Tips voor hoef katrol

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoukie

Re: Tips voor hoef katrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 17:02

Ik vraag me ineens af wat Guusje presteert op wedstrijdniveau (of sowieso leerlingen van ADB)? Van een aantal bokkers hier die niet bij ADB trainen weet ik het wel.

Met zo'n revolutionaire trainingswijze en al die GP paarden bij hem in de les zouden we toch allang een nieuwe Anky moeten hebben uit zijn hand?

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 17:09

Anoukie schreef:

Met zo'n revolutionaire trainingswijze en al die GP paarden bij hem in de les zouden we toch allang een nieuwe Anky moeten hebben uit zijn hand?

Ze zijn in zijn ogen dan wel rad, maar draven nog steeds voor een drie Bloos!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 17:11

Soo dan, topic vliegt er doorheen Tong uitsteken Ff lezen hoor!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 17:16

Wouter24 schreef:
Anoukie schreef:

Ze zijn in zijn ogen dan wel rad, maar draven nog steeds voor een drie Bloos!

Daarom ook mijn vraag voor wedstrijdresultaten Schijnheilig.

Een niet rad paard (= een paard dat pijn heeft en daarom niet zuiver loopt) blijven rijden is imo dierenmishandeling Bloos!.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 17:37

Anoukie schreef:
Ik vraag me ineens af wat Guusje presteert op wedstrijdniveau (of sowieso leerlingen van ADB)? Van een aantal bokkers hier die niet bij ADB trainen weet ik het wel.

Misschien heb je voor Anky niveau wel meer nodig dan alleen rechtrichten. En je kunt bij andere instructeurs gerust ook dat krijgen wat je bij AdB leert...namelijk rechtrichten. Maar zo dik zijn ze dan ook weer niet gezaaid.

Ik moet toch even kwijt dat ik het een tekortkoming in je manier van discussieren vindt als je meteen gaat vragen naar de prestaties van iemand, en als je iemand alleen serieus neemt op grond van de prestaties die hij heeft neergezet. Nee, ik rij ook geen wedstrijden, heb daar geen zin in, ben er ook geen type voor. Ik heb twee paarden, werk hard genoeg om ze te bekostigen en dan blijft er geen geld over voor een dikke trailer en auto ervoor. Zijn de keuzes die je maakt. Maar betekend dat dan ook dat ik verder niet mee kan discussieren?

guusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 18:26

ik heb nog nooit wedstrijden gereden, maar ga binnenkort er toch maar eens aan beginnen. Gewoon om te laten zien dat er met die afgekeurde paarden niks aan de hand is. Startkaart al aangevraagd en ik wil je best op de hoogte houden van mijn resultaten als je dat zo interesseert anoukie. Mij hoor je ook niet zeggen dat ik mijn paarden continu knalrecht rij. Dat is namelijk hartstikke moeilijk. Om een kreupel paard weer rad te laten gaan hoef je hem ook niet helemaal knalrecht te rijden. In de meeste gevallen is iets minder scheef al genoeg om het paard zo te ontlasten zodat ie niet meer kreupel gaat

En helaas zegt t wedstrijdniveau dat iemand heeft niks over zijn rechtrichtcapaciteiten. Op t hoogste niveau heb je zelfs ruiters die hun paard hartstikke scheef rijden en uiteindelijk hun paarden kapot rijden.

guusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 18:42

en anoukie, adb heeft ook leerlingen die al langer wedstrijden rijden met o.a. ex kreupele paarden die aan de lopende band in de prijzen vallen als je dat per se weten wilt.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 19:47

volgens mij scoort guusje nu ook punten!!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 20:52

Cassidy schreef:
Anoukie schreef:

Misschien heb je voor Anky niveau wel meer nodig dan alleen rechtrichten. En je kunt bij andere instructeurs gerust ook dat krijgen wat je bij AdB leert...namelijk rechtrichten. Maar zo dik zijn ze dan ook weer niet gezaaid.

Ik moet toch even kwijt dat ik het een tekortkoming in je manier van discussieren vindt als je meteen gaat vragen naar de prestaties van iemand, en als je iemand alleen serieus neemt op grond van de prestaties die hij heeft neergezet. Nee, ik rij ook geen wedstrijden, heb daar geen zin in, ben er ook geen type voor. Ik heb twee paarden, werk hard genoeg om ze te bekostigen en dan blijft er geen geld over voor een dikke trailer en auto ervoor. Zijn de keuzes die je maakt. Maar betekend dat dan ook dat ik verder niet mee kan discussieren?

Hier ben ik het helemaaaaal mee eens Ja Sorry Anoukie, maar jij bent wel heel erg kort door de bocht..

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 22:44

Hahaha, kort door de bocht, waarom? Nogmaals, volgens ADB zijn het allemaal PSG of GP paarden die bij hem komen, dus dan zouden de resultaten er ook naar moeten zijn toch? Mijn vraag naar prestaties is imo dus niet zo raar.

Blijkbaar voelen zich dan ineens een hoop meer mensen zich op een onprettige manier aangesproken, misschien toch een gevoelige snaar? Typisch dat er door sommigen flink heftig gereageerd kan worden in deze discussie, maar als je dan concrete dingen gaat vragen, gaan ze piepen...

Op het hoogste niveau zie je echt geen mensen die hun paard niet rechtgericht rijden . Ik weet niet hoe je daarbij komt, maar als je je paard niet goed recht hebt, kun je niet eens op het hoogste niveau presteren. Laat staan dat die mensen hun paard in de vernieling rijden.

Maar misschien heb ik een ander idee dan Guusje over wat het hoogste niveau is?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 23:07

Anoukie schreef:
Op het hoogste niveau zie je echt geen mensen die hun paard niet rechtgericht rijden . Ik weet niet hoe je daarbij komt, maar als je je paard niet goed recht hebt, kun je niet eens op het hoogste niveau presteren. Laat staan dat die mensen hun paard in de vernieling rijden.

De top misschien niet, maar de subtop wel. En als je even een pyramide voor ogen hebt, is de top het bovenste puntje, en naar onderen wordt de pyramide steeds breder. Daar zitten ook meer mensen. Statistisch de kans dan ook groter dat er meer paarden tussen zitten die wat mankeren. Statistisch ook de kans groter dat er meer ruiters zitten die het allemaal niet zo goed hebben begrepen.

Zonder de goede basis kun je het een heel eind schoppen. Op een gegeven moment kom je niet verder. En je zult ze de kost moeten geven die het iedere keer weer bij hun paard zoeken en niet bij zichzelf.

AdB zegt beslist niet dat het allemaal GP of PSG paarden zijn die bij hem komen. Hij zegt wel dat hij ze er tussen heeft gehad. En dat is een klein, maar heel subtiel verschil. En gezien je reacties heb jij, Anoukie, daar weinig kaas van gegeten. Haha!

Corine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 08:07

Zep schreef:
Cassidy: de invloed van glucosamine en chondroitine op de kwaliteit van het kraakbeen is nog steeds een beetje omstreden. Herstel van gedegeneerd kraakbeen is namelijk vrijwel onmogelijk. Het enige dat je kunt doen is proberen het gewricht een beetje te "smeren".

Dat Rubel geen problemen had op de foto's maar wel stokkreupel was kan goed. Je kunt op foto's namelijk niet zoveel zien van wat er zich in de weke delen afspeelt.
-> heb nog even de site erbij gepakt: er word daar duidelijk gesproken van bursitis (=ontsteking van de bursa, de slijmbeurs)

Klopt, Rubel had een ontsteking in zijn weke delen.
Op de rontgenfoto's had hij op beide straalbenen een 1tje.
K&R was hij helemaal ok. De ontsteking van de weke delen is aangetoond dmv een echo. Mijn paard had zogezegd " klinische hoefkatrolontsteking".

Rubel had spanning in de rug. Zette zich vast en scheef waardoor hij 1 been overmatig is gaan belasten. Wat ook goed te zien was aan de stand van zijn voeten; de ene was plat, de ander super stijl.
Doordat hij de ene voet zwaar is gaan overbelasten is daar een irritatie ontstaan. Puur "gevolg-pijn" . Dus dit paard had idd pijn in zijn voet, maar deze vloeide wel voort uit een andere oorzaak.
Nu zet hij deze voeten gewoon gelijk neer.

Trouwens: mijn da heeft tijdens het hele behandel proces wel tegen mij gezegd dat het probleem bij dit paard deels rijtechnisch zou "kunnen zijn". Hij onderkent dat dit paard onder de man zuiver is, maar vlg hem verandert het klinische beeld alleen niet.
Hij is van mening dat AdB mijn paard geleerd heeft " om te gaan met zijn probleem". Hij ziet het als symptoon bestrijding en niet als het probleem wat verdwenen is.

guusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 09:26

Anoukie schreef:

Ook in de top van het Gp niveau rijden er ruiters hun paard knalscheef....
Als je mij niet gelooft dan geloof je Henk Nooren misschien wel??????
Hij zei dat laatst ook in de Paart en Sport.
Jij ziet blijkbaar niet eens het verschil tussen scheef en rechtrijden. Verder discussieren heeft wat mij betreft dan helemaal geen zin, want je weet niet waar je het over hebt.

Ik laat hier dan ook verder bij. Ik heb alles gezegd wat ik wilde zeggen en heb alles denk ik al twee keer uitgelegd in dit topic. Een derde keer lijkt me overbodig.

Succes allemaal en de groeten!

Corine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 09:33

guusje schreef:
Anoukie schreef:

Jij ziet blijkbaar niet eens het verschil tussen scheef en rechtrijden. Verder discussieren heeft wat mij betreft dan helemaal geen zin, want je weet niet waar je het over hebt.

Ik laat hier dan ook verder bij. Ik heb alles gezegd wat ik wilde zeggen en heb alles denk ik al twee keer uitgelegd in dit topic. Een derde keer lijkt me overbodig.

Mee eens! Mijn instructrice zei afgelopen woensdag nog:

Eigenlijk zou het bij elk paard zo moeten zijn, dat als je hem scheef rijdt, hij gaat kreupelen. Dan zouden de mensen eindelijk goed leren rijden! Helaas zijn heel veel paarden zo sterk dat ze ondanks pijn en spanning in de rug gewoon (zuiver) door blijven lopen. Huilen
Respect voor de paarden! _/-o_

Deze discussie leidt nergens naar toe. Zolang de felle tegenstanders niet bereid zijn een "probleem-geval" te gaan volgen en dan hun mening te vormen, zijn we denk ik gewoon uitgepraat. Gelukkig weten wij wel beter en zullen we nog lang gelukkig zijn met onze HKO paarden.

Verder denk ik dat sommige mensen hier ook uit emotie reageren, omdat ze in het verleden een HKO paard niet hebben kunnen redden en koste wat kost hun beslissing willen verdedigen.

Verder vind ik het erg kort door de bocht denken, om te beweren dat mensen die HKO paarden gaan rijden, dierenmishandelaars zijn en egoistisch zijn. Denk dat het juist andersom is. Om mezelf als voorbeeld te geven: het dier is voor EUR 8.000 uigekeerd door de verzekering, als ik dan egoistisch geweest zou zijn, had ik voor dat geld toch lekker een ander paard gekocht? Maar nee, ik heb dit geld gespendeerd om dit paard te redden. En dat is gelukt! Nog elke dag geniet ik van mijn knappe trakehner! Lovers

Ps: binnenkort komt er van Rubel een nieuw filmpje op de site van AdB, heb het aangekaard en er wordt iets aan gedaan!

Corine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 09:40

Citaat:
Ps: binnenkort komt er van Rubel een nieuw filmpje op de site van AdB, heb het aangekaard en er wordt iets aan gedaan!

Er zal een filmpje op gezet worden van hoe Rubel nu is.
Ik houd jullie wel op de hoogte.

Ik heb tenslotte niets te verbergen Bloos

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 09:56

Corine schreef:

Mee eens! Mijn instructrice zei afgelopen woensdag nog:

Eigenlijk zou het bij elk paard zo moeten zijn, dat als je hem scheef rijdt, hij gaat kreupelen. Dan zouden de mensen eindelijk goed leren rijden! Helaas zijn heel veel paarden zo sterk dat ze ondanks pijn en spanning in de rug gewoon (zuiver) door blijven lopen. Huilen
Respect voor de paarden! _/-o_

Deze discussie leidt nergens naar toe. Zolang de felle tegenstanders niet bereid zijn een "probleem-geval" te gaan volgen en dan hun mening te vormen, zijn we denk ik gewoon uitgepraat. Gelukkig weten wij wel beter en zullen we nog lang gelukkig zijn met onze HKO paarden.

Verder denk ik dat
sommige mensen hier ook uit emotie reageren, omdat ze in het verleden een HKO paard niet hebben kunnen redden en koste wat kost hun beslissing willen verdedigen.

Verder vind ik het erg kort door de bocht denken, om te beweren dat mensen die HKO paarden gaan rijden, dierenmishandelaars zijn en egoistisch zijn. Denk dat het juist andersom is. Om mezelf als voorbeeld te geven: het dier is voor EUR 8.000 uigekeerd door de verzekering, als ik dan egoistisch geweest zou zijn, had ik voor dat geld toch lekker een ander paard gekocht? Maar nee, ik heb dit geld gespendeerd om dit paard te redden. En dat is gelukt! Nog elke dag geniet ik van mijn knappe trakehner! Lovers

[/quote]

amen...dit probeerde ik dus duidelijk te maken en paar pagina's geleden, dat je best iets kunt proberen alvorens je gelijk kiest voor een spuitje, uitzonderingen daar gelaten.

1manier2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 10:36

guusje schreef:
ik heb nog nooit wedstrijden gereden, maar ga binnenkort er toch maar eens aan beginnen. Gewoon om te laten zien dat er met die afgekeurde paarden niks aan de hand is. Startkaart al aangevraagd en ik wil je best op de hoogte houden van mijn resultaten als je dat zo interesseert anoukie. Mij hoor je ook niet zeggen dat ik mijn paarden continu knalrecht rij. Dat is namelijk hartstikke moeilijk. Om een kreupel paard weer rad te laten gaan hoef je hem ook niet helemaal knalrecht te rijden. In de meeste gevallen is iets minder scheef al genoeg om het paard zo te ontlasten zodat ie niet meer kreupel gaat

En helaas zegt t wedstrijdniveau dat iemand heeft niks over zijn rechtrichtcapaciteiten. Op t hoogste niveau heb je zelfs ruiters die hun paard hartstikke scheef rijden en uiteindelijk hun paarden kapot rijden.

Guusje, ik ben het helemaal met je eens.
Maar weet je dat toen ik ongeveer 3 weken terug bij Antoine op stage was, er een week of wat daarna zelfs paarden zouden komen die bij Anky of 1 van haar leerlingen vandaan zouden komen???!!! Ach gut
Anky is een geweldige ruiter, ze heeft heel veel gevoel voor balans maar zij heeft dus ook goede en slechte punten Knipoog
Anky had zelfs een keertje verteld dat zij nooit scheve paarden koopt, ten eerste is het teveel werk, en ze weet niet of ze ze nog wel goed krijgt.......

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 10:44

klomp schreef:

Dat kan je toch net zo goed omdraaien Verward "Onze" kijk op dit alles word toch ook niet gewaardeerd en gerespecteerd? Er word gewoon gezegd jullie hebben geen gelijk, ben ik dan degene met een plaat voor me hoofd? dacht het niet...

Even terugkomen over een paar dingen die hier gezegd worden, mij DA zegt "last van de rug komt bij 90% van de gevallen uit de benen" ik zag het hier ergens omgedraaid worden?! Is het dan gek dat ik liever uitga van een uitspraak van een gerespecteerde DA dan van AdB?

En over sportnivo enz, als er zoveel LT ruiters trainen bij de AdB waarom zet ie die dan niet op zijn site?! Ik neem aan dat ie daar zijn beste combinaties voor gebruikt.

Ik heb al die filmpjes is bekeken, in sommige gevallen lopen ze idd "beter", maar is dat zo gek? paarden lopen in drie delen geven absoluut niet na, nul ruggebruik, nul achterbeen gebruik, een beetje een manegepaard loopje ja die worden idd ook vaak dertig terwijl ze een vier op de straalbenen hebben Haha!

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 10:47

1manier2 schreef:
er een week of wat daarna zelfs paarden zouden komen die bij Anky of 1 van haar leerlingen vandaan zouden komen???!!! Ach gut
Anky is een geweldige ruiter, ze heeft heel veel gevoel voor balans maar zij heeft dus ook goede en slechte punten Knipoog
Anky had zelfs een keertje verteld dat zij nooit scheve paarden koopt, ten eerste is het teveel werk, en ze weet niet of ze ze nog wel goed krijgt.......

Dat word weken van te voren al gemeld? Indoctrineren het zoiets, zo van kijk is ik heb het goed en zelfs Anky kan niet aan mij tippen, die man heeft jullie gewoon in zijn broekzak en jullie trappen d'r allemaal in.

Allemaal best hoor ik zeg altijd als je maar schik hebt, maar kom niet hier om jullie kijk op de zaak te zeggen zonder naar tegenargumenten te luisteren Knipoog

1manier2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 10:56

Wouter24 schreef:
1manier2 schreef:
er een week of wat daarna zelfs paarden zouden komen die bij Anky of 1 van haar leerlingen vandaan zouden komen???!!! Ach gut

Dat word weken van te voren al gemeld? Indoctrineren het zoiets, zo van kijk is ik heb het goed en zelfs Anky kan niet aan mij tippen, die man heeft jullie gewoon in zijn broekzak en jullie trappen d'r allemaal in.

Allemaal best hoor ik zeg altijd als je maar schik hebt, maar kom niet hier om jullie kijk op de zaak te zeggen zonder naar tegenargumenten te luisteren Knipoog

ooowww.... ik heb niet gezegt dat ik niet naar andere dingen luister hoor. Ik ben juist niet makkelijk te overtuigen, en ik denk altijd eerst voor mijzelf na, ik neem nooit zomaar dingen aan. Maar als ik eenmaal in iemand geloof... dan ga ik er ook niet half voor, maar voor de volle 100%. En dat is nu toevallig net het geval Knipoog
Dus Wouter, ik luister, maar ik denk ook voor mijzelf na

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 12:28

Heb net eens op mij gemak de site van AdB bekeken...

Alsof hij het ei heeft ontdekt, dé oplossing. Want als je paard rijp is voor de slager, zal hij hem redden. Stap op en ik zal hem laten lopen!

Ondertussen in de stukje van 'tevreden klanten', (waar mij ook opvalt, is dat er nergens behaalde wedstrijdresultaten of klasses worden aangegeven) worden anderen instucteurs, manieren van rijden, bekende dierenkliniekem/ veeartsen en alternatieve geneeswijzen totaal de grond ingeboord. En dat vind ik nu erg kort door de bocht.

Ik denk dat er te veel naieve mensen zijn, die naar jan en alleman luisteren, in plaats van hun eigen plan te trekken. Want in mijn ogen vertelt AdB weinig nieuws, meerdere in mijn ogen goede instucteurs, nemen dit soort dingen mee in hun lessen.

Goede instructie is best te vinden, alleen kost het vaak de nodige centen.
Het gros lest over het algemeen toch a. goedkoper en b. makkelijker (kan gewoon op stal hoeft er niet voor op pad) op hun eigen stal manege, want daar lest de halve stal bij.

Maar de meeste instucteurs van nivo nemen meerdere rijstijlen, technieken en manieren mee in hun lesgeven. Door ervaring en simpelweg omdat geen 2 paarden hetzelfde zijn.
Niet qua bouw, gedrag, enz. En elk paard en niet te vergeten ruiter, heeft een ander soort instucteur/ les nodig.

Als de manier van AdB dé manier van lesgeven/ rijden was, dan deed iedereen het, en kon iedereen met zn paard de GP in Clown

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 13:19

Citaat:
Goede instructie is best te vinden, alleen kost het vaak de nodige centen.
Het gros lest over het algemeen toch a. goedkoper en b. makkelijker (kan gewoon op stal hoeft er niet voor op pad) op hun eigen stal manege, want daar lest de halve stal bij.

We zijn niet allemaal even rijk als jou!

ps ik zoek nog zo'n goede instructeur omg Heerhugowaard.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 14:03

Ik snap dat verzekering verhaal gewoon niet. Hierboven staat dat we niet allemaal zo rijk zijn om goede instructie te betalen? Maar wel om lessen te volgen bij AdB??? Ook al vergoedt de verzekering dit...dan nog vind ik het een raar verhaal. Als mijn auto kapot rijdt, krijg ik ook niet de aanschafwaarde terug, maar de dagwaarde... bij brand wordt ook alleen de schade vergoedt. Dat betekend dus dat je ten eerste voor de voor-tussen en na-behandeling gaat betalen?? Nogmaals, voor veel mensen is in dat opzicht geld geen probleem, bij andere wel... maar waarom wel geld spenderen aan AdB?

Ik wil inderdaad weleens weten wat de prestaties zijn van paarden die "volledig genezen" zijn. Tuurlijk, GP paarden worden ook scheef gereden, maar hebben deze daar last van? Als je alleen buitenritten rijdt...hoe kun je dan een paard scheef rijden... IMO, mijn paard loopt dan altijd aan een lang teugeltje buiten...ik lift alleen maar mee... wat doet iedereen dan om een paard scheef te rijden?? En ik kijk niet naar prestaties, maar ik denk dat een gemiddeld jurylid echt wel ziet of jij scheef over de A-C lijn komt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 14:26

Hermesdeux schreef:
Ik snap dat verzekering verhaal gewoon niet. Hierboven staat dat we niet allemaal zo rijk zijn om goede instructie te betalen? Maar wel om lessen te volgen bij AdB???

Dat is hetzelfde verhaal als dat verhaal dat mensen een fortuin spenderen aan een paard, bijpassende setjes en duur harnachement, en dan de goedkoopste wormenkuur willen, of een beurt van een smid opschuiven. Afgezien dan van het feit dat goede instructie dun gezaaid is, zelfs al zou je er het geld voor over hebben. Zoals al eerder is gezegd, AdB verteld niets nieuws. Maar voor veel mensen is het nieuw, ze hebben er nog nooit eerder van gehoord. Dus dan schort er wat aan de instructie, simpel zat. AdB heeft het zo ontzettend druk, dat hij mensen aan het opleiden is die de lessen van hem kunnen overnemen. Hij zou het op zijn leeftijd gerust wat rustiger aan kunnen doen. Voor het geld hoeft hij het echt niet te doen. Alleen als hij een dag uit Belgie komt om ergens les te komen geven, dan heeft hij daar ook zijn onkosten aan.

Wat betreft dat verzekeringsverhaal: Ik denk ook niet dat de verzekering de lessen vergoed. Maar voordat een verzekering uitkeert, gaan ze wel even kijken of het paard wel wat mankeerd, en of het niet misschien toch aan de ruiter ligt.

Citaat:
Als je alleen buitenritten rijdt...hoe kun je dan een paard scheef rijden... IMO, mijn paard loopt dan altijd aan een lang teugeltje buiten...ik lift alleen maar mee... wat doet iedereen dan om een paard scheef te rijden??

Hier ga je de fout in, je denkt verkeerd. De mensen rijden het paard niet scheef, het paard IS scheef en de mensen verzuimen het om hem recht te rijden. En dat kan bij een buitenrit net zo als bij een intensieve training. Alleen dat sommige scheefheden bij intensieve belasting eerder tot klachten leiden dan bij een buitenrit eens in de week. Maar ook "buitenrijpaarden" hebben last van overbelasting.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 16:44

Met rijk zijn doelde ik eerder op een vette auto met trailer.
Maar je hebt wel gelijk dat veel mensen veel geld aan andere dingen spanderen en de les er naast laten liggen.

Dat is bij mij inmiddels wel omgedraaid. Alhoewel ik ook een lange tijd een behoorlijke duit heb neergelegd voor een half uurtje les(destijd bijna 40 gulden voor een half uur!) Mijn western lessen waren anders ook niet goedkoop(25 a 30 euro!) Maar ik schoot er gewoon niks mee op!

Maar helaas heb ik gewoon geen geld om een auto en trailer te kopen en mee te rijden. Het is voor mij altijd een hele tour om vervoer te regelen.
En daarom kan ik gewoon niet elke week op les.

Verder geven de goede insturcteurs alleen maar les aan wedstrijd ruiters en niet aan iemand zoals ik met een fjord of haflinger.
En ik heb gewoon bijna geen vertrouwen meer in instructeurs.
Als ik mijn probleem van vastzitten en scheef zitten uitlegde kreeg ik alleen maar als antwoordt iets meer tegen te gaan hangen en wat meer met die vastzittende teugel te rotzooien. Om nog maar te zwijgen wat ik bij de western instructeurs moest doen.(ik rijd dus ook geen western meer)

Op dit moment is antoine voor mij de juiste instructeur.
Het stukje theorie wat hij mag gaf makte zoveel duidelijk. Dat heb ik gewoon gemist bij de andere.
Als mijn paarden weer terug zijn ga ik lekker weer daar lessen en dan zie ik wel weer verder.