Anky Warmup met fotos: LDR, of Rollkur?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WinBinChes

Re: Anky Warmup met fotos: LDR, of Rollkur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 16:59

Mireille1970 schreef:
Marije1984 schreef:
[
[/quote]

Slaan is erger of ze in de bek trekken...

Huh dit snap ik even niet?? heb ik wat gemist?

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 17:11

De quote was mislukt, ze vond ook enkele seconden extreem rijden te ver gaan...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 17:20

ach, ik kan nog zoveel leren van deze mensen dat ik het voor mezelf niet gepast vind om er commentaar op te leveren.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 17:33

Alles waar TE voor ataat is niet goed. Mischien dat beide methodes goed zijn als kies ik momenteel nog even voor klassiek. Absolute durchlassigkeit is ook via die weg bereikbaar.

Die extreme fotos dat vind ik ook niks. En ja er zijn wetenschappelijke bewijzen over het gevaar voor onder andere het nekgewricht, de onnatuurlijk S-vorm van de nek. Daar in tegen is toppsport echt afzien, wie hoort er ooit iets terug van de topturnstertjes uit Rusland die zijn ook niet echt happy meer als ze iets ouder zijn.
In de paardensport speel het hele grote geld mee, althans op dat niveau. Daar hebben sponsoren en dergelijke graag resultaat, het is net als in het bedrijfsleven het gaat er hard aan toe.
En dat moet ook als je aan de top wilt staan moet je er veel voor over hebben. Het spreekwoord luid niet voor niks:
"Hoge bomen vangen veel wind"
En zo is het voor onze allom bejubelde en geloofde anky ook met direct achter haar Sjef, wil je iets totaal nieuws dan vang je veel wind. Het diep achter de loodlijn met de neus op de boeg werd al langer toegepast zij het dat ze er vroeger maar een reden voor hadden en dat was controle, nu noemen ze het stretchen en dergelijke.
En dat is iedereen zijn goed recht, ik plaats er mijn twijvels bij of zo extreem echt super goed is voor het paard zowel geestelijk als lichamelijk. En als je zo extreem gaat kun je vragen en of kritiek verwachten, dat is hetzelfde als je als punk over straat gaat kijkt ook iedereen je na.

Ik ben niet jaloers op anky hoor, ach ja mischien op haar houding en zit wel maar de rest nee mag ze houden lijkt me niks zo beroemd en zo van iedereen moeten zijn.

Vraag ik me echter wel af waarom je het op de landelijke concoursen tenminste ij ons niet ziet tot en met Z2 gekeken zondag en niks hoor allemaal via klassiek gereden en netjes.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 17:39

Ik denk Kafue omdat het Z2 nog effen een klein tandje lager qua niveau is............. scheel niet veel hoor Haha! Haha! Haha!

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 17:43

Ja, maar bij ons zie je ze ook niet, al hoewel er veel van de toren blazen dat ze opwarmen met LDR

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 17:57

Kafue schreef:
Alles waar TE voor ataat is niet goed. Mischien dat beide methodes goed zijn als kies ik momenteel nog even voor klassiek. Absolute durchlassigkeit is ook via die weg bereikbaar.

Die extreme fotos dat vind ik ook niks. En ja er zijn wetenschappelijke bewijzen over het gevaar voor onder andere het nekgewricht, de onnatuurlijk S-vorm van de nek. Daar in tegen is toppsport echt afzien, wie hoort er ooit iets terug van de topturnstertjes uit Rusland die zijn ook niet echt happy meer als ze iets ouder zijn.
In de paardensport speel het hele grote geld mee, althans op dat niveau. Daar hebben sponsoren en dergelijke graag resultaat, het is net als in het bedrijfsleven het gaat er hard aan toe.
En dat moet ook als je aan de top wilt staan moet je er veel voor over hebben. Het spreekwoord luid niet voor niks:
"Hoge bomen vangen veel wind"
En zo is het voor onze allom bejubelde en geloofde anky ook met direct achter haar Sjef, wil je iets totaal nieuws dan vang je veel wind. Het diep achter de loodlijn met de neus op de boeg werd al langer toegepast zij het dat ze er vroeger maar een reden voor hadden en dat was controle, nu noemen ze het stretchen en dergelijke.
En dat is iedereen zijn goed recht, ik plaats er mijn twijvels bij of zo extreem echt super goed is voor het paard zowel geestelijk als lichamelijk. En als je zo extreem gaat kun je vragen en of kritiek verwachten, dat is hetzelfde als je als punk over straat gaat kijkt ook iedereen je na.

Ik ben niet jaloers op anky hoor, ach ja mischien op haar houding en zit wel maar de rest nee mag ze houden lijkt me niks zo beroemd en zo van iedereen moeten zijn.

Vraag ik me echter wel af waarom je het op de landelijke concoursen tenminste ij ons niet ziet tot en met Z2 gekeken zondag en niks hoor allemaal via klassiek gereden en netjes.

wacht maar eens tot een bokker foto's op HAW zet van zijn paard dat hij/zij zo traint. dan is het plotseling niet meer goed.
dat anky's en edward's het doen vindt iedereen maar ok, maar o wee als de 'gewone ruiter' ook maar iets te diep rijdt...

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 17:59

Dat ging ik ook zeggen, maar ik durfde niet Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 18:02

Ligt eraan of het in de duikboot vorm of in de raket vorm wordt uitgevoerd Haha!

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 18:05

Mireille1970 schreef:
Er is nu zo vaak
uitgezocht
of LDR rijden wel of niet goed is... lichamelijk. En er is nu zo vaak bewezen dat er niets wordt beschadigd of overwerkt of overrekt...
Waar staat dat? De enige die ik er iets over heb horen zeggen is Solange, en daar is geen fundamenteel onderzoek aan vooraf gegaan. Dat hangt van analogieen aanelkaar en gaat uit van de kringredenering dat de kampioen gelijk heeft en als we dat ook doen hebben wij ook gelijk. Waarom? omdat de kampioen het zegt en die heeft altijd gelijk.

(Sorry maar ik wordt er een beetje moe van).

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 18:08

Van het tegendeel is ook geen fundamenteel onderzoek gedaan.......

Hangt aan elkaar van aanames

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 18:11

Art-Uma, wat Solange zegt is niet gebaseerd op het feit dat Anky er kampioen mee is geworden. Voor details dien je dus haar zelf te vragen en niet zomaar wat te roepen.

Verder, goed of fout, ze komen er wel mooi me aan de top met paarden die in de proef wel als happy athleet door de baan gaan.

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 18:12

Kafue schreef:
... niks hoor allemaal via klassiek gereden en netjes.

Zal wel aan mij liggen, maar het stikt echt van de B en L ruiters die te diep achter de loodlijn rijden, en dat gekoppeld aan slome bokken met een traag achterbeen.
Vroegahh .... in het 120 punten tijdperk was er bijna niemand die te diep reed. Het is echt een mode, daar mag best wat oppositie tegen zijn.

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 18:17

Eleonoor schreef:
Art-Uma, wat Solange zegt is niet gebaseerd op het feit dat Anky er kampioen mee is geworden. Voor details dien je dus haar zelf te vragen en niet zomaar wat te roepen.
Duh, heb ik gedaan en ik heb geluisterd en het is bijna een jehovah. Anky is voor haar het rijdende bewijs dat haar stelling correct is. In het physio wereldje zijn de meningen echt niet allemaal gelijk. Solange is er wel bekend mee geworden.
Er was ooit een sprake van een wetenschappelijk onderzoek dat gestart zou worden naar de gevolgen van LDR (bloed onderzoek etc) maar daar heb ik verder nooit meer wat van gehoord. Jij misschien wel???

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 18:25

Vond dit nieuwsbericht wel toepasselijk voor hier Knipoog

Veel ereplaatsen voor leerlingen van Anky (07/06/2005)
Voor Anky leverde Nijmegen twee fantastische titels op. Maar ook de leerlingen van Anky en Sjef presteerden buitengewoon goed. Bij de Young Riders ging Angela van den Berg met de hoogste eer aan de haal. Die eer kaapte ze weg voor de neus van een andere leerling van Anky, Dominique Filion. Ereplaatsen waren er ook voor Diederik van Silfhout bij de Junioren en Tommie Visser in het ZZ-licht. In de Lichte Tour en bij de senioren in de Zware Tour werden de overige podiumplaatsen opgeëist door leerlingen van Anky. Edward Gal nam een zilveren en een bronzen plak mee naar huis. Laurens van Lieren pakte het brons in de Zware Tour. Voor Imke Schellekens-Bartels was er een zilveren medaille in de Lichte Tour.

Einduitslag:

Zware Tour

2. Edward Gal, Geldnet Lingh
3. Laurens van Lieren, Hexagon's Ollright
6. Anne van Uijtert, IPS Lucky Times
7. Stephanie Peters, Jeff
9. Alex van Silfhout, Nimbly
10. Roger Schulkens, Monarch
12. Johan Rockx, Tango
13. Edward Gal, Geldnet IPS Gribaldi
14. Imke Schellekens, Sunrise
19. Johan Rockx, Maverick
23. Xavier Schulkens, Rubinson

Lichte Tour

2. Imke Schellekens, OO Seven
3. Edward Gal, Magic Rodrigo
5. Stephanie Peters, Donna Gracia
7. Roger Schulkens, Paso Doble
14. Alex van Silfhout, Monty
16. Seth Boschman, Da Silva's Omar

Young Riders

1. Angela van den Berg, Mix
2. Dominique Filion, Naughty Boy
8. Tommie Visser, Blue Ocean

Junioren

3. Diederik van Silfhout, Olympus
7. Diederik van Silfhout, Ruby

ZZ-zwaar

6. Christa Laarakkers, Bach Gravin
11. Anne van Uijtert, Paragon
12. Diana van der Spek, Orlando

ZZ-licht

3. Tommie Visser, Monte Castello
8. Hans Peter Minderhoud, IPS Rambo
11. Roger Schulkens, Rapsodie T

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 18:29

Ik vraag me altijd af wat nou het doel is van zo enorm diep rijden Verward
Ik kan me goed voorstellen dat je je paard eens wat dieper instelt om hem wat losser in de kaak te krijgen.
Maar het kin op de borst effect ontgaat me even.

Ook ik stel mijn pony weleens iets dieper in maar verder dan dit absoluut niet:
Afbeelding
Afbeelding

Het lijkt me voor het dier ook niet echt lekker lopen als ze zo onwijs diep lopen.
Ik zou weleens het verhaal achter het rijden willen horen van de topruiters die hier gebruik van maken.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 19:22

He later ran into the research of Solange Schrijers and others, that showed that (and I quote him):

"...they have proved that riding the horse always up, is very dangerous for the horse, and riding them deep is very good for the horse, especially the neck and the flexibility."

Janssen is aware of the controversy of the method.

Anky van Grunsven warming up Idool
at the Olympics in Sydney 2000."A lot of people are against our way of training because they think we over-bend the horses and that will hurt the neck and the back, but two professors have conducted a research project, and soon there is an article to be published, and so what we did unconsciously in our training has now been proven very good for the horse's well being."

zo. weten we dat ook weer.

Afbeelding
al lijkt me dit zeker niet fijn lopen voor een paard.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 19:28

nou alleen nog wetenschappelijk onderbouwen Haha! Haha! Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 19:46

milo schreef:

Anky van Grunsven warming up Idool
at the Olympics in Sydney 2000."A lot of people are against our way of training because they think we over-bend the horses and that will hurt the neck and the back, but two professors have conducted a research project, and soon there is an article to be published, and so what we did unconsciously in our training has now been proven very good for the horse's well being."[/color]
zo. weten we dat ook weer.

.

1 onderzoek? Als ik als toekomstig psycholoog met 1 onderzoek durf zeggen dat ik DE waarheid gevonden heb Rolleyes

Hoe groot was de steekproef? Was er een goede controlegroep? Werden de paarden gematcht? Hoe werd nu precies de effecten van LDR onderzocht?

Ik zou nu eindelijk eens een paar wetenschappelijke onderbouwde artikels hierover vinden, ipv telkens zelf weer proberen te raden of het nou goed is of niet.
Want neen, dat kunnen we echt niet altijd zelf weten.
Bijvoorbeeld: vroeger zei men altijd dat je uitgebreid moet stretchen VOOR en NA het sporten. Daar is men nu op aan het terugkomen, stretchen doe je beter nadat je goed opgewarmd bent. Niettemin hebben atleten het jarenlang gedaan, en niemand die dacht dat het fout was.

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 19:51

Dan zou ikdat artikel wel eens willen lezen, als het al bestaat Lachen

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 20:33

Zou het lezen van dat artikel jullie meer overtuigen dan de absolute ongedwongenheid, lossigheid en happyness waarmee al die kampioenen door de baan gaan?

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 20:39

Ik ga me hier niet mengen in deze discussie, maar als ik zo een foto's zie moet ik altijd denken aan mn eigen paard:
Afbeelding
Ze kan het al goed hè?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 20:40

Sorrie ............... nee Haha! Haha! dit paard draagt niet, loopt op de voorhand ........... sorrie Haha! Haha! Haha!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 20:49

Het is ook geen wonder dat deze paarden als ''happy atlete'' door de baan gaan. Ze zijn allang blij dat ze niet meer met hun neus tussen de voorbenen lopen. Haha!
Als ik zo mijn paarden moet rijden om ze er aan te krijgen houdt ik er gauw mee op. Lager en dieper heb ik geen problemen mee, maar dit vindt ik verkrachting van de rijkunst op zich.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 20:51

Anjatjeuh, nee jouw paard loopt daar niet goed. Zelfs ik kan zien dat ze daar als een duikboot loopt en de achterhand er totaal niet bij heeft

Verder heb ik helemaal geen verstand van dit 'systeem' en ga daar niet over in discussie of het wel of niet goed is.