Klassiek lijntje pro Aqua

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lante

Re: Klassiek lijntje pro Aqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 17:49

(Vogelen = volgen natuurlijk haha )

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 19:53

Ik betwijfel of die clinic nog komt aangezien aqua niet meer reageert. Hopelijk is HappyH weer gauw terug, anders valt er weinig meer te discussieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 20:01

Was er dan al een vorm van discussie?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 20:09

Sorry runningkawa, ik bedoelde langs elkaar heen praten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 20:11

Haha
ja dat lijkt me een stuk beter geformuleerd

Want ik denk nog steeds dat niet iedereen in dit topic bijv hetzelfde bedoeld bij dragen, verzamelen enz

Zolang dat al niet duidelijk is, is er al weinig te kletsen samen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 20:21

on-topic:
Was met iemand aan het pb-en hierover en meer over het klassieke gedeelte...
De hamvraag blijft dan toch: Hoe kan een paard dat uit balans is met een ruiter zonder evenwicht, zijn balans in 7 minuten terug vinden zonder dat zijn oorspronkelijke ruiter dat evenwicht en die balans wel heeft....
Waarom valt dat paard dan niet terug in zijn "oude" onevenwichtige manier van dragen en balans?
En andersom zou een niet goed uitgevoerde piaff dus betekenen dat (om met met namen te komen) een Salinero gereden wordt door iemand zonder een onafhankelijke zit... immers was dat een basis voorwaarde voor een paard in balans (of zit ik op de verkeerde fiets?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 20:29

Dat heb ik dus al honderd keer gevaargd
wat als de ruiter niet in balans is?
Het enige antwoord is dan dat er ook aan de ruiter gewerkt word.
dat is mooi, maar niet mijn vraag

Ik vraag me dan af of het paard dan in balans blijft, want als ik het goed begrepen heb, leert hij dat in 8 min. voor de rest van zijn leven.
Maar dat kan toch niet met een uit balans zittende ruiter?

maar helaas, ook nog steeds geen antwoord.

En dit zijn dan serieuse vragen, zonder ondertoon, maar ze worden simpel weg niet beantwoord...
En na x aantal van die vragen, concludeer ik, dat ze het antwoord zelf niet weet

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 20:32

trek die lijn eens door... dat zou tevens kunnen betekenen dat de instructeurs verkeerd opgeleid zijn.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 21:03

Eigenlijk is er maar een oplossing, aqua een keer 8 minuten op je paard laten zitten en dan kijken wat het verschil is...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 21:06

Volgens aqua loopt het paard na die 8 minuten niet alleen opeens in balans maar ook gelijk met 60% van zijn gewicht op de achterhand. En blijft het paard dat ook doen!!!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 23:56

Karl66: wat ik al eerder aangegeven heb: is dat gezond voor dat paard? Het dier heeft mischien wel 10 jaar op een manier gelopen en spontaan gaat het anders lopen, lijkt me niet echt prettig voor het dier. En reken dan bij mezelf af, ik loop niet "normaal" dan komt er een "peut" die me even rechtbreit, resultaat 2 weken spierpijn en andere ellende...
En vraag me dan af of dat medisch geheel verantwoord is voor dat dier...
Kan me wel voorstellen dat wanneer je ruiters hebt die nog niet geheel weten hoe het een en ander toe te passen is op een paard "leert" zitten op een paard wat natuurlijk over de weides sloft... peerd blij en ruiter blij , paard is het gesjor en gepor van de ruiter kwijt, en ruiter heeft een paard wat braaf rondjes hobbelt....

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 00:15

Daar heb ik haar dus al een paar keer een vraag over gesteld maar je krijgt of geen antwoord of te horen dat het paard er geen last van heeft omdat het in balans is...

Vandaar dat ik ik wel een clinic zou willen meemaken met een paard van een "tegenstander". Als die na de tijd met een juich verhaal komt, dan weet je zeker dat er iets te juichen is.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 00:23

maar wat isw dan zo'n paard van een tegenstander?
Ik ben geen tegenstander maar wel argwanend en niet echt van plan om een paardje in 7 minuten "om zeep" te helpen.
Want bedenk me wel even wat zij (= aqua) swingend en dansen of geef het een naam vind ik oudepaardensjokken kan vinden.. en dat is het allerlaatste waar ik op zit te wachten, idem voor mijn dochter...
Wat de huidige instructie in jaren opgebouwd heeft laat ik niet zonder slag of stoot (= bewijs) vermorzelen door iemand die het allemaal alleen maar kan middels vage kreten en zonder uitleg...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 00:29

De meeste tegenstanders zijn geen tegenstanders in de zin dat ze er niks van geloven maar dat ze net als jij argwanend zijn of hun twijfels hebben.

Het probleem is dat als het met een paard van een voorstander gebeurt, dat je dan al van te voren weet dat je een juich verhaal krijgt. En dat je eigenlijk nog niks weet.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 09:37

Karl66 schreef:
De meeste tegenstanders zijn geen tegenstanders in de zin dat ze er niks van geloven maar dat ze net als jij argwanend zijn of hun twijfels hebben.

Maar zo laat Aqua het wel overkomen dat de ongelovigen tegenstanders zijn.

Karl66 schreef:
Het probleem is dat als het met een paard van een voorstander gebeurt, dat je dan al van te voren weet dat je een juich verhaal krijgt. En dat je eigenlijk nog niks weet.

Is dat wel zo? Of is dat wat men wil zien of verwacht en de kijk op/weet van paarden?
Mijn dochter is veel eerder onder de indruk van een bepaald beeld dan bijv. ik.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 11:50

tegenstanders mag, heeft anky ook. Alleen het verschil is dat Anky een meetbaar begrip is. We zien haar allemaal en volgen haar prestaties op de voet.

Als Aqua (en dat hoeft echniet op dat niveau natuurlijk) ook wat transperanter wordt en ze kan laten zien aan de wereld wat de techniek nu eigenlijk inhoud. Dan zullen er ook nog wel mensen zijn die het tegenstaat, maar dan is het in iedergeval duidelijk.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 14:18

Aqua wil geen tegenstanders bij de clinic hebben, dus kan er ook niet gejuicht worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 14:20

Ik denk dat echte tegenstanders, niet meer deelnemen in zulke topics, die hheb het helemaal gehad....

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 14:40

Volgens Aqua ben ik toch echt een hele echte tegenstander, die het niet wil begrijpen.

themi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 15:11

Wat ik werkelijk niet begrijp, waarom iemand een revolutionaire theorie bedenkt, deze vervolgen drie? jaar lang op intenet verkondigt zonder uit te kunnen leggen over het hoe, wat en waarom. Geen foto`s, film of clinic kan overleggen, niet met deze bijzondere methode die juist zo goed voor het welzijn van paarden zou zijn naar buiten treed, bladen uitnodigt om informatief een stuk te schrijven etc

Hoe het haar dan toch lukt om heel bokt daar zolang mee bezig te houden.

Of deze methode bestaat echt( schreeuw het van de daken, laat zien, maak vele ruiters en paarden blij ) of dit is een theorie die theorie blijft die zelf de bedenker niet kan uitleggen of kan( durft ) te laten zien.

Voor mij valt het onder de categorie beste stuurlui staan aan wal zolang er geen opheldering gegeven wordt.Jammer, wanneer dit echt mogelijk is om paarden en ruiters in 8 minuten in balans en in evenwicht te krijgen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 15:21

themi schreef:
Hoe het haar dan toch lukt om heel bokt daar zolang mee bezig te houden.

ach, amusement gegarandeerd he

themi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 22:02

ach, amusement gegarandeerd he [/quote]

Haha, daar heb je gelijk in.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 22:46

Alane schreef:
Karl66 schreef:

Maar zo laat Aqua het wel overkomen dat de ongelovigen tegenstanders zijn.

Karl66 schreef:

Is dat wel zo? Of is dat wat men wil zien of verwacht en de kijk op/weet van paarden?
Mijn dochter is veel eerder onder de indruk van een bepaald beeld dan bijv. ik.

Vandaar dat ik ook graag een onafhankelijk oordeel zou willen hebben van iemand als bijvoorbeeld Runingkawa, die haar paard voor en na de tijd kan vergelijken, dan weet je zeker dat je een eerlijk beeld krijgt van de meerwaarde.

Stel dat Runningkawa na afloop van de clinic een duidelijk verschil merkt, dan denk ik dat veel mensen hun twijfel opzij zullen zetten en verder gaan kijken. En als ze geen verschil merkt, dan weten we ook zeker dat het verhaal niet klopt.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 22:51

Ik heb deze topics niet gevolgd. Heeft iemand zin om dit mij in een paar korte regels uit te leggen waar dit allemaal overgaat?? Kan er namelijk geen touw aan vast knopen en heb eigenlijk geen zin om ellelange verhalen te gaan zitten lezen. Dus mocht iemand zin hebben in een korte en duidelijke omschrijving van deze en voorgaande discussies, please explain

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 23:26

Aqua heeft een methode om paarden binnen een paar minuten zo ontspannen te laten gaan dat ze achter gaan dragen. Niemand schijnt dat echter in de paraktijk te hebben ervaren en men is sceptisch hoor, hier op Bokt. De 'geheimzinnigheid' omtrend Aqua en de toch wel zinnige dingen die ze hier en daar zegt, maakt dat dit een topic is dat door een aantal trouwe lezers gevolgt wordt.
Ik kom zelf net kijken, maar volgens mij zit het ongeveer zo...
Aqua zelf reageert alleen nog via en op PB heb ik begrepen, omdat ze de negatieve reacties beu is...