Hoi Marcel,
Je weet niet alles maar wel van alles. Wat een geluk en Make My Day.
Het springpaard van mij gaat regelmatig in de stap cq drafmolen.
Heb over dit topic al eerder een vraag geplaatst maar daarop geen bevredigend antwoord gekregen.
[VSW] Eisen ondergrond stapmolen.Zo zie je maar weer via jouw topic kom ik toch nog bij mijn eerdere vraag terecht.
Nu mijn 2 vragen aan jouw:
Op onze manege is een stap/draf molen en maak er sporadisch gebruik van. Tijdens de vakantie , toen ik niet kon rijden, is het paard praktisch de gehele dag in de paddock geweest en soms in de stapmolen. Zowel stap als lichte draf vond plaats.
Wat mij opviel is dat de ondergrond van de stapmolen niet optimaal was. De ondergrond is van zand/klei.
Als je keek in de stapmolen dan was er sprake van hoogteverschillen qua ondergrond, waar het paard diende te lopen in
de molen.
Mijn paard heeft daardoor, denk ik, last van zijn rug gekregen omdat er hoogte verschil is.
1)Aan welke eisen moet de ondergrond van een stapmolen voldoen
2) Zou het hoogteverschil in de stapmolen tav de grond de oorzaak kunnen zijn dat hij last had van zijn rug kan krijgen of benen.
Als ik logisch nadenk, zou dit de draf kunnen belemmeren omdat er sprake is van diagonale neerzetting van de benen.
Nou, hoor graag van je.
gr.
FraLex