Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Art_Ificious schreef:Ik heb idd wel al op zo'n brave knol van stal gezeten en kon zeer makkelijk voltes galopperen en figuren rijden. Was niks moeilijk aan en daarom ook nog best saai. Gaf mij ook het gevoel dat ik dus wel kan rijden en het niet aan mijzelf ligt. Daarom opteer ik voor een niet zo makke knol die wel laat zien dat ik iets mis doe.
Anne_GTI schreef:Je hebt nu een beste waarschuwing gehad. Lees mijn posts maar eens terug. Als je zo doorgaat verongeluk je.
Art_Ificious schreef:Ik heb idd wel al op zo'n brave knol van stal gezeten en kon zeer makkelijk voltes galopperen en figuren rijden. Was niks moeilijk aan en daarom ook nog best saai. Gaf mij ook het gevoel dat ik dus wel kan rijden en het niet aan mijzelf ligt. Daarom opteer ik voor een niet zo makke knol die wel laat zien dat ik iets mis doe.
Art_Ificious schreef:Neen, Dante laat zien dat ik iets mis doe. Die makke knol van stal laten dat niet zien en doet gewoon wat ik vraag ookal zit ik fout met mijn beenhulpen ofzo.
Dit paard was ook zo'n mak beestje en kon ik zelfs op neckrope over een laag hindernisje laten springen.
https://www.facebook.com/marijke.marico ... 399686084/
Moet ik bij Dante niet proberen hoor.
Art_Ificious schreef:@mamamier: Als ik niet kon rijden was ik nooit aan de slag gegaan met dit paard. Het is dus ook lastig om uw vragen te beantwoorden aangezien het afwisselend is. Daarmee bedoel ik dat het soms wel goed gaat en soms dus weer niet.
En met de haflinger kan ik namelijk wel enorm goed rijden en figuren in draf en galop. Alleen vind ik hem dan weer te oud om nog te berijden.
Ik kan altijd bijleren. Maar vind in de buurt gewoon geen privéles. En dat "privé" heb ik écht wel nodig, geen groepsles want dat is me al eens slecht bevallen.
Goof schreef:TS, eigenlijk weet ik niet eens wat ik hier nou op moet reageren.
Het ligt niet, nooit!!!, aan je pony. Natuurlijk, ze kunnen soms eens eigenwijs zijn en er even geen zin in hebben, maar dat het niet lukt met deze merrie of met andere paarden ligt puur en alleen aan degene die erop zit, aan jou in dit geval.
Jij geeft aan goed te kunnen rijden, daarom ging het met de haflinger ook zo goed. Jij weet hoe je harder en zachter moet en je denkt te weten hoe je moet sturen. Daar blijft het bij.
Je kunt (nog!!!) niet eens goed zitten, (nog!!!) niet correct sturen, (nog!!!) niet correct tempo terugnemen etc etc. Zolang jij probeert je paard halt te laten houden door voorover te gaan zitten, je benen aan te leggen en hard aan de teugels te trekken kun je hoog en laag springen, maar dan kun jij (nog!!!) niet rijden. Echt niet. Waarschijnlijk weet je hoe het moet, waarschijnlijk denk je dit toe te kunnen passen, maar je doet alles fout.
Art_Ificious schreef:@mamamier: Als ik niet kon rijden was ik nooit aan de slag gegaan met dit paard. Het is dus ook lastig om uw vragen te beantwoorden aangezien het afwisselend is. Daarmee bedoel ik dat het soms wel goed gaat en soms dus weer niet.
En met de haflinger kan ik namelijk wel enorm goed rijden en figuren in draf en galop. Alleen vind ik hem dan weer te oud om nog te berijden.
Ik kan altijd bijleren. Maar vind in de buurt gewoon geen privéles. En dat "privé" heb ik écht wel nodig, geen groepsles want dat is me al eens slecht bevallen.
Art_Ificious schreef:Ik had al verschillende namen toegestuurd gekregen, heb daarvan ook enkele gecontacteerd maar er is niemand die mij terugstuurt. Dus is al een beetje hopeloos om een instructeur te vinden.
Art_Ificious schreef:maar er staat niet dat het rijden perfect is. En als eerder vermeld, bij het ene paard gaat het beter dan bij het andere.
De Haflinger heb ik dit jaar ook niet meer gereden en aan zijn reactie in de wei te merken (dreigen als ik hem wil wegsturen) zal hij als ik hem weer zou rijden ook niet mak blijven maar mij in het begin ook weer uittesten.
EN ik weet heus hoe ik moet halthouden. Heb het verschillende keren gedaan op de juiste manier voor het vallen. Dat ik wel rechtop kan zitten na de val wil niet zeggen dat ik dan ook geen pijn had.