Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Anoukie schreef:
Met zo'n revolutionaire trainingswijze en al die GP paarden bij hem in de les zouden we toch allang een nieuwe Anky moeten hebben uit zijn hand?
Ff lezen hoor! Wouter24 schreef:Anoukie schreef:
Met zo'n revolutionaire trainingswijze en al die GP paarden bij hem in de les zouden we toch allang een nieuwe Anky moeten hebben uit zijn hand?
Ze zijn in zijn ogen dan wel rad, maar draven nog steeds voor een drie
.
. 
Anoukie schreef:Ik vraag me ineens af wat Guusje presteert op wedstrijdniveau (of sowieso leerlingen van ADB)? Van een aantal bokkers hier die niet bij ADB trainen weet ik het wel.
Cassidy schreef:Anoukie schreef:Ik vraag me ineens af wat Guusje presteert op wedstrijdniveau (of sowieso leerlingen van ADB)? Van een aantal bokkers hier die niet bij ADB trainen weet ik het wel.
Misschien heb je voor Anky niveau wel meer nodig dan alleen rechtrichten. En je kunt bij andere instructeurs gerust ook dat krijgen wat je bij AdB leert...namelijk rechtrichten. Maar zo dik zijn ze dan ook weer niet gezaaid.
Ik moet toch even kwijt dat ik het een tekortkoming in je manier van discussieren vindt als je meteen gaat vragen naar de prestaties van iemand, en als je iemand alleen serieus neemt op grond van de prestaties die hij heeft neergezet. Nee, ik rij ook geen wedstrijden, heb daar geen zin in, ben er ook geen type voor. Ik heb twee paarden, werk hard genoeg om ze te bekostigen en dan blijft er geen geld over voor een dikke trailer en auto ervoor. Zijn de keuzes die je maakt. Maar betekend dat dan ook dat ik verder niet mee kan discussieren?
Sorry Anoukie, maar jij bent wel heel erg kort door de bocht..
. Ik weet niet hoe je daarbij komt, maar als je je paard niet goed recht hebt, kun je niet eens op het hoogste niveau presteren. Laat staan dat die mensen hun paard in de vernieling rijden.
Anoukie schreef:Op het hoogste niveau zie je echt geen mensen die hun paard niet rechtgericht rijden. Ik weet niet hoe je daarbij komt, maar als je je paard niet goed recht hebt, kun je niet eens op het hoogste niveau presteren. Laat staan dat die mensen hun paard in de vernieling rijden.
Zep schreef:Cassidy: de invloed van glucosamine en chondroitine op de kwaliteit van het kraakbeen is nog steeds een beetje omstreden. Herstel van gedegeneerd kraakbeen is namelijk vrijwel onmogelijk. Het enige dat je kunt doen is proberen het gewricht een beetje te "smeren".
Dat Rubel geen problemen had op de foto's maar wel stokkreupel was kan goed. Je kunt op foto's namelijk niet zoveel zien van wat er zich in de weke delen afspeelt.
-> heb nog even de site erbij gepakt: er word daar duidelijk gesproken van bursitis (=ontsteking van de bursa, de slijmbeurs)
Anoukie schreef:
Op het hoogste niveau zie je echt geen mensen die hun paard niet rechtgericht rijden. Ik weet niet hoe je daarbij komt, maar als je je paard niet goed recht hebt, kun je niet eens op het hoogste niveau presteren. Laat staan dat die mensen hun paard in de vernieling rijden.
Maar misschien heb ik een ander idee dan Guusje over wat het hoogste niveau is?
guusje schreef:Anoukie schreef:
Op het hoogste niveau zie je echt geen mensen die hun paard niet rechtgericht rijden. Ik weet niet hoe je daarbij komt, maar als je je paard niet goed recht hebt, kun je niet eens op het hoogste niveau presteren. Laat staan dat die mensen hun paard in de vernieling rijden.
Maar misschien heb ik een ander idee dan Guusje over wat het hoogste niveau is?
Ook in de top van het Gp niveau rijden er ruiters hun paard knalscheef....
Als je mij niet gelooft dan geloof je Henk Nooren misschien wel??????
Hij zei dat laatst ook in de Paart en Sport.
Jij ziet blijkbaar niet eens het verschil tussen scheef en rechtrijden. Verder discussieren heeft wat mij betreft dan helemaal geen zin, want je weet niet waar je het over hebt.
Ik laat hier dan ook verder bij. Ik heb alles gezegd wat ik wilde zeggen en heb alles denk ik al twee keer uitgelegd in dit topic. Een derde keer lijkt me overbodig.
Succes allemaal en de groeten!
Citaat:Ps: binnenkort komt er van Rubel een nieuw filmpje op de site van AdB, heb het aangekaard en er wordt iets aan gedaan!
Corine schreef:
Ook in de top van het Gp niveau rijden er ruiters hun paard knalscheef....
Als je mij niet gelooft dan geloof je Henk Nooren misschien wel??????
Hij zei dat laatst ook in de Paart en Sport.
Jij ziet blijkbaar niet eens het verschil tussen scheef en rechtrijden. Verder discussieren heeft wat mij betreft dan helemaal geen zin, want je weet niet waar je het over hebt.
Ik laat hier dan ook verder bij. Ik heb alles gezegd wat ik wilde zeggen en heb alles denk ik al twee keer uitgelegd in dit topic. Een derde keer lijkt me overbodig.
Succes allemaal en de groeten!
guusje schreef:ik heb nog nooit wedstrijden gereden, maar ga binnenkort er toch maar eens aan beginnen. Gewoon om te laten zien dat er met die afgekeurde paarden niks aan de hand is. Startkaart al aangevraagd en ik wil je best op de hoogte houden van mijn resultaten als je dat zo interesseert anoukie. Mij hoor je ook niet zeggen dat ik mijn paarden continu knalrecht rij. Dat is namelijk hartstikke moeilijk. Om een kreupel paard weer rad te laten gaan hoef je hem ook niet helemaal knalrecht te rijden. In de meeste gevallen is iets minder scheef al genoeg om het paard zo te ontlasten zodat ie niet meer kreupel gaat
En helaas zegt t wedstrijdniveau dat iemand heeft niks over zijn rechtrichtcapaciteiten. Op t hoogste niveau heb je zelfs ruiters die hun paard hartstikke scheef rijden en uiteindelijk hun paarden kapot rijden.
klomp schreef:
Deze discussie leidt nergens naar toe. Zolang de felle tegenstanders niet bereid zijn een "probleem-geval" te gaan volgen en dan hun mening te vormen, zijn we denk ik gewoon uitgepraat. Gelukkig weten wij wel beter en zullen we nog lang gelukkig zijn met onze HKO paarden.
"Onze" kijk op dit alles word toch ook niet gewaardeerd en gerespecteerd? Er word gewoon gezegd jullie hebben geen gelijk, ben ik dan degene met een plaat voor me hoofd? dacht het niet...
1manier2 schreef:er een week of wat daarna zelfs paarden zouden komen die bij Anky of 1 van haar leerlingen vandaan zouden komen???!!!![]()
Anky is een geweldige ruiter, ze heeft heel veel gevoel voor balans maar zij heeft dus ook goede en slechte punten![]()
Anky had zelfs een keertje verteld dat zij nooit scheve paarden koopt, ten eerste is het teveel werk, en ze weet niet of ze ze nog wel goed krijgt.......
Wouter24 schreef:1manier2 schreef:er een week of wat daarna zelfs paarden zouden komen die bij Anky of 1 van haar leerlingen vandaan zouden komen???!!!![]()
Anky is een geweldige ruiter, ze heeft heel veel gevoel voor balans maar zij heeft dus ook goede en slechte punten![]()
Anky had zelfs een keertje verteld dat zij nooit scheve paarden koopt, ten eerste is het teveel werk, en ze weet niet of ze ze nog wel goed krijgt.......
Dat word weken van te voren al gemeld? Indoctrineren het zoiets, zo van kijk is ik heb het goed en zelfs Anky kan niet aan mij tippen, die man heeft jullie gewoon in zijn broekzak en jullie trappen d'r allemaal in.
Allemaal best hoor ik zeg altijd als je maar schik hebt, maar kom niet hier om jullie kijk op de zaak te zeggen zonder naar tegenargumenten te luisteren

Citaat:Goede instructie is best te vinden, alleen kost het vaak de nodige centen.
Het gros lest over het algemeen toch a. goedkoper en b. makkelijker (kan gewoon op stal hoeft er niet voor op pad) op hun eigen stal manege, want daar lest de halve stal bij.

Hermesdeux schreef:Ik snap dat verzekering verhaal gewoon niet. Hierboven staat dat we niet allemaal zo rijk zijn om goede instructie te betalen? Maar wel om lessen te volgen bij AdB???
Citaat:Als je alleen buitenritten rijdt...hoe kun je dan een paard scheef rijden... IMO, mijn paard loopt dan altijd aan een lang teugeltje buiten...ik lift alleen maar mee... wat doet iedereen dan om een paard scheef te rijden??