Morgen zelf weer dressuurles en woensdag grondwerk/loswerken. Eerste les daarvan gehad, Gentle snapt het allemaal heel goed. Nu ik nog

(en ja, voor de goede opletter, er zit voskleurig vlechtdraad in. Dat moet nog op
) Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

)
. In augustus meegedaan op de fokdag aan het Bestgaand Rijpaard, eerste keer bij huis weg en nog een mooie vierde plaats gekregen. Vorige maand voor het eerst met haar gestart en inmiddels al een aantal winstpunten binnen.
elke waterplas in de bak moet van binnen en buiten bekeken worden. Gedragen die van jullie zich ook als zo'n smeerpoets?

maar ondanks dat liep hij super ik vroeg nagevelijk niet echt van hem en toch deed hij het! En dat kwam vooral door het voorwerk wat we hadden gedaan aangezien hij als een hert de bak door mocht vroeger...
wel hoop ik daar nauw bij betrokken te zijn
Op het einde nog wat staan springen naast hem. Hij keek naar mij van: 'wat steek jij nou uit??'
ik mag een nu driejarige gaan beleren. Het is een springgefokte dexter r merrie. Vandaag voor het eerst gelongeerd. ik heb niet zoveel tijd dus het zal wel ff duren voordat ik er op stap maar voordeel is dat ze erg mak lijkt te zijn. Mocht ze toch gek gaan doen als ik wil gaan rijden breng ik haar wel een weekje weg maar voor nu ga ik er zelf mee aan de slag. Zin in
florence123 schreef:Hallo, ik kom me even melden!
Ik heb nu mijn 3jaarse ongeveer 5 keer gelongeerd en nu zijn we bezig met zadelgewenning.
Hoe lang longeren jullie alvorens jullie erop kruipen/hangen?
Van sommige lees ik dat longeren erg belangrijk is en een goede voorbereiding om met bijzet etc. te longeren. Van anderen lees ik best niet teveel longeren want dan krijgen ze al veel conditie alvorens je erop kruipt.