Zou hier nog hoop voor zijn of een oplossing ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

robeer

Re: Zou hier nog hoop voor zijn of een oplossing ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 17:22

Nee, dat snap ik.
Ik ben alleen bang dat het mosterdzaadje op rotsbodem valt.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 19:57

Ik heb besloten om met de Monty Roberts ,mannier van trainen verder te gaan, :j
Dit bevalt ons beide goed ,om op deze mannier te gaan rijden samen, *D
Deze metode van trainen lost heleaas het tongprobleem niet op, daar moet ik nog wat anders op zien te vinden.
Het tongprobleem hindert ons alleen in onze trainning, omdat je dan een stuk controlle kwijt bent over je paard.
Met de controlle kwijt gaan raken ,bedoel ik dat de hulpen die je op dat moment geeft minder goed door gaan komen bij je paard,
Omdat je paard op dat moment tegen jou hand gaat blokkeren , hij blijft wel nageeflijk lopen, alleen even niet meer als zijn tong naar buiten gaat komen.
Ik rij hem met een losse teugel, ik hou wel goed contact met de mond van het paard,
De intructeurs zijn hier wat minder blij mee, omdat er dan een klein boogje in mijn teugels hangt,
Hij moet juist gaan ervaren dat het rijden weer leuk is, en dat los je alleen maar op om heel vriendelijk te gaan rijden. :)
en dat je teugels niet zo kort hoeft vast te gaan pakken, zo dat je paard alleen maar met spanning gaat rond lopen,
Het begin is er nu, dat hij deze metode prettig vind met het rijden,

amantjuh8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 19:58

Oftewel je weet eerst wat je moet doen de aankomende tijd
en bij deze een slotje.?.?.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 19:59

Ik laat het topic open, omdat zijn tongprobleem nog niet is opgelost. ;)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:00

Jammer dat het rijtechnische gedeelte niet klopt in je verhaaltje.

Dessalnietemin succes en veel plezier.

Tongproblemen zijn een aanleuningsprobleem. Als jij zonder verbinding rijd en niet correct rijd gaat dt probleem niet over.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:04

Don't worry allemaal. Ik kan het patroon van TS haar topics wel dromen. Dit is weer een herhaling. Binnenkort wordt er weer een nieuw topic geopend, daarin wordt er dan weer iets nieuws geprobeerd.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 20:13

Chaos schreef:
Jammer dat het rijtechnische gedeelte niet klopt in je verhaaltje.

Dessalnietemin succes en veel plezier.

Tongproblemen zijn een aanleuningsprobleem. Als jij zonder verbinding rijd en niet correct rijd gaat dt probleem niet over.

Ik weet niet waar jij dat loopt te lezen, :?

Ik rij mijn paard met een corechte verbinding ,dus geen los vast verhaal.
Ik vind ooit nog wel iemand die mij hier wel bij kan gaan helpen,
De aanleuning word alleen verstoord als die tong naar buiten komt als hij zijn tong naar binnen houd loopt hij goed nageeflijk en is stil in de aanluining met zijn hoofd,

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:16

dior_bokt schreef:
Ik rij hem met een losse teugel, ik hou wel goed contact met de mond van het paard,
De intructeurs zijn hier wat minder blij mee, omdat er dan een klein boogje in mijn teugels hangt,

Je kan nooit goede aanleuning hebben/ krijgen als je teugels in een boogje hangen.

Al een instructeur gevonden die ervaring heeft met de Monty Roberts methode?
Laatst bijgewerkt door Wendy_Komen op 14-12-11 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:17

dior_bokt schreef:
Ik laat het topic open, omdat zijn tongprobleem nog niet is opgelost. ;)

:') Dus je verwacht dat dit topic het tongprobleem zal oplossen, anders wil je niet met je topic stoppen.
Dat is bij je andere topics ook niet gelukt.
Ik verwacht ook dat er dan nog vele topics zullen volgen over de tong van jouw pony.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 14-12-11 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:17

dior_bokt schreef:
Ik heb besloten om met de Monty Roberts ,mannier van trainen verder te gaan, :j
Dit bevalt ons beide goed ,om op deze mannier te gaan rijden samen, *D
Deze metode van trainen lost heleaas het tongprobleem niet op, daar moet ik nog wat anders op zien te vinden.
Het tongprobleem hindert ons alleen in onze trainning, omdat je dan een stuk controlle kwijt bent over je paard.
Met de controlle kwijt gaan raken ,bedoel ik dat de hulpen die je op dat moment geeft minder goed door gaan komen bij je paard,
Omdat je paard op dat moment tegen jou hand gaat blokkeren , hij blijft wel nageeflijk lopen, alleen even niet meer als zijn tong naar buiten gaat komen.

Hij moet juist gaan ervaren dat het rijden weer leuk is, en dat los je alleen maar op om heel vriendelijk te gaan rijden. :)
en dat je teugels niet zo kort hoeft vast te gaan pakken, zo dat je paard alleen maar met spanning gaat rond lopen,
Het begin is er nu, dat hij deze metode prettig vind met het rijden,

Daar lees ik dat. ;)

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 20:19

Ik bedoel daar mee dat ik hem van hun heel strak mijn teugels moet gaan vastpakken,
Dan kan hij dus nooit gaan ontspannen, ik rij niet met waslijnen rond als je dan soms denkt. ;)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:20

Welke instructeurs heb jij dan?
Heb je er meerdere?
En dan komt er ook nog een Monty Roberts instructeur bij :+

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:21

En ik ZIT te lezen. Ik heb het gelezen. Ik heb het niet lopen lezen.

Je vind ooit nog wel iemand die je kan helpen? Diverse instructeurs hebben zich aangemeld geloof ik. Maar dan moet je eerst durven toegeven dat het probleem er via jou in gereden word.

De aanleuning is niet toppie, dan hield hij zijn tong wel binnenboord. Jouw paard verteld jou dat er wat schort aan je rijerij, alleen wil je de oorzaak van het probleem niet herkennen. Hij kan je niet met woorden vertellen dat er iets mankt aan je rijden dus gooit hij zijn tong naar buiten.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 20:23

mika11 .

Ik ben er mee gestopt, met die andere intructeur om die reden,
En omdat ik alles wil doen zonder hulpteugels, of andere hulpdingen.
Ik ben dus opzoek naar een nieuwe, dus een persoon,
Als ik er meerderen ga nemen dat gaat niet werken, want iedereen geeft op zijn eigen mannier les, ;)

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 20:28

Chaos schreef:
En ik ZIT te lezen. Ik heb het gelezen. Ik heb het niet lopen lezen.

Je vind ooit nog wel iemand die je kan helpen? Diverse instructeurs hebben zich aangemeld geloof ik. Maar dan moet je eerst durven toegeven dat het probleem er via jou in gereden word.

De aanleuning is niet toppie, dan hield hij zijn tong wel binnenboord. Jouw paard verteld jou dat er wat schort aan je rijerij, alleen wil je de oorzaak van het probleem niet herkennen. Hij kan je niet met woorden vertellen dat er iets mankt aan je rijden dus gooit hij zijn tong naar buiten.

Het is geen aanleunings probleem ,hij heeft die tong er al uit hangen ,als ik er nog geen eens op zit,
Met grondwerk hangt hij er ook uit, ;)
Ik heb mijn teugeldruk laten meten en dat was verder in orde, zijn tong hebben we laten onderzoeken ze konden er geen oorzaak van vinden, en verklaren dit dat dit een gewoonte van hem is geworden,

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:40

Een gewoonte?? Hij doet het alleen met bit schrijf je.
Dus of verkeerdere rijerij en ongemak. Of een slecht bit. Of alles.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 20:43

Chaos schreef:
Een gewoonte?? Hij doet het alleen met bit schrijf je.
Dus of verkeerdere rijerij en ongemak. Of een slecht bit. Of alles.

Hij doet dit niet alleen met rijden, het bit is nagekeken en past goed, de juiste maat en dikte gebruik ik voor hem.
Als het alleen met rijden was, dan had ik al lang andere stappen ondernomen,
Laatst bijgewerkt door dior_bokt op 14-12-11 20:58, in het totaal 3 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:45

Alle tips zijn al gegeven in al je vorige topics over dit probleem, gratis lessen aangeboden enzenz, zoek een ander paard of liever stop er helemaal mee want je wilt vanalles maar doet niets.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 21:29

bigone,

Als alle tips zijn gegeven in mijn vorige topic en in dit topic,
Dan was het probleem ,al een deel opgelost geweest.
Ik ga er niet mee stoppen, als jij iets op school niet snapt dan zeg je toch ook niet van ik stop er mee,
dan ga je juist door leren. om het wel te gaan kunnen, ;)

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:32

En wat doe je dan op school? Les krijgen van een ervaren leerkracht die weet waar hij het over heeft. En daar neem je dan dingen van aan.

Zolang jij niet het aanbod van Mindfields aan wilt nemen, of een ander kundig persoon ben je gewoon ontzettend eigenwijs bezig.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 21:34

Wendy_Komen schreef:
En wat doe je dan op school? Les krijgen van een ervaren leerkracht die weet waar hij het over heeft. En daar neem je dan dingen van aan.

Zolang jij niet het aanbod van Mindfields aan wilt nemen, of een ander kundig persoon ben je gewoon ontzettend eigenwijs bezig.

Die reden heb ik nu al 1000000 keer uitgelegd ,waarom ik daar niet wil gaan lessen,
En dat heeft niks te maken met eigenwijs bezig zijn,
Ik ga opzoek naar iemand ,die mij goed kan les gaan geven. :)
Ik weet dat ik nog al kritisch ben kwa lesgevers, soms moet je gewoon even een tijd gaan wachten, tot je de juiste persoon hebt gevonden, en zij heeft mij uit gescholden met ziektes en nog het een of ander, en daar hoef ik dus geen les van te hebbben.
Mensen met een beetje zelf beheersing gaan niet met ziektes lopen schelden op iemand,
En ze denkt wel even dit paard weer goed te gaan krijgen binnen 5 min, :')
Laatst bijgewerkt door dior_bokt op 14-12-11 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:46

dior_bokt schreef:
Aieshja schreef:
Als jij met de monty roberts methode gaat werken moet je wel iemand bij je hebben dke er vestand van heeft.
Want ja, uit het boekje is het allemaal wel makkelijk, maar zie het ook goed te timen en te herkennen.. Dat valt nog eens vies tegen.

Dat klopt aieshjha, ik was ook niet van plan om alleen te gaan doen, want vanaf de grond kan er altijd iemand gaan mee kijken zo dat het op de goede mannier gaat gebeuren,

En heb je al iemand gevonden? Je zou het haast denken omdat je al met die methode bezig bent..

En je wil je woonplaats/ regio geheim houden, terwijl je juist op dit grote paardenforum mensen zou kunnen vinden die jou les zou kunnen geven? Is dat niet zo'n tip waar je om vraagt?

dior_bokt schreef:
Ik weet dat ik nog al kritisch ben kwa lesgevers, soms moet je gewoon even een tijd gaan wachten, tot je de juiste persoon hebt gevonden,

En zou het dan niet een STUK slimmer wezen om te stoppen met rijden tot je de juiste persoon hebt gevonden en dus de juiste begeleiding? In plaats van in je eentje verder gaan lopen k*tten?

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 21:56

Wendy_Komen

Ik wil op de monty roberts mannier gaan lessen,
Of op een mannier te daar op lijkt, ;)

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 22:01

Pauline schreef:
Zu ik niet doen, dan verslikt hij zich en de heimlich bij een paard is erg lastig.
Grondwerk is goed maar rustig aan beginnen, ik denk overigens niet dat dat het tongprobleem oplost.

Ik ga het zonder hooi doen, je hebt wel gelijk dat het daar voor niet gaat werken,

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 22:05

dior_bokt schreef:
Wendy_Komen

Ik wil op de monty roberts mannier gaan lessen,
Of op een mannier te daar op lijkt, ;)

En totdat je een goede instructrice gevonden heb mag hij even vakantie? En ga je niet zelf aankloten?