Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SuperLiesje schreef:Zeker een nare ervaring zegIk zou ook niet meer durven springen!
Gister weer even op fries gezeten, was al iets rustiger dit keer
Tessa_ugo schreef:WiskyBokjes, Jee, ik snap dat je hier erg onzeker van wordt. En als bij jouw eenmaal de schrik erin zit voelen slimmen paarden dat vrijwel meteen aan en zullen hier ook snel 'misbruik' van maken. Misschien is het voor jouw fijn om even een stapje terug te doen zodat je weer plezier in het rijden krijgt. Gewoon langzaam aan vertrouwen weer opbouwen. Als ik zo je bericht lees begrijp ik dat je vrijwel altijd jonge paarden rijd, deze zijn natuurlijk ook wel net een tikke meer onberekenbaar en met jouw twijfels en onzekerheid lijkt me dat tijdelijk geen goede match. Misschien kun je tijdelijk op een wat meer doorgewinterd paard rijden totdat je je weer helemaal vertrouwt voelt. Zodra jij de feeling weer terug hebt en jij je veillig en fijn voelt kun je langzaam aan weer opbouwen met je jonge dier.
Nog een kleine tip: Misschien kun je aan grondwerk doen met je jonge dier? Dingen zoals bijvoorbeeld loswerken kunnen voor een hele goede vertrouwensband zorgen, ook zorgt dit voor wederzijds respect. Hier zul je je sneller veillig met hem voelen!
WiskyBokjes schreef:Momenteel rijd ik af en toe op onze andere pony Passoa, zij is inmiddels 8. Met haar heb ik ook vanalles gedaan (ze is zelfs mee geweest op trektocht en op vakantie in Frankrijk). Daar rijd ik zonder problemen op. Ook heb ik op het wedstrijd paard van mijn instructrice gereden die Z heeft gelopen. Echt een trouw beestje, maar zodra die keer schrok van de buurman sprong ze opzij en dan zit ik al te shaken op dat paard en dan moet ik echt weer even bijkomen..
Ik ben inderdaad van plan om te gaan grondwerken, maar daar moet ik mij eerst in verdiepen. Alvast heel bedankt voor de tips!