Slofteugel, waarom??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:16

Lielle schreef:
Essie79, twee zielen 1 gedachte; vooral wb dat M niveau *LOL*

Inderdaad
Ik kom gewoon vaak dit soort termen tegen.
De plannen om wedstrijden te rijden zijn er altijd wel, maar het komt er niet van. Vind ik helemaal niet erg, want wedstrijden kost best een beetje tijd en geld. Alleen doe dan niet net of je wel een bepaald niveau bereikt hebt, want dat is niet zo.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:16

essie79"]
[quote="Aqua8horse"][quote="Desiree"]
[quote="Lielle schreef:
niet per se, maar ik vind het wel heel gemakkelijk om thuis te roepen dat je het zoveel beter doet dan de rest van de wereld. Als dat zo is, dan zou ik toch verwachten dat iig een deel van jouw leerlingen zich in de sport gaan begeven. Beetje zonde om zoveel kwaliteit niet in het openbaar te tonen, nietwaar.

Hm, dan mag ik dus niet meer meepraten. Want ik start bijna nooit en volgend jaar ga ik er helemaal mee stoppen.
[/quote]

Natuurlijk juist wel. Jouw mening is net zoveel waard als die van de wedstrijdruiters.
Zij maken dat onderscheidt zelf, daar gaan wij niet in mee.
Dat vind ik persoonlijk erg kortzichtig, maar dat is mijn menig en die mag je hebben in Nederland.
En om goed te kunnen paardrijden hebben wij toch geen jury nodig Lachen
[/quote]

Wie bepaalt dan of jij goed kan paardrijden?
Dat doe je dus zelf blijkbaar. Wedstrijdresultaten zeggen niet alles, maar het enige resultaat wat ik van jou (of je leerlingen) lees is dat je een week naar Amerika mag om een paard te bekijken..
[/quote]

Dat voel je toch zelf wel aan je paard?
En ik krijg de bevestiging van de mensen die ik les geef of help omdat hun paarden zo verbeteren op zeer korte termijn.. Daar heb ik dus geen wedstrijd voor nodig.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:17

essie79"]
[quote="Lielle schreef:

Inderdaad
De plannen om wedstrijden te rijden zijn er altijd wel, maar het komt er niet van. Vind ik helemaal niet erg, want wedstrijden kost best een beetje tijd en geld. Alleen doe dan niet net of je wel een bepaald niveau bereikt hebt, want dat is niet zo.
[/quote]

Hoe weet jij dat dan? Jij zegt nu dat de mensen die geen westrijden rijden dus eigenlijk niet kunnen rijden.......ONZIN!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:18

Desiree"]
Nee, jouw woorden. Ga jij die dan intrekken? Doe eens een qoute van mij waarin ik beweer dat ik mijn paard iets laat doen waar het niet klaar voor is?
[quote="Lovely schreef:
[
Waarom wil je iets van een paard waar die lichamelijk nog niet aan toe is?? Je moet nooit iets vragen wat je paard nog niet kan. Grenzen verleggen doe je door hem in staat te stellen iets uit te voeren en daarna pas ga je proberen om dat ook te doen. Als je goed hebt opgelet, dan is de grens verlegd in het voorwerk al.
Maar oké, jij gebruikt dus een slof om je paard dingen te laten doen die hij eigenlijk niet kan, da's duidelijk.
[/quote]
Dat had ik al gedaan hoor, moet ik t blijven herhalen??? Nee toch?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:19

Wat had je al gedaan? je woorden ingetrokken? WAar dan?

je hebt nog geen qoute gedaan waarin ik laat zien dat ik mijn paard iets laat doen waar het nog niet aan toe is.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 21-11-03 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:20

Lielle"]
[quote="Aqua8horse"]Natuurlijk juist wel. Jouw mening is net zoveel waard als die van de wedstrijdruiters.
Zij maken dat onderscheidt zelf, daar gaan wij niet in mee.
Dat vind ik persoonlijk erg kortzichtig, maar dat is mijn menig en die mag je hebben in Nederland.
[/quote]

[quote="Aqua8horse"]
Goed observeren is objectief observeren en nadenken! Dus niet alleen zien.....het resultaat, bedoel ik dan.
[/quote]

dus negeer je mijn stukje maar?

[quote="lielle schreef:
desiree, heb ik dat ergens gezegd? Ik kan me van jou niet herinneren dat je overal roept dat het thuis perfect gaat, en dat de hele wereld jouw methode moet volgen.
Het is absoluut niet verplicht om wedstrijden te rijden, maar wel een heel grote mond hebben en absoluut niets kunnen aantonen, daar heb ik wel moeite mee.
Degenen die aangesproken voelen, mogen de schoen aantrekken.

prima, dat jouw paarden nageeflijk blijven, dat wil ik dan graag observeren! En niet uit jouw teksten, want dat is per definitie niet objectief, maar uit materiaal en begin dan maar eens met wat foto's.

Overigens heb ik nergens gezegd of ik al of niet een slof gebruik Knipoog ik heb alleen aangegeven hoe die IMO goed gebruikt moet worden.
[/quote]

Bij deze ben je van harte uitgenodigd.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:21

Aqua8horse"]
[quote="essie79"][quote="Lielle schreef:

Inderdaad
[/quote]

Hoe weet jij dat dan? Jij zegt nu dat de mensen die geen westrijden rijden dus eigenlijk niet kunnen rijden.......ONZIN!
[/quote]

nee, ik zeg dat "thuis trainen op M-niveau" niet bestaat.
En die term word vaak wel gebruikt, zeg dan gewoon, ik rijd geen wedstrijden oid.
Als je geen wedstrijden rijdt, kun je er toch ook geen 'wedstrijdniveau' aanhangen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:22

Citaat:
En ik krijg de bevestiging van de mensen die ik les geef of help omdat hun paarden zo verbeteren op zeer korte termijn.. Daar heb ik dus geen wedstrijd voor nodig

Als ik een beginner les ga geven, die nog nooit deugelijke les heeft genoten (lees maar eens hier op bokt, hoeveel er gewoon trekles krijgen) dan kan ik die ook verbeteren.
En dat is niet eens moeilijk dan.
Maar met "mijn" metode een ZZ-L ruiter verbeteren is toch wat anders.
Als dat lukt kun je pas zeggen dat je echt kunt verbeteren.
Want elke manege knol met ruiter zijn te verbeteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:23

Desiree schreef:

je hebt nog geen qoute gedaan waarin ik laat zien dat ik mijn paard iets laat doen waar het nog niet aan toe is.

Ik heb niks in te trekken desiree, je hebt het namelijk zelf over paarden die ergens nog niet aan toe zijn, echt waar.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:24

Aqua8horse schreef:
En niet uit jouw teksten, want dat is per definitie niet objectief, maar uit materiaal
en begin dan maar eens met wat foto's.

beter lezen!

CaroleKlomp

Wie beweert dan dat ik dat gezegd heb?
Ik heb nog nooit een wedstrijd gereden, en ik heb dat ook nooit gezegd. Dat zou je kunnen weten want ik hecht er niet eens waarde aan.
Laatst bijgewerkt door CaroleKlomp op 21-11-03 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

CaroleKlomp

Lielle"]
[quote="Aqua8horse schreef:
En niet uit jouw teksten, want dat is per definitie niet objectief, maar uit materiaal en begin dan maar eens met wat foto's.

beter lezen!
[/quote]

Ja Lielle, begrijpend lezen!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:25

Lovely"]
[quote="Desiree schreef:

Ik heb niks in te trekken desiree, je hebt het namelijk zelf over paarden die ergens nog niet aan toe zijn, echt waar.
[/quote]
Maar dat waren niet MIJN paarden waar ik over sprak. Ik had expliciet het woordje "algemeen" vermeld. Maar dat heb jij voor het gemak maar effe vergeten he. Of je kunt gewoon niet lezen. Dat kan ook.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:27

runningkawa schreef:
Citaat:
En ik krijg de bevestiging van de mensen die ik les geef of help omdat hun paarden zo verbeteren op zeer korte termijn.. Daar heb ik dus geen wedstrijd voor nodig

Als ik een beginner les ga geven, die nog nooit deugelijke les heeft genoten (lees maar eens hier op bokt, hoeveel er gewoon trekles krijgen) dan kan ik die ook verbeteren.

Ik heb inderdaad een ZZ-L amazone verbeterd!

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:27

Aqua8horse schreef:
Ik heb nog nooit een wedstrijd gereden, en ik heb dat ook nooit gezegd. Dat zou je kunnen weten want ik hecht er niet eens waarde aan.

wie zegt dat ik het over jou had?
Laatst bijgewerkt door essie79 op 21-11-03 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:28

wat moet ik begrijpend lezen? Ik vraag om een foto en jij nodigt me uit (bij jou thuis, neem ik dan even aan. Of moet ik daar foto's komen kijken?).

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:29

essie79"]

[/quote]
over goed lezen gesproken Knipoog

Anoniem

Heb je dan leuke foto's van die ZZ-l amazone in een leuk appuyement, verzameling enz enz.

Anoniem

Desiree"]
[quote="Lovely"][quote="Desiree schreef:

[/quote]
Maar dat waren niet MIJN paarden waar ik over sprak. Ik had expliciet het woordje "algemeen" vermeld. Maar dat heb jij voor het gemak maar effe vergeten he. Of je kunt gewoon niet lezen. Dat kan ook.
[/quote]
Met lezen heb ik totaal geen moeite. Maar als jij het normaal vindt om een paard iets te laten doen wat die eigenlijk niet kan (in t algemeen he), waarom zou je dat dan niet met je eigen paard doen?? Als het zo vanzelfsprekend is, waarom zou je het dan zelf niet doen?

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:30

essie79"]

[/quote]

Oke, dan heb ik dat verkeerd geinterpreteerd. Ik begrijp ook niet waarom iemand zo graag een niveau wil plakken wat op wedstrijden gegeven wordt als ze geen wedstrijden rijden.

essie79

Lielle schreef:
wat moet ik begrijpend lezen? Ik vraag om een foto en jij nodigt me uit (bij jou thuis, neem ik dan even aan. Of moet ik daar foto's komen kijken?).

Ik denk niet dat we foto's te zien krijgen.

Lielle

Aqua8horse"]
[quote="runningkawa schreef:
Citaat:

Ik heb inderdaad een ZZ-L amazone verbeterd!
[/quote]

met en in wat? Breien? Rijst koken?

Als we dan toch gaan observeren, ga ik echt mierecopuleren Knipoog

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:32

Lielle schreef:

Als je begrijpend had gelezen, zou je snappen dat ik dus niets heb met een foto. Om inzicht te krijgen vind ik het noodzakelijk om het "live" te zien. En ik ben echt geen hondje die op commando dingen doet als ik van mening ben dat de waarde van het onderwerp daarin niet tot uiting komt.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:34

runningkawa schreef:
Heb je dan leuke foto's van die ZZ-l amazone in een leuk appuyement, verzameling enz enz.

Nee, maar er waren wel 2 mensen van bokt bij misschien kan je hun vragen wat ze gezien hebben.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:34

Aqua8horse"]
[quote="Lielle schreef:

Als je begrijpend had gelezen, zou je snappen dat ik dus niets heb met een foto. Om inzicht te krijgen vind ik het noodzakelijk om het "live" te zien. En ik ben echt geen hondje die op commando dingen doet als ik van mening ben dat de waarde van het onderwerp daarin niet tot uiting komt.
[/quote]
maar de vraag was niet of jij iets hebt met een foto, maar of ik er iets mee heb. Over begrijpend lezen gesproken. En dat je geen hondje bent is inmiddels wel duidelijk Haha!