Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Chaos schreef:Jammer dat het rijtechnische gedeelte niet klopt in je verhaaltje.
Dessalnietemin succes en veel plezier.
Tongproblemen zijn een aanleuningsprobleem. Als jij zonder verbinding rijd en niet correct rijd gaat dt probleem niet over.
dior_bokt schreef:Ik rij hem met een losse teugel, ik hou wel goed contact met de mond van het paard,
De intructeurs zijn hier wat minder blij mee, omdat er dan een klein boogje in mijn teugels hangt,
dior_bokt schreef:Ik laat het topic open, omdat zijn tongprobleem nog niet is opgelost.
Dus je verwacht dat dit topic het tongprobleem zal oplossen, anders wil je niet met je topic stoppen.dior_bokt schreef:Ik heb besloten om met de Monty Roberts ,mannier van trainen verder te gaan,![]()
Dit bevalt ons beide goed ,om op deze mannier te gaan rijden samen,![]()
Deze metode van trainen lost heleaas het tongprobleem niet op, daar moet ik nog wat anders op zien te vinden.
Het tongprobleem hindert ons alleen in onze trainning, omdat je dan een stuk controlle kwijt bent over je paard.
Met de controlle kwijt gaan raken ,bedoel ik dat de hulpen die je op dat moment geeft minder goed door gaan komen bij je paard,
Omdat je paard op dat moment tegen jou hand gaat blokkeren , hij blijft wel nageeflijk lopen, alleen even niet meer als zijn tong naar buiten gaat komen.
Ik rij hem met een losse teugel, ik hou wel goed contact met de mond van het paard,
De intructeurs zijn hier wat minder blij mee, omdat er dan een klein boogje in mijn teugels hangt,
Hij moet juist gaan ervaren dat het rijden weer leuk is, en dat los je alleen maar op om heel vriendelijk te gaan rijden.![]()
en dat je teugels niet zo kort hoeft vast te gaan pakken, zo dat je paard alleen maar met spanning gaat rond lopen,
Het begin is er nu, dat hij deze metode prettig vind met het rijden,
Chaos schreef:En ik ZIT te lezen. Ik heb het gelezen. Ik heb het niet lopen lezen.
Je vind ooit nog wel iemand die je kan helpen? Diverse instructeurs hebben zich aangemeld geloof ik. Maar dan moet je eerst durven toegeven dat het probleem er via jou in gereden word.
De aanleuning is niet toppie, dan hield hij zijn tong wel binnenboord. Jouw paard verteld jou dat er wat schort aan je rijerij, alleen wil je de oorzaak van het probleem niet herkennen. Hij kan je niet met woorden vertellen dat er iets mankt aan je rijden dus gooit hij zijn tong naar buiten.

Chaos schreef:Een gewoonte?? Hij doet het alleen met bit schrijf je.
Dus of verkeerdere rijerij en ongemak. Of een slecht bit. Of alles.
Wendy_Komen schreef:En wat doe je dan op school? Les krijgen van een ervaren leerkracht die weet waar hij het over heeft. En daar neem je dan dingen van aan.
Zolang jij niet het aanbod van Mindfields aan wilt nemen, of een ander kundig persoon ben je gewoon ontzettend eigenwijs bezig.

dior_bokt schreef:Aieshja schreef:Als jij met de monty roberts methode gaat werken moet je wel iemand bij je hebben dke er vestand van heeft.
Want ja, uit het boekje is het allemaal wel makkelijk, maar zie het ook goed te timen en te herkennen.. Dat valt nog eens vies tegen.
Dat klopt aieshjha, ik was ook niet van plan om alleen te gaan doen, want vanaf de grond kan er altijd iemand gaan mee kijken zo dat het op de goede mannier gaat gebeuren,
dior_bokt schreef:Ik weet dat ik nog al kritisch ben kwa lesgevers, soms moet je gewoon even een tijd gaan wachten, tot je de juiste persoon hebt gevonden,