Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
J_emma schreef:Je hebt haar sinds eind mei, dus ruim 5 maanden. In die tijd is ze als het ik het goed zie dus naar jou verhuisd, 2x mee op vakantie geweest, 2x kreupel geweest, heb je een te smal zadel gekocht en is ze weer verhuisd.
En dan ben je blijkbaar,even afgaand op de berichten want verder geen filmpjes gezien of veel gelezen, ook niet goed in staat haar rijtechnisch te begeleiden en is ze nog vrij jong.
Als deze samenvatting enigzins klopt,snap ik helemaal dat ze daarop reageert..
char_kmbly schreef:Ik heb een bloed onderzoek gedaan en röntgenologisch. Dierenarts heeft ook gekeken tijden rijden en longeren, maar ziet geen tekens dat het paard in pijn is.
Ik zou zeggen, kom zelf zien wat er aan de hand is met je ogen. En oordeel dan.
Ik ga met m’n vader praten om een osteopaat te laten kijken, maar hij vindt t onnodig.
char_kmbly schreef:Ik snap dat het Miss beter is om verder te zoeken, maar ik wil niet weer een paard wegdoen...
MarliesV schreef:Anoniemk2 schreef:Ik snap de adviezen die gegeven zijn, maar die zijn nu wel genoeg gegeven. Het is een advies en volgens mij mag TS dan nog steeds zelf weten wat ze ermee doet. Drammen heeft niet echt veel zin en werkt alleen maar averechts.
Dus als een TS maar lang genoeg alles negeert of niet reageert, dan moet je stoppen met posten op Bokt.
Nieuwe benadering voor mij..
Amber_anne schreef:Ik heb jou reacties gelezen en vind dat je erg agressief over komt naar het paard. Over de baas zijn en het paard luistert niet. Het is geen machine die maar hoeft te luisteren naar jou.
Je paard wil momenteel niet, dan hoeft dat toch ook niet? Laat dr eerst maar is tot rust komen en begin dan weer rustig. Ik snap nooit waarom mensen een dier willen die het duidelijk niet leuk vindt
marleen_usar schreef:Ik snap jou instructrice echt niet, wat willen jullie bewijzen?
LadyAnna schreef:Ik vind persoonlijk,maar dat wilde ik niet schrijven. Het paard is er gekomen om aan een bepaalde wens van de ruiter te voldoen. Om aan die wens te voldoen moet je een team (bond) vormen met het paard, en dat mis ik in het hele verhaal. Het lijkt er meer op, dat je tegen iedereen kan zeggen: ik spring al 1.20m1 met haar bijv.
Overigens wil het niet zeggen, dat ik het vanaf de buitenkant allemaal goed zie en de juiste conclusies trekt.
Elisa2 schreef:char_kmbly schreef:Vandaag weer les gehad,
Begin begon super!! actief aan het been.
Rond de tijd dat ze bezweet was (na 10/15 min) begon het staken.
Nog even door gepakt en uitgestapt en dik beloond.
Instructrice denkt dat het miss kan zijn wegens conditie en verzuring van spieren.
Waarom begon ze te staken? vroegen jullie iets van haar? zaten er stap momenten aan de losse teugel in die 10/15 min? Een gezond paard verzuurd niet na 10/ 15 min tenzij het gruwelijk overvraagd wordt.