Mireille1970 schreef:Marije1984 schreef:[
[/quote]
Slaan is erger of ze in de bek trekken...
Huh dit snap ik even niet?? heb ik wat gemist?
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Mireille1970 schreef:Marije1984 schreef:[
[/quote]
Slaan is erger of ze in de bek trekken...
Kafue schreef:Alles waar TE voor ataat is niet goed. Mischien dat beide methodes goed zijn als kies ik momenteel nog even voor klassiek. Absolute durchlassigkeit is ook via die weg bereikbaar.
Die extreme fotos dat vind ik ook niks. En ja er zijn wetenschappelijke bewijzen over het gevaar voor onder andere het nekgewricht, de onnatuurlijk S-vorm van de nek. Daar in tegen is toppsport echt afzien, wie hoort er ooit iets terug van de topturnstertjes uit Rusland die zijn ook niet echt happy meer als ze iets ouder zijn.
In de paardensport speel het hele grote geld mee, althans op dat niveau. Daar hebben sponsoren en dergelijke graag resultaat, het is net als in het bedrijfsleven het gaat er hard aan toe.
En dat moet ook als je aan de top wilt staan moet je er veel voor over hebben. Het spreekwoord luid niet voor niks:
"Hoge bomen vangen veel wind"
En zo is het voor onze allom bejubelde en geloofde anky ook met direct achter haar Sjef, wil je iets totaal nieuws dan vang je veel wind. Het diep achter de loodlijn met de neus op de boeg werd al langer toegepast zij het dat ze er vroeger maar een reden voor hadden en dat was controle, nu noemen ze het stretchen en dergelijke.
En dat is iedereen zijn goed recht, ik plaats er mijn twijvels bij of zo extreem echt super goed is voor het paard zowel geestelijk als lichamelijk. En als je zo extreem gaat kun je vragen en of kritiek verwachten, dat is hetzelfde als je als punk over straat gaat kijkt ook iedereen je na.
Ik ben niet jaloers op anky hoor, ach ja mischien op haar houding en zit wel maar de rest nee mag ze houden lijkt me niks zo beroemd en zo van iedereen moeten zijn.
Vraag ik me echter wel af waarom je het op de landelijke concoursen tenminste ij ons niet ziet tot en met Z2 gekeken zondag en niks hoor allemaal via klassiek gereden en netjes.
Mireille1970 schreef:Waar staat dat? De enige die ik er iets over heb horen zeggen is Solange, en daar is geen fundamenteel onderzoek aan vooraf gegaan. Dat hangt van analogieen aanelkaar en gaat uit van de kringredenering dat de kampioen gelijk heeft en als we dat ook doen hebben wij ook gelijk. Waarom? omdat de kampioen het zegt en die heeft altijd gelijk.Er is nu zo vaak
uitgezocht of LDR rijden wel of niet goed is... lichamelijk. En er is nu zo vaak bewezen dat er niets wordt beschadigd of overwerkt of overrekt...
Kafue schreef:... niks hoor allemaal via klassiek gereden en netjes.
Eleonoor schreef:Duh, heb ik gedaan en ik heb geluisterd en het is bijna een jehovah. Anky is voor haar het rijdende bewijs dat haar stelling correct is. In het physio wereldje zijn de meningen echt niet allemaal gelijk. Solange is er wel bekend mee geworden.Art-Uma, wat Solange zegt is niet gebaseerd op het feit dat Anky er kampioen mee is geworden. Voor details dien je dus haar zelf te vragen en niet zomaar wat te roepen.

milo schreef:
Anky van Grunsven warming up Idool
at the Olympics in Sydney 2000."A lot of people are against our way of training because they think we over-bend the horses and that will hurt the neck and the back, but two professors have conducted a research project, and soon there is an article to be published, and so what we did unconsciously in our training has now been proven very good for the horse's well being."[/color]
zo. weten we dat ook weer.
.

dit paard draagt niet, loopt op de voorhand ........... sorrie