Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sneeuwpop schreef:Maar wat voor oefening is het?
Paard loopt met heel veel stelling. Je hangt naar binnen, maar je handen neigen naar buiten (iig niet binnenhand van de hals wat je bij stelling zou verwachten)
sneeuwpop schreef:Michelleee, ik vind het verhaal met de stelling wel heel raar.
Als ik stelling vraag, breng ik mijn hand naar binnen (waar ik stelling wil) Wanneer ik minder stelling wil, los ik dat op met mijn buiten teugel.
wil ik geen stelling, dan blijdt hij recht.
Ja, ik rij ook vooral op mijn buitenteugel door de bocht, dat is schoudercontrole en kan ook zonder stelling...
Yamcha schreef:Dan denk ik dat er iets niet helemaal goed gaat, dat zou geen 2 jaar mogen duren.
sneeuwpop schreef:Ik zou dan eerder gewoon een beetje weerstand bieden (dus minder mee gaan met de beweging en daardoor de aanleuning wat zwaarder maken) ipv friemelen. Lastig is wel dat je dan erg met timing te maken hebt. Daarom denk ik ook dat er veel wordt gewerkt met kneepjes (meervoud) geven met als gevolg dat er vast wel 1 op het juiste moment gebeurd. het werkt wel, maar op langer termijn vind ik het onduidelijk.
Ik denk dat jij heel erg met de onspanning bezig bent. Dat is goed, gezien de achtergrond van je paard. Maar let er wel op dat je op tijd meer gaat vragen, dus meer bij elkaar rijden. Vaak zie je namelijk dat mensen te lang in deze fase blijven hangen. Op een gegeven moment moet je zorgen dat een paard zijn spieren gaat aanspannen en toch op zekere hoogte zich ontspannen laat bewerken (rug los, kaak los etc, maar wel meer verzameling en dus krachttraining)