Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maar dat overkomt iedereen alleen heb jij een paard met een wat overdrevenere reactie als gebruikelijk dus dat is al heftiger (zowel in reactie dus als gevoelsmatig voor jou). Maar ga zo door
Nobel01 schreef:ik moet zeggen dat ik niet het hele topic gelezen heb, maar het stukje bitloos en bit wel.
als je wil kan eens kijken naar een Rambo Micklem hoofdstel.
Dit hoofdstel verdeeld de druk veel beter als een standaard hoofdstel(kan ook bitloos mee gereden worden). Belangrijke zenuwen op het hoofd worden ontzien.
Ook kan je het bit combineren met bitclips, waardoor je een combinatie van bitloos en bit hebt.
Er loopt ook een topic over op bokt.
Misschien wat voor jou?
Ik heb zelf goede ervaringen dit hoofstel.
. Want je teugels / longeerlijn zitten dus aan zn neus

ga zo door! 
.Kan zijn kopke geestelijk ook weer even lekker legen en gewoon saai paard in wei zijn
En ja, als hij nu zonder belasting al zo gevoelig is, hoef je echt geen einstein te zijn dat als je er volgende week iets onder het zadel mee wil gaan doen, dat de kans erg groot is, dat er geen fijne reactie komt
en succes ermee
Bionda86 schreef:Lichamelijk is het paard al helemaal binnenstebuiten gekeerd en door de dierenarts als GEHEEL gezond verklaard.
Ook is hij pas nog bij de tandarts geweest (dit ben ik wel van plan nog is over te doen, omdat er toch tandartsen zijn die andere methode gebruiken waardoor hier misschien nog winst te halen valt.)