Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
vuurneon schreef:Dat is een feit inderdaad en dat spreek ik niet tegen, maar de conclusie dat het schadelijk is om met 3 jaar rustig in te gaan rijden is een mening.
midgie schreef:vuurneon schreef:Dat is een feit inderdaad en dat spreek ik niet tegen, maar de conclusie dat het schadelijk is om met 3 jaar rustig in te gaan rijden is een mening.
Dat is ook een feit, maar als je dat niet wil inzien, ja wanneer worden mensen dan wijs,
Vroeger werden paarden veel later in gereden, nu draait het om geld
vuurneon schreef:Bij zeer weinig mensen leveren paarden meer op dan ze kosten
Als ik inderdaad had willen besparen had ik het paard nooit gekocht haha
midgie schreef:vuurneon schreef:Dat is een feit inderdaad en dat spreek ik niet tegen, maar de conclusie dat het schadelijk is om met 3 jaar rustig in te gaan rijden is een mening.
Dat is ook een feit, maar als je dat niet wil inzien, ja wanneer worden mensen dan wijs,
Vroeger werden paarden veel later in gereden, nu draait het om geld
vuurneon schreef:O ja dat is ook zo, alleen als je een paardenmens hebt ben je goed.... Sta daar te nuchter voor in, sorry en er is geen 1 juiste manier.
Enige dat ik vraag is kom dan ook met onderbouwende gegevens als je zaken als feiten presenteertof gebruik dan keurig 'ik vind' en houd het als je mening.
Ik vind het echt prima dat anderen een andere weg kiezen en al rijden ze hun paard nooit in, ook goed. Ik doe wat ik het beste vind voor mijn paard en veroordeel mensen niet omdat zij een andere weg bewandelen.
vuurneon schreef:O ja dat is ook zo, alleen als je een paardenmens hebt ben je goed.... Sta daar te nuchter voor in, sorry en er is geen 1 juiste manier.
Enige dat ik vraag is kom dan ook met onderbouwende gegevens als je zaken als feiten presenteertof gebruik dan keurig 'ik vind' en houd het als je mening.
Ik vind het echt prima dat anderen een andere weg kiezen en al rijden ze hun paard nooit in, ook goed. Ik doe wat ik het beste vind voor mijn paard en veroordeel mensen niet omdat zij een andere weg bewandelen.
Deetjeeuh schreef:Midgie, dat een paard niet is uitgegroeid betekent niet dat het per direct slecht is voor het paard. Al is een paard wel volledig ontwikkeld, als je hem dan verkeerd inrijd/aan het werk zet is het net zo slecht.
Waarom zitten wij op school terwijl onze hersens nog niet volledig ontwikkeld zijn? Betekent toch niet perse dat op school zitten slecht is?
VogeltjeM schreef:Wetenschappelijk bewijs of niet, het is wel logisch dat gewicht plaatsen op iets dat nog aantoonbaar week is, en dat ook nog belasten, niet fantastisch is. Dat allerlei andere factoren ook meespelen, zoals hoeveel gewicht dan, maar ook de soort beweging, verandert daar niets aan. Denk aan jonge turnwonders, die zijn wel aantoonbaar minder goed af. Paarden zijn een luxe, onze huisdieren, waarom bereidwillig zo'n groot risico lopen met hun gezondheid? Hier speelt wel degelijk cognitieve dissonantie een rol: wij doen iets uit eigenbelang en om ons daar niet schuldig over te hoeven voelen, bedenken we allerlei redenen waarom het niet erg zou zijn en geloven daar ook nog in. Maar helemaal objectief bekeken, puur op de feiten, is het veel en veel aannemelijker dat het NIET goed is om met rijden te beginnen als je paard 3 (of zelfs nog jonger) is.