort gewoon bij de dressuur.
mireya schreef:Kan iemand mij uitleggen hoe je je paard aan de teugel krijgt stap voor stap?
Dus je stapt op je paard. En dan?
Bedankt!
marlinH schreef:De pony waar ik op rijd is een hengst, en let eigenlijk op alles behalve op mij. Hij loopt normaal gesproken echt met z,n hoofd in de lucht, en werd eerder ook met een elastiek gereden. Ik rijd hem zonder dat elastiek. Hij rent zeg maar gewoon wat rond. Als ik in stap mijn been aanleg en heel zacht met mijn hand wat ''speel'' dan zakt hij direct aan de teugel, en loopt hij heerlijk onspannen en let hij op mij. Hij is dan makkelijk te sturen en je kan goed tempowisselingen rijden in de stap. Als ik dan aandraaf doet hij direct zijn hoofd weer omhoog. En trekt hij gewoon door mijn hand heen. Maar als ik hem dan wat ''harder'' aan de teugel vraag, geeft hij vaak weer na en gaat het weer goed. Maar, dan doe ik het dus wel iets harder met mijn handen, dus handen vrij laag en vrij breed. Dus toch fout? ;
Als ik gewoon tempowisselingen ga rijden en niets met mijn handen doet valt er gewoon niets mee te doen, terwijl als hij aan de teugel loopt, hij alles wél goed doet..
mireya schreef:Kan iemand mij uitleggen hoe je je paard aan de teugel krijgt stap voor stap?
Bedankt!
Marchador schreef:mireya schreef:Kan iemand mij uitleggen hoe je je paard aan de teugel krijgt stap voor stap?
Bedankt!
Neem een instructrice
Marchador schreef:Ik persoonlijk denk namelijk dat het niet iets is wat je stap voor stap uit kunt leggen. Actie --> reactie.
Jij bent actief: vraagt het paard zijn hals te laten zakken en het paard geeft daar een reactie op. Op iedere reactie dat het paard geeft moet jij inspelen