we wachten erop indian_rose

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kir_igor schreef:je kunt je paard niet zomaar ana de teugel rijdne dat is ene gevoel wat je moet hebben en dara kom je naar knetterhard werken en steeds alles uitproberen wel achter tot het lukt maar het is niet alleen dii teugel maar ook je benen wara je mee werkt denk daar aan...
veel succes ermee
Linde_ schreef:kir_igor schreef:je kunt je paard niet zomaar ana de teugel rijdne dat is ene gevoel wat je moet hebben en dara kom je naar knetterhard werken en steeds alles uitproberen wel achter tot het lukt maar het is niet alleen dii teugel maar ook je benen wara je mee werkt denk daar aan...
veel succes ermeeInderdaad. Je moet gewoon het 'trucje' leren kennen.
Lany schreef:Als je paard/pony aan de hulpen staat en op een ontspannen manier van "achter naar voren" wordt gereden
gaat hij/zij vanzelf aan de teugel lopen.
Het is zo jammer dat een hoop mensen te veel gefixeerd zijn op het aan de teugel lopen van hun paard of pony.
Dit komt namelijk vanzelf als je je paard over de rug rijdt.
Helaas kom ik dit probleem geregeld tegen als jurylid.
Als je te veel bezig bent met het aan de teugel laten lopen van je paard, (hierbij denk ik
dan aan het te veel rijden met de hand en zelf te gespannen zitten op je paard of pony) gaan
de gangen van je paard of pony erg achteruit. Hierdoor gaat hij zich spannen en sterk maken waardoor
het aan de teugel lopen helemaal niet meer lukt.
Jamyloveu schreef:Hee,
Ik heb een vraagje. Mijn lease-haflinger ( 12 jaar), kon totaal niet aan de teugel lopen. Nu gaat dat een maandje goed, maar hij loopt nu wel iedere keer veeel te diep en als ik dan probeer om hem minder diep te laten dan houd hij meteeen z'n hoofd weer hoog.
Heeft iemand tips om hem minder diep te laten lopen? Alvast bedankt!!
Ps. het is écht niet zo dat hij zo diep loopt doordat ik zo hard trek ofzo, maar na een paar zachte kneepjes loopt hij in een keer zo diep.
Lany schreef:Als je paard/pony aan de hulpen staat en op een ontspannen manier van "achter naar voren" wordt gereden
gaat hij/zij vanzelf aan de teugel lopen.
Het is zo jammer dat een hoop mensen te veel gefixeerd zijn op het aan de teugel lopen van hun paard of pony.
Dit komt namelijk vanzelf als je je paard over de rug rijdt.
Helaas kom ik dit probleem geregeld tegen als jurylid.
Als je te veel bezig bent met het aan de teugel laten lopen van je paard, (hierbij denk ik
dan aan het te veel rijden met de hand en zelf te gespannen zitten op je paard of pony) gaan
de gangen van je paard of pony erg achteruit. Hierdoor gaat hij zich spannen en sterk maken waardoor
het aan de teugel lopen helemaal niet meer lukt.
ellen_vg schreef:Je vraagt je paard om te zakken met het hoofd, dit doe je door te trillen (of te spelen met de teugels). Als je paard nageeft beloon je je paard door op te houden met te trillen... Als je paard echter weer zijn rug wegdrukt of onder het werk onderuit wil komen, wijs je hem weer de weg door terug te trillen. Op de duur heeft je paard het heus wel door wat de bedoeling is en moet je minder en minder gaan spelen met die teugels. Je moet streven naar een vast contact met de paardenmond, maw je paard moet nageeflijk blijven lopen door je zit en door een licht contact met de paardenmond