Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
, zag er wel al een paar voorbij komen zoals de plank die is me inmiddels bekend, gister mn vierde yogales gehad! Het rechte rug probleem herken ik ook heel erg, ik zit altijd snel ingezakt, op mn werk thuis en dan natuurlijk ook op mn paard...
. Klopt het dat het een beweging is waar eerst links 'inzakt' en dan rechts en dat telkens herhalen? Had altijd een idee dat het links-rechts om en om naar voren bewegen was. Maar dit is wat ik nu voelde... Draf en galop heb ik verlichte zit gedaan, liep pony ook gelijk stuk beter van
. En toen ik daarna weer in mn zadel ging zitten had ik het idee dat mijn benen automatisch wat verder naar achter lagen. Heb de centered riding instructrice bij mij in de buurt maar even een mailtje gestuurt via de site, hoop dat ie bij haar aankomt! Heb nog geen reactie terug gehad....
.
.
.
.
maar dit is niet genoeg, en helaas kan ik me niet vaker in een week les veroorloven...
. Ik zat te lang in plaats van te kort, dat was het eerste ding wat verandert werd. Daarna moest ik mn benen voor mn zadel neerleggen en met mn zitbotjes naar voren wandelen en toen weer mn beugels in. En ineens zat ik voor in mn zadel
. Daarna benen naar achter leggen, en deze moeten los blijven liggen en niet klemmen, moet met mn knieen kunnen blijven wiebelen. En vanuit die houding meeveren met paard... En leuke oefening die ik mee heb gekregen om aan mn balans te werken, in plaats van door doorzitten van been te wisselen moet ik het nu door verlicht te zitten... En oei wat is dat moeilijk! evdpanne schreef:Nou ik heb mn eerste centered riding les gehad. Ik zat te lang in plaats van te kort, dat was het eerste ding wat verandert werd. !