Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Japeloup schreef:Gewoon stelling naar binnen, maar dan wel je buitenhand van de hals af. Dus je rijdt linksom, vraagt stelling naar links door je linkerhand iets van de hals af en naar voren te plaatsen. Je rechterhand plaats je eveneens van de hals af, maar niet naar voren om zoals hoort verbinding te houden met de mond. Doordat je je buitenhand van de hals af plaatst geef je je paard meer ruimte in de schouder en dus wordt het makkelijker voor hem die naar buiten weg te zetten.
Maris schreef:Ja Knollentuin das zeker een goeie, helemaal linksom ( want hij zet me al naar links ). Ik zet het op mijn lijstje !
Amanda, ja ook ik rijd te veel met binnenteugel en te weinig met buitenteugel![]()
weet je, ik word steeds zo beinvloed door manieren van rijden ( zoals b.v. binnenteugel omhoog ), dat ik op een gegeven moment niet meer weet hoe ik wat moet doen. en goede instructie kan ik hier in de buurt gewoon niet vinden ( zonder ruk en pluk werk ).
Amanda schreef:Zonder zadel
Nee, ben nog niet levensmoe
Japeloup schreef:Amanda schreef:Zonder zadel
Nee, ben nog niet levensmoe
Daarom heb ik een voltige singel, al moet ik zeggen dat mijn witje ook heerlijk zit zonder hoor. Heeft hele fijne gangen om te zitten, en is over het algemeen erg braaf.
Ze zit zo fijn dat ik altijd zeg dat je op haar een kopje thee kan drinken tijdens het rijden, helemaal in de galop, onze favoriete gang
Imre schreef:Jammer dat jullie allemaal zover weg wonen (KT, Jap en Zooist), zou graags eens een lesje bij een van jullie doen met Witje.