[HK]Springen met Marcel Dufour. Stel uw vragen hier.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

RoseK

Re: Springen met Marcel Dufour. Stel uw vragen hier.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:10

Wat leuk dat je al deze vragen wilt beantwoorden. Helaas heb ik nu geen paard meer waarover ik vragen kan stellen, maar sowieso leerzaam om de andere antwoorden te lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:27

Heb mijn paard de hele week in Epe het bos laten stofzuigen in alle gangen, heb nu 1 probleem de stofzuigerzak is vol en weet niet waar ik nieuwe kan bestellen _O-

Haha grapje tussendoor, maar het werkt prima (dat stofzuigen) heb nu een super ontspannen paard die niet meer megasterk wordt als ik ga galloperen.
Had vandaag in de training wel weer een plak probleem maar gelukkig kon ik haar uiteindelijk goed weg rijden bij ons andere paard en heb ik heerlijk gesprongen, weliswaar het soort hindernissen waar Marcel niet van houdt maar toch.... springen is springen!
Afstanden kon ik ook weer mooi dichtrijden dus weer happy :+
Ben echt blij met dit topic(ofwel met de tips die ik hier mee krijg) en ik vind het ook een heel leuk topic dus op naar de 500!
Marcel bedankt!

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 23:57

sas1965 schreef:
Heb mijn paard de hele week in Epe het bos laten stofzuigen in alle gangen, heb nu 1 probleem de stofzuigerzak is vol en weet niet waar ik nieuwe kan bestellen _O-

Haha grapje tussendoor, maar het werkt prima (dat stofzuigen) heb nu een super ontspannen paard die niet meer megasterk wordt als ik ga galloperen.
Had vandaag in de training wel weer een plak probleem maar gelukkig kon ik haar uiteindelijk goed weg rijden bij ons andere paard en heb ik heerlijk gesprongen, weliswaar het soort hindernissen waar Marcel niet van houdt maar toch.... springen is springen!
Afstanden kon ik ook weer mooi dichtrijden dus weer happy :+
Ben echt blij met dit topic(ofwel met de tips die ik hier mee krijg) en ik vind het ook een heel leuk topic dus op naar de 500!
Marcel bedankt!

Graag gedaan, en ik vind het echt leuk om te lezen dat dingen werken.
Ook voor anderen die het nog moeten gaan proberen, en misschien net dat zetje krijgen door zulke reactie's.
Ik heb niks tegen dat soort hindernissen, hoor, maar zelf ben ik er te bang voor, dus doe ik ze niet.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:02

Lees al een tijdje mee, en aangezien het mooie weer er weer aankomt - wat is de ideale hindernis voor een wat ouder, af en toe een beetje stijf en zwaarder gebouwd paard :) ?
( Of is de conclusie gewoon niet meer springen :)) ? )

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:17

Sabinee__ schreef:
Lees al een tijdje mee, en aangezien het mooie weer er weer aankomt - wat is de ideale hindernis voor een wat ouder, af en toe een beetje stijf en zwaarder gebouwd paard :) ?
( Of is de conclusie gewoon niet meer springen :)) ? )

Afbeelding

Zo iets?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:17

:D :D :+

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:18

Ja dat zijn we precies :j . Alleen ik rijd meestal in t rood .
Laatst bijgewerkt door Sabinee__ op 06-03-10 00:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:18

uit eigen archief marcel? ;)

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:21

Biertabje schreef:
uit eigen archief marcel? ;)

Uiteraard. Toen ik nog dacht dat het helemaal niet zo veel kwaad kon.

Afbeelding

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:22

Whahaha gave foto :D

Ik had vandaag een soort van ervaring zoals Sjolvir, alleen bij mij ging het wel fout. :+ Ik was een beetje achter in mijn beweging zullen we maar zeggen tijdens het instappen. Ik was lekker rustig stofzuigend aan het stappen, het waaide erg hard toen plotseling de bosjes bewogen :oo
Paard draaide 360 graden om en ik maar 90 graden waardoor ik ineens geen paard meer onder me had.. echt zo'n soort tekenfilm idee was het. Ik kwam wel zacht op mijn kont(je) terecht. ;)

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:24

LetsgoKelly schreef:
Whahaha gave foto :D

Ik had vandaag een soort van ervaring zoals Sjolvir, alleen bij mij ging het wel fout. :+ Ik was een beetje achter in mijn beweging zullen we maar zeggen tijdens het instappen. Ik was lekker rustig stofzuigend aan het stappen, het waaide erg hard toen plotseling de bosjes bewogen :oo
Paard draaide 360 graden om en ik maar 90 graden waardoor ik ineens geen paard meer onder me had.. echt zo'n soort tekenfilm idee was het. Ik kwam wel zacht op mijn kont(je) terecht. ;)

haha...FILMPJE!!! Ik weet dat je hem hebt!!
Zeg ehhhh....360 graden is toch een rondje? Of was het 180 graden? -:)

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:26

360 is een rondje, 180 is de helft. Dus zij draaide maar een kwart.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:27

oeps... momentje.. noemen we dat toch??
Maar paard had al gestofzogen, dus de grond was schoon...

Filmpje zou leuk zijn geweest :D ;)

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:27

Haha nee helaas, het was niet mijn lastige paardje maar Qalisco die meestal zo braaf ik dat ik die niet film :Y)

:o :o? het was inderdaad 180 graden, ik wilde dat het 360 was dan was hij weer terug onder me :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:29

Leuk he? Dat ze best scherp kunnen wenden of zijgangen kunnen, als het hun uitkomt..
Nu nog op commando!

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:29

LetsgoKelly schreef:
Haha nee helaas, het was niet mijn lastige paardje maar Qalisco die meestal zo braaf ik dat ik die niet film :Y)

:o :o? het was inderdaad 180 graden, ik wilde dat het 360 was dan was hij weer terug onder me :D

Haha...scherp nog he, zo op het late uur! :D
Het schijnt dat dressuurpaarden daar jaren op trainen, en jij leert ze dat gewoon in 1 bosritje!!
Laatst bijgewerkt door Springert op 06-03-10 00:30, in het totaal 1 keer bewerkt

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:30

Ja dat zou wat zijn! Ik was woesdag nog aan het klagen dat hij wat langzaam was en dat ik beter moest trainen. Nou.. heb ik dus goed gedaan :D

Ja kan niet alles hebben, heb net 3 uur zitten werken aan een taart. :9 Het was trouwens gewoon in de bak.

Ik zou eigenlijk een camera systeem op moeten hangen in de bak, heb wel vaker van die momentjes :) Bokken kan ik wel uitzitten meestal maar dat omdraaien is dodelijk.
Laatst bijgewerkt door LetsgoKelly op 06-03-10 00:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:32

LetsgoKelly schreef:
Ja dat zou wat zijn! Ik was woesdag nog aan het klagen dat hij wat langzaam was en dat ik beter moest trainen. Nou.. heb ik dus goed gedaan :D

Ja kan niet alles hebben, heb net 3 uur zitten werken aan een taart. :9

Taart??? Ik ben gek op taart.... Wat voor taart??? Met 3 uur, moet die wel heel jummie zijn..

(ik neem aan appeltaart, om alle toeschouwers van je vliegles zoet mee te houden? )

Twist and turn.. gegarandeerd succes :( (plof, ook bij mij, maar ik plof best snel)
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 06-03-10 00:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:34

Is toch traditie? Taart als je er af valt!

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:35

Hahaha bossche bollen trakteren zou ik moeten doen maar niemand heeft me gezien dus ik ben er snel weer opgestapt alsof er niks was gebeurd. O:)

Hier heb ik net de foto's neergezet: [VT] Taarten Decoreren V
Komt ook een leuke voorbij voor Marcel ;)

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:35

ja omdraaien is idd dodelijk, ik word ook steeds trager :D

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:36

Ik begin te denken dat het komt door mijn lengte. Mijn benen zitten niet zo ver om het paard dus ben ik er ook sneller af, goed excuus toch? :D

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:37

Ik heb ook weer een vraag. Ik heb zoals ik al eerder zei een behoorlijk koude merrie (dit gaat met een heel klein spoortje nu een stuk makkelijker) die er nogal 'een kop op heeft', ofwel als mevrouw nee zegt, zal ze er alles aan doen om het niet te doen. En ik vermoed dat ze daarin iets nieuws heeft; het niet springen van 'enge dingen'. Enge dingen zet ik bewust tussen haakjes, omdat ze tot een paar weken terug alles sprong; zeiltjes, muurtjes, stoelen, boomstammen, tafelkleden noem het maar op. En opeens doet ze het niet meer; ze gaat er zelfs enorm voor in de ankers.

Van de week moest ze eerst over een wit hekje van 40 cm. Dat is me na 3 keer gelukt, waarbij ze daarna wel zo boos was dat ze een rondje heeft lopen bokken (nee niks lichamelijks als het balken waren geweest had ze niet geweigerd en al helemaal niet gebokt). Alle keren (ook de keren dat ze wel weigerde) rijd ik aan met behoorlijke druk naar voren, want ze zal zelf nooit aantrekken (ook niet op balken).

Daarna moest ik een slootje springen wat ze al kende. Vorige keren nooit moeite gehad maar ook nu met behoorlijke druk aangereden gezien mijn problemen op het witte hekje. Weer vol in de ankers, maar daarna rustig het zeil (= slootje) rustig met haar voorbenen alle kanten opschuiven.

Is ze zoals ik vermoed gewoon stout of doe ik iets fout?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:39

@letsgokelly, wat een uiterst beschaafd boltaartje, met jummie vulling..
Zie wel elders op die pagina dubieuze taarten staan...

je lengte.. hmm zou ik die dus mee moeten hebben, maar ik vind dat lange stuk wat erboven zweeft.. (bovenlijf)
nou net weer funest..

En wat dat draaien betreft, blijven zitten is ook niet altijd alles...
Paard draait.. je onderlijf draait mee (aangezien je benen links en rechts van het paard zitten) vervolgens moet je bekken ook wel...
En vervolgens wordt alles daarboven ivm de wet van de traagheid ernstig ontzet.. Dan zit je nog wel, maar ben je nog half gebroken...

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 00:40

LetsgoKelly schreef:
Hahaha bossche bollen trakteren zou ik moeten doen maar niemand heeft me gezien dus ik ben er snel weer opgestapt alsof er niks was gebeurd. O:)
Hier heb ik net de foto's neergezet: [VT] Taarten Decoreren V
Komt ook een leuke voorbij voor Marcel ;)

Niet alle springruiters zijn hetzelfde hoor! :D

Afbeelding