ERVARINGEN wisselen tijdens het inrijden.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 14:25

Spam :)

Afbeelding

Summer voor de 2e keer los :) Ik weet het, ik ben te groot voor dr. Maar de pony is uiteindelijk ook niet voor mij bedoeld maar voor mama :)

melrovers

Re: ERVARINGEN wisselen tijdens het inrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 19:53

Ohh wat leuk die foto van Stippel (sorry, Summer ;-)). Gaat lekker zo!

Bolero heeft een beetje in de lappenmand gezeten. Een dag of 10 geleden heeft ze zich denk ik verstapt ofzo, er zit ook een harde bult (niet zo heel groot) aan de binnenkant van haar kogel rechtsachter. Ze is er 1 dag stokkreupel op geweest en toen zat er ook wat vocht in haar been. De volgende dag was het vocht alweer weg maar nog steeds onregelmatig. De dag daarna aan de enkele longe (maar 2 rondjes laten draven) op allebei de handen alweer bijna helemaal goed, alleen nog iets stijf. De dag daarna niks gedaan, daarna aan de dubbele longe en daar weer slechter op. Weer een paar dagen op het harde gestapt aan de hand en gisteren aan de dubbele longe liep ze weer helemaal lekker. Ze keek ook weer fijn uit haar ogen, dus flink wat opluchting. Vandaag weer even kort gereden om te zien of het onder het zadel ook goed ging en dat ging helemaal goed, geen pas onregelmatig, phew! En per ongeluk heb ik de eerste keer met haar gegaloppeerd :-). En ook dat ging helemaal goed, ze sprong zelf rustig aan.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 08:03

Hallo!

Ik heb me een tijdje geleden al gemeld in dit topic, helaas werd mijn pony toen kreupel dus heb ik mij even teruggetrokken.

Mijn haflinger merrie is nu 4 jaar en een maand en dus klaar om bereden te worden!
Ze heeft waarschijnlijk een trap gehad waardoor ze rechtsachter onregelmatig was, en vast in het si gewricht. Inmiddels in combinatie met de osteopaat en een instructrice weer aan het trainen aan de longe en duidelijk verbetering! Ze is zo scheef als een hoepel, dus voorlopig zijn we aan de hand aan het trainen, maar ik kon het niet laten toch erop te gaan gisteren.

Mijn vriendin had haar aan de longeerlijn. Pony snapte er eerst niks van, wilde niet wet van haar en ging in de achteruit, toen mijn vriendin meer een drijvende positie aannam snapte ze de bedoeling en stapte heel ontspannen rond!
Dit beide handen 5 minuten gedaan en toen eens gekeken hoe een drafje zou gaan, dus rustig mijn been eraan GLgelegd en tegelijk commando draf gegeven, ze sprong direct aan in een mooi ontspannen drafje! Dit had ik niet verwacht.. Mijn merrie kennende zou ze eerst in protest gaan of heel gespannen worden! Maar helemaal niets, alsof ze het al jaren doet!

Ik ben dolblij dat was zo'n goede start hebben, na 3 rondjes draven op beide handen ben ik dan ook gestopt en goed beloond!
Ik twijfelde eerst nog of ik wel zelf durfde in te rijden, zo'n held ben ik Ook weer niet maar een jaar grondwerk en vertrouwen opbouwen heeft onze band zo sterk gemaakt dat ik geloof dat het goed komt.

Voorlopig zal ik haar nog moeten rechtrichten aan de hand, maar ik denk dat ik 1 keer in de week vast wat rond ga hobbelen, en dat we dan toch een mooi beginnetje hebben :-)

Ik zal in de loop van de dag een stukje teruglezen en reageren! :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 20:14

vandaag voor de 2de keer (vorige keer was een maand geleden) nog eens op flint 'gereden' 2 toertjes stap rond de piste, daarna heeft de verzorgster (kleiner & minder ervaring) er ook even opgezeten :P (zij gaat hem normaal als hij ingereden is rijden)

hij heeft niets verkeerd gedaan :D

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:11

Te groot voor de stippel?! Nee hoor :)) ! Vind vooral haar kont erg mooi... :P

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:40

Welkom anne_bento !

Hopelijk krijg je je paard snel weer rechter, maar fijn dat er verbetering is ! En super dat het goed gaat !

Chalinka : Ook weer een positief verhaal, gaat lekker in dit topic :)

Shaunibef : haha, dit is wel een voordelige foto hoor, ik lijk hier wel te passen, op andere fotos zijn de verhoudingen soms minder xD
En euuuh, bedankt voor de kontencomliment !

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:44

Haha! Graag gedaan :)) !
Ben dan stiekem wel benieuwd naar een andere foto.... :P O:)

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:46

-jetta ik doelde meer op zomaar op een groen paard gaan zitten wat niks kent. als je bij sommigen de binnenteugel van de hals haalt en je gewicht gaat verplaatsen dan kun je rare sprongen krijgen van schrik. Natuurlijk gaat het bij andere paarden ook gewoon goed ;)
-Mistralleke dat klinkt eng, omvallen in de stal? gelukkig was het daarna weer over en goed gegaan :D
-wortel wortel
-original welkom. wat een knapperd! alleen maar goed dat je hem niet in de weg probeert te zitten toch? :)
-lalu mooi dat t zo goed ging!
-dana wat leuk zeg, en met je eigen spullen is het fijnst. ik rijdt het liefst ook met mn eigen zadel :j
-natsuki klinkt goed!
-lalu leuke spam! en ik vind je helemaal niet te groot hoor!
-melrovers oei das even schrikken, gelukkig gaat het weer goed. en jeej per ongeluk galopperen is leuk!!
-annabento lekker begin zeg! fijn dat jullie band zo goed geworden is dat je het zelf doet!
-chalinka klinkt goed, leuk dat de bijrijdster er ook al opgezeten heeft.

Zo :) ik heb ook weer nieuws! Brittje gaat super ondertussen, ben haar in de 'bak' (wei momenteel) aan het oppakken (we hebben 26 juni een onderlinge wedstrijd voor het eerste!), en dat doet ze super. ze is wel enorm voorwaarts, rent behoorlijk onder je vandaan, maar we blijven ofenen op 1 tempo (1 rustig britt.. rustig.. :P ) te draven :) Vandaag ook een flinke rit gemaakt, de helft alleen - daarna iemand halverwege opgepikt dus voor haar een nieuw paard. vond ze leuk :j

MAAR dan het grote nieuws, van mijn kleine grote Anna. ik spring zo vaak op haar in de wei.. dat is ze ondertussen helemaal gewend. ook hebben we begin van t jaar zo'n 3 x voor t echie gewerkt; dus zadel en hoofdstel om en er op zitten, en stappen. Ook een keer in de bak! Daarna weer 2 maanden niks gedaan; en gister was het dan weer eens tijd, Annie mocht het zadel en hoofdstel om. We hebben zelfs; echt gedraafd!! jippie voor mijn kleine friese kind:
Afbeelding
Afbeelding

en de toekomstige ruiter ook even er op gestapt:
http://i59.photobucket.com/albums/g316/ ... C07778.jpg

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 03:27

gaat su[per dus fahyafemke :)

ik ben nog niet helemaal gerust over mijn paardje.
ze bokt, en doet echt de handstand, dat is opzich iets wat ze voor haar chiropraxie behandeling eigenlijk nooit deed. Kan vrolijkheid zijn natuurlijk, maar ook ongenoegen.

vandaag heel eventjes gelongeerd, ze deed wel heel fris en groen. eerder deed ze altijd super braaf ( of iets anders dan braaf deed haar pijn?) Ze ging zelfs vanuit stap ineens wegstuiven in galop haha.

dus sinds de behandeling is ze wel erg onstuimig geworden, meer hoe je een groen paard verwacht.
ik heb wel het idee dat ze vrolijker is, maar ze loopt nog wel erg beroerd. Maar misschien mag je ook niet anders verwachtten na zo'n behandeling.

nouja, we wachtten af, vanaf vandaag mag ik in elk geval weer wat met haar gaan doen. lekker longeren dus

Mistralleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 10:28

lalunamyo: Stippel *\o/* Gaat dus erg goed! Nog last van gekke sprongen gehad?

Fahyafemke: Op Anne, en dus gedraafd! Dat zit wel een stukkie hoger als Britt of niet? En met Britt dus ook alles goed.

Moonprayer: Bo is dus weer helemaal happy. Dat lopen zal vanzelf wel verbeteren? Ze zal nog wel een beetje moeten wennen aan haar losse lijf.

Gister los gereden met Daantje *\o/* Ging erg goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 14:31

tja het ging gister zo goed dat mijn moeder (die hem vast had) zei: moetek hem nu is loslate? maar dat zag ik nog niet zitten voor de 2de keer er op :P

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 19:11

FahyaFemke das echt ook wel super die eerste draf pasjes vond ik super spannend

moonprayer wel goed dat ze zich beter voelt

Mistralleke hihi voelt leuk hé

chalinka *\o/*

vandaag nog eens een lesje gehad met tist
ging weer goed
even (mijn eerste) bokje maar de helper zei dat het was omdat de piste niet echt super licht
dat het meer was om te hernemen dan om stout te doen

ik denk dat ik hem ook vandaag een paar keer zelf :D in galop heb gekregen
en bij het wisselen van hand reageerde hij ook op de inwerking van het bit( in een goede manier wel te verstaan)
helaas viel hij in de wending stil dus had ik van op grond even een zetje nodig

maar toch zo fier op m'n gekke tisty

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 22:39

moonprayer misschien heeft ze nog 'na' last van de behandeling. of moet ze wennen aan haar nieuwe lekkere losse lijfje??

Mistralleke ja Anna is wat hoger ja haha. Ik schat haar op 1.65, of 1.60 minimaal. moet t binnenkort echt weer eens meten ben wel benieuwd!
En jippie losss ! :):)

hihi in de bocht-stilvaller. welbekend :D
Fijn dat het zo goed ging!!

Tatt_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 22:50

Ik heb sinds gisteren voor de eerste keer echt gedraafd met de mijne *\o/*

Eerst vond hij het héél raar dat er iets op zijn rug meebewoog als hij begon te lopen, dus kwamen er enkele flinke bokken :') , maar daarna snapte hij dat er niks aan de hand was, en we waren vertrokken! Vandaag opnieuw; gewoon opgestapt en weggereden! Ben echt trots <3

Tal1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 23:10

Hee wat leuk!
Ik heb niet alles doorgelezen hoor ;)

Sinds vrijdag hebben wij twee shetlanders. Eén van de twee is in maart 4 jaar geworden.
Ze is 1.00 meter en mijn dochter (10) zou haar graag zelf willen inrijden.
Gelukkig hebben we iemand die ons daarbij kan komen helpen.
We weten niet in hoeverre ze al iets kent, maar dat zullen we even moeten gaan uittesten, ook eerst maar eens met grondwerk beginnen.
De vorige eigenaar vermoedde dat er wel eens een zadeltje op had gelegen, maar hij heeft haar onbeleerd verkocht.

Het zou wel fijn zijn als we haar wat aan het werk konden zetten, aangezien ze nu wat aan de 'volle' kant is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:21

flint heeft weer iets nieuws gevonden hoor
we gingen stappen, meneer kan ineens de spaanse stap :P
je geeft benen, meneer stampt is 'terug'
voor de rest ging het wel goed (behalve dat hij onder de verzorgster even omhoog is gegaan)

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:23

Hallo Tal :) !
Shetlanders zijn vaak niet zo snel ergens van onder de indruk, zijn makkelijke dieren met beleren! Dus dat kan soms ook wat sneller dan de ''grote'' paarden.. In mijn ogen..

Ik heb een topicje gemaakt van mijn baby :D
[RIJ-ITP] Enrique zet zijn beste beentje voor in de zon!

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:38

Shaunibef : Leuk topic ! Je bent er nu dus serieuzer mee aan de slag :)

Chalinka : Haha ook al ? Mijn bijna 2 jarige ook !
Afbeelding
Hopen dat die van jou het snel afleerd ;)

Citaat:
lalunamyo: Stippel Gaat dus erg goed! Nog last van gekke sprongen gehad?

Geen één ! Vandaag haar ook voor het eerst afgespoten, zelfs hier reageerde ze erg goed op :)

Citaat:
Haha! Graag gedaan !
Ben dan stiekem wel benieuwd naar een andere foto....

Komt voor elkaar hoor ! Ik heb vandaag ook voor het eerst een paar rondjes los in de bak gedraaft, ze was braaf :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 21:22

ik ben fier :D

We waren flint aan het poetsen dat mijn moeder mijn vader even moest halen, ze zei dat ze niet lang weg bleef, dus ik al maar even opgezadelt en wat rondgestapt, maar ze bleef weg, dan maar opstapje (ik gebruik een stoeltje) gepakt en er eens op gaan zitten, gewoon stilgestaan, terug afgestapt & het nog 2 keer er na gedaan, hij deed niets :D

ik heb een filmpje ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 21:31

ja eerst wilde hij niet stilstaan & op het einde ging hij even lopen, maar voro de rest heeft hij het toch goed gedaan (rond 0.35 stap ik op als ik mij niet vergis, de rest is gewoon voorbereiding

mijn cool kikkertje :P

even dit mensen:
Een paar maanden geleden heb ik met flint in de wei een ongelukje gehad (hij steger tegne men hoofd), daarna heb ik het vertrouwen in hem (tegen mij dan toch) niet echt gewonnen, dit is de allereerste keer dat ik terug alleen met hem iets deed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 01:04

ah ja hij heft weer iets nieuws gevonden :P
ga ik op men stoeltje staan, heft meneer zijn been op en gaat op men teen staan :(

sjar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 10:47

Chalinka: Lekker dat het goed ging! Ook met je verzorgster.
FahyaFemke: Foto's zien er goed uit en een onderlinge wedstrijd binnenkort, spannend ;)

Ik heb gisteren zelf voor het eerst een buitenrit gemaakt van zo'n 3 km samen met twee andere paarden. Hij vond het super spannend, maar was wel heel erg braaf. Hij moest en zal voorop lopen in het hardste tempo haha terwijl hij een stuk kleiner is als de rest.

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 09:48

Gisteren eindelijk Cascade weet braaf, hij bleef bij me, zat half met ogen dicht, luisterde goed, en liep niet ineens weg. Probeerde zelfs wat gras vlak naast me te eten ^^) De ezeltjes luisterde ook goed, ze kwamen helemaal aanlopen, en de kleinste liep zelfs een paar passen mee (tot hij zich bedacht dat hij had besloten nooit mee te lopen :+ . Die ben ik ook mijn grensen aan het leren: dus niet zich tussen mij een zijn moeder wringen omdat hij aaitjes wil, zodat beiden bijna omvallen!!

Helaas was het resultaat voor mij zonder eten naar bed (enkel met een droog broodje voor de honger), omdat ik om 10.15 thuiskwam in plaats van half negen.....

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 22:38

Nou, allemaal positieve verhalen hier :)

Ik heb een paar dagen niets gedaan met de Stippel.
Drukte en deze avond ook weer andere dingen gedaan, het veulen heeft een ongeluk gehad en het is maar afwachten of tie het gaat redden..

Afbeelding

Duimen jullie mee ?

Zondag komen er volgens mij weer foto's van de Stippel ! Inclusief draffoto's , ze doet het ontzettend braaf.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 22:45

Leuk om te lezen dat het echt bij iedereen vlot en goed gaat!!

Bij ons gaat het ook fijn. Gisteren weer gereden en weer iets nieuws 'geleerd', in die zin dat meneertje nu al echt de hand gaat opzoeken en de nageeflijkheid opzoekt, leuk gevoel! Verder is het ook wel een keertje moeilijk hoor, als hij plots naar rechts wil terwijl ik toch echt links vroeg :+