ERVARINGEN wisselen tijdens het inrijden.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

melrovers

Re: ERVARINGEN wisselen tijdens het inrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 22:50

Ohh lalunamyo ik duim zeker mee voor het veulen. Wat is er gebeurd?

Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 23:06

Het is echt leuk om te lezen al die positieve verhalen :)

Het inrijden van mijn haflinger heeft even stil gelegen aangezien ik geen zadel meer voor hem had.
Vandaag is zijn nieuwe zadel aangekomen dus heb ik geen excuus meer om het nog langer uit te gaan stellen!
Ik vind het allemaal nogal spannend en ben stiekem best wel een held op sokken :o
Het is alleen belachelijk dat ik een paard heb die echt aan het werk moet en wil en ik durf er niet op.. :')
Er hebben al wat andere mensen op gereden een paar keer en dan is hij gewoon super braaf,ze hebben toen zelfs een stukje gedraafd!
Het zit dus allemaal tussen mijn oren en ik moet mezelf echt een schop onder mijn kont geven :D
Nog even een foto dat ik er voor de eerste keer op zat :)

Afbeelding

Zonder cap :o Het was een beetje impulsief en sinds die keer heb ik altijd een cap op als ik erop kruip ;)
Hier ook nog bitloos wat ondertussen vervangen is door een bitje.
Hopelijk snel een update van mijn kant met positief nieuws over hoe braaf hij was :D

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 01:19

Heb een tijdje niet meer gereageerd maar wel meegelezen. Leuk om te lezen hoe jullie en jullie jonkies vooruit gaan.
lalunamyo ik duim zeker mee voor het veulen, wat is er gebeurd?

Evelyne Ik heb een beetje hetzelfde probleem, paardlief is tot nu toe heel braaf geweest met inrijden met af en toe wat kleine technische storingen natuurlijk af en toe naar links willen ipv echts wat wordt gevraagd of andersom of toch even een versnelling hoger inzetten of juist stil blijven staan maargoed dat hoort erbij natuurlijk. Ik heb erop gezetten de zomer dat hij ingereden is ( vriendin is als eerste erop gaan zitten toen ik hem vast had ) keren erna heb ik er wel opgezeten in stap. Inmiddels zijn we 1.5 jaar verder en is hij 4.5 jaar en toch echt wel toe om doorgereden te worden. Tot nu toe zal er ongeveer 15 x op gereden zijn de afgelopen 1,5 jaar. Heb nu sinds een jaar les in grondwerk om meer vertrouwen in elkaar te krijgen en ben sinds enkele weken weer begonnen, eerst alleen hangen en opstappen. Inmiddels bleef hij heel relaxt staan en kon ik zo vaak op en af stappen als ik wou, dus sinds deze week begonnen met stap en kleine stukjes draf. Heb er nu 2 x opgezeten en hij doet het super. Ik kan wel rijden heb nog een oudere merrie maar op Indezz ( mijn jonge ruin ) durfde ik niet te rijden dus ben trots op onszelf en we hebben een grote stap voorwaarts gemaakt!

Had laatst wel nog verteld dat we bezig waren met trailer laden, inmiddels vind Indezz de trailer machtig intressant om op te lopen dus ook daar zijn we goed mee bezig geweest. Ook geoefend met zeiltjes overlopen ed, ook daar loopt hij braaf overheen in draf en stap en dat allemaal op dezelfde manier benaderd als die "enge " trailer, intresse erin tonen betekend rust, eroverheen lopen of op gaan staan is ook rust, wil je er niet over? prima maar dan wordt er gewerkt en dat heeft meneer heel snel door dus alle " enge " dingen zijn intressant genoeg om een nadere inspectie op te werpen. Hoezo liever lui als moe? :P haha.

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:00

nog eens een updateje van mijn PRE
maandag echt de eerste hoefslag figuren kunnen rijden
dus het stuur begint er toch wel op te komen
alleen gas is nog wat moeilijk en vraag hij nog veel steun van op de grond
hoewel dat ook wel betert

rijd nu zelf met een klein zweepje en hij reageert hier heel goed op

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:32

Heb via boktmark een bitloos hoofdstel gekocht... kan ik eindelijk wat beter beginnen (halster schuift teveel).
Alleen nu wachten tot ik hem heb (hij is naar mijn vader gestuurd, en ik weet niet hoeveel het kost om hem naar frankrijk te sturen... anders wordt het pas van de zomer ( :\ )
Verder heb ik het zadel van mijn ezelin gekregen (zat bij de koop, maar kreeg het pas als ik de tweede helft had betaald), nu over een paar weken voor het eerst erop.
En de ezeltjes beginnen steeds beter mee te lopen, dus het gaat vooruit.

Ook leuk dat het zo geod gaat bij jullie allemaal!

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:41

leuk dat het bij de meeste van jullie zo goed gaat.
ik hoop over een maandje te kunnen oppakken met iejoor.
hadden we al beetje gedaan maar door alles is het even wat minder geworden en hebben we eigenlijk niets meer met hem kunnen doen.

laat jullie weten als we weer oppakken

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:31

Ik lees ook nog mee, over het algemeen gaat het bij iedereen goed zo te lezen! Fijn!

Iejoor, haha, heerlijke naam!

Zo ziet die van mij er intussen uit:
Afbeelding

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 20:54

Leuk om te lezen dat het bij iedereen zo goed gaat! Laatste dagen rustig in dit topic, alle jonkies vrij gehad met dit mooie weer?

@ desprinkhaan, zou de verzendkosten zo duur zijn naar frankrijk? Jammer als je er nog zo lang op moet wachten.

@ mallootje ziet er netjes uit! Ga zo door.

Indezz gaat morgen verhuizen naar nieuwe stal ( hopelijk gaat hij de trailer op na al dat oefenen ;-) ) dan gaan we serieus aan de slag. Tegenwoordig staat hij er zo bij
dit valt toch niet serieus te nemen? haha
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/579914_258464244261603_100002940894561_515530_1429672963_n.jpg

Voor de geintreseerden, heb een topic gemaakt van Indezz als veulen tot nu ( bijna 5 jaar )
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=145&t=1629580

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:01

Altijd leuk zo'n overzichtstopics! Moeti k misschien ook eens doen, maar ik ben te lui om al mijn foto's te verkleinen naar bokt-formaat :D

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 21:05

Haha, nouja de meeste foto's waren klein genoeg, de andere ( die van deze week ) niet en vandaar dat die in link staan, ook te lui dus ;-)

Maarja een heel topic in link ziet natuurlijk ook niet uit.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 14:12

hm, ik heb hier nog steeds wel goede hoop dat het goed komt met bo. ze staan nu 24/7 buiten, en ze is vrolijk, en vandaag liep ze echt weer beter dacht ik.

fingers crossed, volgende week weer bellen voor een nieuwe behandeling.

zhippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:09

hm ik heb zelf nooit een paard ingereden maar wel op een jonge 3 jarige hengst gereden die net 2.5 maanden zadelmak was. hij kon al een parcour van 70cm rond springen. niet bij mij ik reed hem voor de basis van dressuur. maar wat belangrijk is, is dat het dier rustig moet worden opgebouwd je niet te veel haast moet nemen in dit proces :P

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:59

twinducklin schreef:
@ desprinkhaan, zou de verzendkosten zo duur zijn naar frankrijk? Jammer als je er nog zo lang op moet wachten.

Zodra het boven de 2 kilo is minstens 20 euro, anders zo'n 13. En dat heb ik er gewoon niet voor over (dan maar 2 maanden wachten).

Gisteren trouwens voor het eerst zadel op de rug van Cascade (is waarschijnlijk niet pas, maar voor een beetje oefenen gaat het wel -het is eigelijk van de ezelin). Zo ging het ongeveer:
Eerst Cascade pakken (niet mis, want ze zijn net verplaatst, en dan doet hij altijd moeilijk).

Naar het zadel lopen: op 20 meter ervan af stopt hij. Met veel moeite is hij dichtbij genoeg, en kan ik het dekje pakken. Kom met het dekje naar hem toe... en in galop ervandoor!!! (half angst, half theater...). Hij heeft vroeger geleerd dat hij altijd kon vluchten, en op dit soort momenten vergeet hij dat het met mij niet mag... meestal houd hij zich in, maar gisteren dus niet.

Opnieuw pakken, en weer naar het zadel, ik wil hem vastbinden maar gaat er weer vandoor...

Dan pak ik hem, bind hem vast aan de eerste beste boom die ik tegenkom. Zadel halen, voorzichtig opbouwen en op de rug leggen.

Even vijf minuten gewacht en hem toen losgelaten. Vertrok in rustige stap naar de ezels... en zie hem vijf seconden later in volle galop langscheren... heft hij een paar honderd meter volgehouden. En toen is hij in de schaduw gaan, en elke paar seconden achterom kijken naar dat ding op zijn rug.
Zadel van zijn rug gehaald, en toen heeft hij nog 5 minuten naast me gestaan, en ik ben weggegaan voor hij naar de ezeltjes zou gaan (als hij los is doet hij dat altijd na een tijdje.. hij is de leider van de kudde).

Verder is het ezeltje van 1 jaar steeds beter aan het luisteren (beter dan zijn moeder), en hij loopt nu een stuk of 20 meter zonder problemen mee (heeft doorgehad dat hij dan wat lekkers krijgt ^^).

moonprayer: fijn dat het beter gaat met bo (die zal wel genieten van de wei trouwens ^^)
mallootje: luisterd goed geloof ik, en ziet er mooi uit (ook al vind ik dat hij te gekruld moet lopen als natural ^^)
twinducklin: hopelijk bevalt de nieuwe stal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 20:26

vandaag voor de 6de keer op men maatje gezeten

en helemaal alleen zonder dat iemand hem vast had er mee rondgestapt :O
zelfs ging hij even draven, maar ik had hem snel terug in stap :D

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 16:51

Hallo mensen :)

Chalinka : Klinkt goed ! Durf je nog niet met hem te draven of wil je eerst een goede stuur oid hebben ?
Sprinkhaan : Lastig dat hij heeft geleerd dat hij kan vluchten.. hopen dat dit ook nog over gaat.

Met het veulen gaat het goed !! nooit verwacht.. hij lag op de grond en het bloed stroomde uit zijn neus.. hij had rare aanvallen en dronk niets..
Nou, hij heeft een engeltje bij zich gehad want het huppelt weer vrolijk rond.

Ook ben ik natuurlijk met de stippel bezig !! We hebben nu voor de 3e keer los gedraaft. Ze heeft nu voor de 2e keer het bit in, dit vond ze nog wel raar.

Afbeelding
Net opgestapt, ze staat er een beetje maf bij

Afbeelding
Een sukkeldrafje

Afbeelding
Afbeelding

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 16:56

@ de sprinkhaan: Hij moet helemaal niets, hij gaat echt zelf met z'n koppie naar beneden.. In draf doet ie het nog niet, hoeft ook niet, maar als hij het zelf aangeeft ga ik natuurlijk niet z'n hoofd omhoog halen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 17:27

lalunamyo schreef:
Chalinka : Klinkt goed ! Durf je nog niet met hem te draven of wil je eerst een goede stuur oid hebben ?

eerst alles in stap en dan een versnelling hoger :P

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 20:23

chalinka schreef:
lalunamyo schreef:

eerst alles in stap en dan een versnelling hoger :P

Geef je helemaal gelijk, je moet eerst maar zien of hij goed in stap luisted (en geen gekke streken, zoals ineens de andere kant op lopen ^^) uithaald, en dan in draf, en dan in galop! :D

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 21:02

Weer leuke foto's van de stippel, jullie gaan goed vooruit!
Fijn dat het veulen het weer goed doet.

@ chalinka, het belangrijkste is dat het voor jou en het paard goed aanvoelt, de draf en galop komen dan ook wel vanzelf.

Indezz gisteren verhuisd naar de nieuwe stal, klein misverstandje, ik had paardlief de trailer op gelokt met wat biks. Hij liep namelijk de trailer op en liet net de achtervoeten half op de klep staan, zodra iemand achter hem ging staan om iets te laten doorlopen stormde hij weer de trailer af, echter liep hij ook alleen met mij de trailer zover op, paard op trailer zo ver mogelijk dus gezet, vriendlief voorin trailer gezet met een emmer voer en toen kon ik de achterhoefjes erin zitten dmv optillen en iets naar voren zetten. Tja je moet wat en het werkte :+ Maargoed Indezz had dus inmiddels 1 schep biks op, aangenomen op de nieuwe stal lag en voer in de voerbak ( +- 16.00u ) en tegen 20.00u had hij weer voordat ik in de gaten had een schep in zijn voerbak liggen. Vanochtend had ik dus een stuiterballetje in de stal staan die meerendeel van de tijd op 2 benen stond ipv 4. Kon het hem ook niet kwalijk nemen want hij ging van 24/7 wei ineens de stal in, meerendeel van de paarden gingen s'ochtends de wei in en hij had ook nog eens al die brok op terwijl hij normaal alleen vitaminekorrel krijgt }>
Toen ik kwam dus op de wei gezet, toen was de rust wedergekeerd. Vanavond nog een gelongeerd, alleen liep me vriend vlak achter/opzij van hem met uit de longercirkel lopen en liepen daar direct achter twee met paard de cirkel in, Indezz stopte en mijn vriend legde zijn hand op de kont waardoor hij schrok en naar achter uithaalde, je raad het vast al mijn vriend heeft dus een dik bovenbeen ;) Heel vaak voor gewaarschuwd, hopelijk heeft hij er nu van geleerd :+

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 00:06

Ik kan me geloof ik bijna opnieuw voorstellen. Ben vorig jaar begonnen met een jong paard en eigenlijk heb ik nog steeds het idee dat ik aan het inrijden ben. Het is een nu 5 jarige fewspot hengst. Zadelmak maken ging heel makkelijk, opstappen vond hij ook niet interessant dus reed ik vlot met hem aan de longe. Daarna is hij op keuringsklaar gemaakt voor de hengstenkeuring en dus een aantal maanden van huis geweest.

Vorig jaar maart terug gekomen. Weer even laten kennis maken met het zadel aan de longe. Daarna zelf er weer op. Ik rij nu ook los, eigenlijk zou hij B-klaar zijn. Maar ik moet er erg duidelijk op zitten anders verzint hij zijn eigen spelletjes. Dat de andere paarden nu buiten staan is voor hem al flinke afleiding.
Ik longeer hem meestal eerst en als ik op stap dan moet ik er gelijk flink aan rijden, veel wendingen voordat ik het gevoel krijg dat ik hem wat meer ruimte kan geven. Verder loopt hij echt super, reageert goed op de hulpen. Kan soms wel doordrammen bij overgangen terug maar dat heeft meer met dominantie te maken denk ik. Dus net zo lang overnieuw tot hij op een kleine ophouding stil staat. En dat lukt ook, desnoods met stemhulp erbij.
Bij mij moet er dus ook de knop om dat voorzichtig rijden het niet beter maakt. Ik ga als ik het spannend vind, snel in mijn lijf verstrakken en dan kan ik dus niet meer voelen en hulpen geven. Een paar weken terug is hij voor het eerst stout geweest onder het zadel. Aan de longe als een suffie, ik stap op en hij draaft weg en begint rond de lucht in te springen. Instructrice wilde hem direct aanlijnen maar ik heb nog eerst drie gewone stappassen gemaakt voordat ik afstapte. Daarna moest hij zich uitleven.

Voor mijn gevoel is het dus nog niet bevestigd. Wel de hulpen maar nog niet het leiderschap onder het zadel wat bij mijn ander paard eigenlijk nooit zo gevoeld heeft. Die heb ik als ik erop zit beter in de hand dan aan de hand. Achteraf ook wel gekke dingen meegemaakt, alleen beweegt hij rustiger.

Laluna, mooie spikkel en leuk dat het zo goed gaat. Gelukkig dat het veulen opgeknapt is. Klinkt toch vreemd.

Moonprayer, mijn andere paard schoot er sinds een paar maanden vandoor wat totaal niet met zijn karakter klopte. Zelfs in eigen bak was hij niet te rijden. Uiteindelijk ook naar Rodinde gegaan en bij hem bleek een zenuw klem te zitten. Na een paar maanden later is hij nog steeds slap, slecht in de vacht maar wel ontspannen met rijden. Ik denk dat zo'n behandeling heel veel invloed kan hebben. Hoop dat je paard goed hersteld.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:43

Dit topic gaat als een speer! Hier gaat het inmiddels heel erg fijn, ik ben begonnen met lessen inmiddels. Dit duurde even omdat wij geen bak op het terrein hebben, dus eerst moesten we zover zijn dat we alleen naar de bak konden. Zo'n 10 minuutjes stappen, langs de weg en door het bos(je).
Dus dat was al overwinning nr. 1! En nu ben ik gister ook nog met haar naar het 'grote' bos geweest, voor het eerst zonder ander paard erbij, maar mijn vader op de mountain-bike. Dit ging super, ze was heel erg braaf!

Gaat hier dus heel lekker! Ze heeft wel zo haar streken, zo wil ze nog wel eens rodeo geven tijdens het galloperen in het bos, en ze heeft sinds kort bedacht dat je ook gewoon weg kunt lopen terwijl er iemand op je rug wilt stappen (vanaf een krukje). Bijzonder irritant is dat haha.

Ik vind die stippel die hier langs komt trouwens echt onwijs leuk!! Niets te groot, past prima!

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 13:25

Ik kom mij ook even melden als het mag!

Ik ben Marjolein 22 jaar en ben nu voor de staleigenaar bezig met zijn 4 jarige friese merrie Caroliene . Merrie heeft nu ook een veulen er bij lopen van bijna 4 maand oud. Voor de kar scheen ze al beleerd te zijn, maar gezien haar reactie daar op twijfelen we daar nogal aan.. De kar hebben we nu maar ff weggelaten.

Ik ben nu ongeveer misschien wat langer dan een maand met haar bezig. Longeren kon ze wel een beetje dus eerste 3 weken alleen gelongeerd met hoofdstelletje en alle commando´s goed aangeleerd. Galop koste even wat moeite maar nu ze dat door heeft is er niks meer aan de hand.

Goed, dus het zadeltje er op. Ik doe haar samen met de vrouw van het andere paard wat ik rijd. Zij heeft vroeger veel paarden beleerd dus is iemand met ervaring. Ze heeft nu ongeveer 7 x het zadel opgehad en met opzadelen geen kik gegeven. Eerste keer ging ze wel even bokken en daarna in galop maar na een paar rondjes accepteerde ze het zadel. Eind vorige week heb ik dus geprobeerd er op te hangen. De eigenaresse gaf me een voetje zodat ik niet direct het gewicht aan 1 kant hoefde te plaatsen met opstappen. De eerste keer stapte ze op zij, maar de 2e en 3e en 4e keer bleef ze rustig staan. Daarna maar even proberen te lopen. Toen snapte ze het ook even niet en begon te draven. Hield het niet heel lang vol dus ben er toen afgesprongen. Daarna weer opgehangen en toen ging het lopen goed. Kreeg meer het idee dat ze een beetje moeite had met het evenwicht.

Dat was afgelopen donderdag en heb haar daarna nog 2 x alleen gelongeerd en zelf opgezadelt. Dat ging best goed! Vond het wel een beetje spannend want als ze net uit de stal bij haar veulen weg komt is ze nog wel een beetje nerveus op de poetsplaats. Maar in de bak is dit helemaal over. Wil haar ook niet in de stal bij haar veulen opzadelen want voor hetzelfde gebeurd er wat. Er waren ook allemaal prikkels die dag zoals paarden die naar binnen moesten en mensen die veel lawaai maakten dus wat dat betreft ging het wel super goed.

Vanmiddag ga ik weer bezig en dan is het de bedoeling dat ik weer even ga hangen. Caroliene is een hele rustige merrie, en wel een beetje terughoudend naar de mens toe. Daarom kan ik soms haar reactie niet zo goed peilen. Het lijkt er op alsof ze een beetje onzeker is.

Ik hoop dat ik hier uit het topic nog wat ervaringen en tips op kan vragen..

Nu nog ff een fotootje..
¨
Afbeelding

Mistralleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 21:48

Hallo Marjolein, wat een leuke fries! Hangen hebben wel meer paarden moeite mee, ivm het evenwicht inderdaad.

Dendrofleur: wat een knapperd!

lalunamyo: fijn dat het weer goed gaat met het veulen! Dat is inderdaad wel even schrikken. En wat een knappe Stippel is het toch, die gaat dus ook erg lekker.

Moonprayer: Fijn dat het zo goed gaat met Bo, en ik blijf duimen voor totale herstel!

Twinducklin: Oeps je vriend met een dik bovenbeen. Hoe doet ie het op op de nieuwe stal?

DeSprinkhaan: Cascade dus voor het eerst met zadel op :)

Marja: Hoe is het met de spaanse schoonheden?

Daan en ik hebben alweer 3x losgereden en heel wat 1e keren achter de rug. We hebben alles al los gedaan, en ook al met een ander paard in de bak gereden. De hoek die met longeren doodeng is, is met mij erop niet zo heel eng meer. Afgelopen zaterdag hebben we ook een aantal 1e keren gehad: steigeren, bokken en eraf vallen.
Het begon er mee dat ze al nukkig was, ze werd al boos toen ik het zadel erop legde. Dus het er weer af gehaald en nog een keer gedaan, geen reactie meer, desodanks houden we het nu wel in de gaten.
Even longeren, waarbij ze relaxed was en toen erop wat ze ook allemaal goed deed. Helaas voor mij, maar wel constant goede oefening, zijn ze bij de buren nog steeds aan het verbouwen. Dat leidde ertoe dat Daan naar een hoek rende, en nog een keer schrok.. een steiger gevolgd door bokken en toen lag ik :')
Er wel weer op gegaan en nog wat gestapt, maar ze was teveel gespannen en kon dat niet meer loslaten. Morgen gaan we dus weer echt aan het werk, ben benieuwd :=

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 00:19

ik ga iejoor weer oppakken.
iejoor heeft al een tijdje stil gestaan door mijn ongeluk.
ben nu sind 1 1/2 week weer begonnen met hem.
(op een afgezet stuk losgooie en zijn energie kwijd kunnen en zo)
ook met hulp al gelongeert.
enik had toevallig (in eerste instantie voor maxi) het dresuur logboek gekocht maar ga hem nu gebruiken voor iejoor.
(ik maak wel aan de hand van dat boekje een soort van dagboek gericht trainen voor maxi dat wel )
ik moet doelle opstellen wat ik wil berijken en waneer, dit moest ik doen via de volgende vragen (eerst vraag daarna in het blouw staat mijn andwoord)
1. wat wil ik berijken?
* iejoor de 3 basis gangen onder het zadel leren.
* iejoor zonder problemen de bak door kunnen streuren in de 3 basis gangen.

2. wie zijn daarbij betrokken?
* ik zelf
* mijn stalgenoot

3. waar gaan we het doen?
* bij ons op stal zelf.
* bij echt slecht weer of slechte bak bij de binnen bak.

4. wanneer speelt dit zich af?
* eerste 2 keer per week 20 min, dit 2 weken.
* daarna per 2 weken opbouwent 1 dag er bij.

5. waarom wil ik dit doel bereiken?
* omdat iejoor dit nog niet kent.

de enige vraag die ik miste :o is in welke tijd wil ik dit behalen.
ik wil dit behalen binnen een jaar.

wat vinden jullie van mijn doel zoals hij hier uitgewerkt staat?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 06:30

Je hebt er goed over nagedacht!
Ik zat alleen even met punt 4:

line18 schreef:
4. wanneer speelt dit zich af?
* eerste 2 keer per week 20 min, dit 2 weken.
* daarna per 2 weken opbouwent 1 dag er bij.

Hoe oud is iejoor? Als hij nog jong is of lang heeft stilgestaan dan vind ik dit best snel opbouwen.
Veel succes met je plan!