Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:@Justkid: Dat is het zeker, ik heb één keer een westernles gereden bij Ed Gosen, manmanman...
Ik snap ook niet hoe dat kan, zij vonden het paardje waar ik op reed 'afgestompt' en 'manegeknol' en ik had zelden een paard gevoeld dat zo snel reageerde. Nou scheelt het ook dat hij op andere hulpen reageerde dan ik gewend was, dus soms kwam er ineens een kunst uitrollen die ik niet bedoeld had Maar ik vind het wel raar. Waarom lukt het westernruiters wel hun paard zo snel te maken dat een 'afgestompte manegeknol' voor mij snel voelt, en lukt het dressuurruiters niet? Doel is bij beiden toch de zo klein mogelijke hulpen.
Yamcha schreef:Dat is het leuke van deze manier: paard snapt het gelijk
Is écht zo, en ik heb er zoeen, je moet het perfect doen en anders doet ze het gewoon niet
De hulpen zijn zó logisch, biomechanisch gezien, en dat snapt een paard dus gelijk.
Yamcha schreef:Ze worden er vrolijk vanDa's echt zo, merrie vindt jouw lessen heel leuk, denk omdat ze gelijk snapt wat ze moet doen
Maar ze moeten idd geen blokkades hebben, zoals haken ofzo, of spieren die helemaal vast zitten. Dan kunnen ze fysiek niet doen wat er gevraagd wordt
Tov schreef:Vanmiddag weer gereden, nu alleen zonder "Juf" ging goed. Maar verlichte zit ai ai. Terwijl Tov aangaf het verrukkeluk te vinden; briesen, oren naar voren, koppie laag en lekker voorwaarts. Wat me wel opviel is dat ik na diverse rondes verlichte zit, ik werkelijk "boterzachte billen" had. Hoe is dat nu te verklaren?
(Ik ben zo type die alles wil begrijpen)