Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Dacht eerst dat het een geintje was, tot ik de verreden paarden onder ogen kreeg. Tjonge, dat dat inderdaad nog bestaat, je zou dit soort instructeurs moeten aanklagen voor dierenmishandeling. En daarbij de leerlingen ook, die geloven en geloofden hem echt blind..... Hij schijnt nog steeds zo te werken... 
cissie schreef:Ik heb de slof vroeger ergens anders voor gebruikt, nm. voor het beter over de rug kunnen rijden, mijn paard raakt door nare ervaringen in het verleden erg gespannen als hij over zn rug moet lopen, ik heb toen onder begeleiding en later ook thuis een periode met slof gereden om hem over deze drempel heen te helpen, toen hij daar overheen was heb ik het slof gebruik afgebouwd en was er niks meer an de hand.

CrOsSgIrL schreef:Ik heb zelf gemerkt hoe het is om een jaar lang met slof te rijden en het werkt echt niet!!! Me pony is in dat jaar alleen maar dingen vergeten ipv dat ze door de slof dingen bij heeft geleert. Mensen die met slof rijden zijn gewoon te lui om zichzelf druk te maken en een uur lang hard te trainen.
. Dat moet ik juist niet doen, omdat dat deze al snel de nieging heeft om kort te lopen. Maar goed, ik vind dat je wel van alles een marteltuig kan maken, sporen, zweepjes, bitjes, alles. Niet alleen de slof. Met de slof kan dat alleen extreem makkelijk, en daarom denkt iedereen daar meteen aan. Wat dacht je van mensen die wondjes door hun zachte, (dus geen puntige wielletjes) sporen maakt. Nee dat is aardig. En dan kun je zeggen, 'moet ie maar luisteren' tja en hetzelfde geldt voor de slof. Iemand die het gebruikt, heeft blijkbaar een reden (en dan zeg ik geen goede reden) bedacht om het te gebruiken, die goed genoeg was voor hem. Maar ik ben er wel mee eens dat je niet meteen een crimineel bent als je het gebruikt. Wel ben je best dom als je het voor een langere tijd gebruikt (muv blessures ed) omdat je paard 'gewoon niet naar beneden wil!' CrOsSgIrL schreef:Mensen die met slof rijden zijn gewoon te lui om zichzelf druk te maken en een uur lang hard te trainen.