Paard is niet te rijden / gevaarlijk. Wat kan ik doen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DB_CARTAGO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 12:00

shalinitje schreef:
Ja indd ziet eruit als een gewoon manegepaard. En aan je rijden vind ik dat je op die ene foto helemaal niet klaar zou zijn om zo een "gek" verklaard paard te mogen rijden. Het ziet er gewoon niet uit.

Ja mijn houding trok toen echt op niks maar ik was toen echt bek af ik had toen net een stevig uur gereden en hoe hij opgooit is niet normaal bij iedere pas gooit hij me de lucht in. wow en na een half uurtje ben je echt moe van het toch maar proberen om niet als een gek omhoog te vliegen hahaha ;)

marjolein_el

Re: Paard is niet te rijden / gevaarlijk. Wat kan ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:09

Ik zou die foto nog wel eens willen zien, beide links in je ITP topic zijn verwijderd.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:38

Hoi, een beetje mosterd na de maaltijd... want jouw probleem lijkt nu opgelost. Je schreef overigens dat je eigen pony ook niet erg makkelijk is... daarom toch even dit.

Lang geleden kochten wij een pony die gevaarlijk agressief was, zowel in de wei (ze viel aan), als tijdens het rijden: bokken steigeren, wegrennen, achteruit lopen, er vandoor gaan etc.

Wij hebben twee dingen gedaan die uiteindelijk fantastisch hielpen. Het eerste was vertrouwen opbouwen door een rustige en consequente aanpak. Het tweede, nog belangrijkere, hebben we bereikt door 'leidoefeningen', aan de hand van Klaus Hempflings boek.
Iedereen verklaarde mij voor gek met die agressieve en nerveuze pony in de bak, maar het heeft geweldig geholpen! Van een gevaarlijk monster is die merrie in een knuffelbeest veranderd dat prima te rijden is. Nukkig zal ze wel altijd een beetje blijven, het is een echte merrie. Maar er is prima mee te leven.

Verder is ook weidegang belangrijk. Elk paard/pony moet minstens een aantal uren per dag naar buiten. Jij zou toch ook gek worden als je de hele dag in je wc zat opgesloten?!

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 13:00

Ik heb de foto's niet gezien omdat die verwijderd zijn, en TS heeft vanaf het begin al een reactie gepost of het kon liggen aan zijn mond dat hij zo reageerde..
Uiteindelijk bleek het aan het bit te liggen, TS krijgt professionele hulp en ik vind dat hier nogal stom word gereageerd.
Jullie zijn net van die herten die mekaar volgen, omdat TS 15 is misschien en een imo aparte manier van typen heeft, wilt niet zeggen dat ze een of ander verhaal ophangt dat niet waar is..
Jammer dat er nog steeds zulke mensen op bokt bestaan, houd het dan nooit op?
1 ding is duidelijk, als het om jongere personen gaat worden ze 9/10x eerder afgekraakt dan dat het om een ouder iemand gaat.
Onzin dus, TS:
Ik wil niet meer zeggen dan dat je niet moet doen wat je niet wilt of durft, blijf begeleiding houden met alles wat je doet en heel veel succes nog met dit paardje!

xHelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 17:13

Don_Zhivago schreef:
Nee maar je kan mij niet vertellen dat jij hem eruit vond zien als een woest en gevaarlijk paard :)

Nee daar zeg ik ook niks over omdat, zoals ik al zij, ik niet beoordeel op moment opnames. Jij staat vast ook wel eens lelijk op de foto terwijl je dat in het echt misschien helemaal niet bent. Zo zie ik dat ook met deze foto's, je kunt niet iemands rijden of braafheid van een paard beoordelen via een foto.

Evelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 14:07

misschien eens praten met iemand die er ervaring mee heeft en anders middelen zoeken om je paard rustis te krijgen...