Paard steigert en laat zich achterover vallen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 20:56

Zag ik het goed, merrie staat te koop op marktplaats?

Nexus

Re: Paard steigert en laat zich achterover vallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 20:59

Ja, heb haar ook zien staan...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 20:59

gaaf........... not!!!

ik vind het altijd zo ontzettend sneu voor die paarden.......... echt!

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 21:05

KiWiKo schreef:
gaaf........... not!!!

Wegens tijdgebrek te koop aangeboden???
TS zie dat je redelijk in de buurt woont.
Weet eventueel nog hele fijne instructeur voor je.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 21:08

Tja, het paardje staat op MP......

over het steigeren staat er echter niets bij vermeld......

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 21:09

ach ik koop dat dier wel voor de slachtprijs. En dan zie ik het wel, is het niks lichamelijks dan knap ik het wel op......... is het wel lichamelijk heb ik in iedergeval mijn aankoopsom terug

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 21:33

Doe je dat echt KiWiKo?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 21:38

jahoor, wat is nou de slachtprijs 300 euries mag je blij mee zijn.........

kan ik er nog voor een 500 euries geld in stoppen, en dan is dat dier of goed of ik ben 500 euro kwijt.........

maar ik zie in een oogopslag of het lichamelijk is of een ruiterprobleem............ en als ik denk dat het lichamelijk is dan is het dier na aankoop nog een week in leven

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 21:41

KiWiKo schreef:
gaaf........... not!!!

idd! :(:)
vind dit echt misselijk!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 21:55

Vindt het vooral erg dat TS in haar advertentie moedwillig de waarheid verdraaid. Wegens tijdgebrek?

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:08

Langleve de boktpolitie ;)

santaju

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:11

Ik lees dit topic met stijgende verbazing. Ongelovelijk hoe TS de boel verdraaid en nu de snor drukt!

Ts, ik heb nu al medelijden met je volgende paard, die ongetwijfeld snel aangeschaft en de vernieling ingereden zal worden. Als je ook maar iets van paardenliefde in je hart kende of ruggengraat had, dan had je dit als uitdaging gezien om dit probleem op te lossen! Dan had je nu een goede instructeur in je bak gehad, die je direct had uitgelegd dat een paard geen conticti maar conditie nodig heeft en je rijtechnische probleem op kon sporen! Tevens zou je een fysiotherapeut en een goede dierenarts erbij kunnen halen om eventueel lichamelijke problemen uit te sluiten, maar vanaf je eerste post was al duidelijk dat je dit niet van plan was. Sorry, ts, ik heb nieuws voor je: een dier is geen machine! Als je ooit een beetje dressuurmatig wil gaan rijden, raad ik je toch eens aan om eerst kritisch naar jezelf te kijken voordat je achter je pc kruipt om modder te spuien en jezelf in te dekken! :(

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:13

KiWiKo schreef:
jahoor, wat is nou de slachtprijs 300 euries mag je blij mee zijn.........

kan ik er nog voor een 500 euries geld in stoppen, en dan is dat dier of goed of ik ben 500 euro kwijt.........

maar ik zie in een oogopslag of het lichamelijk is of een ruiterprobleem............ en als ik denk dat het lichamelijk is dan is het dier na aankoop nog een week in leven

Ik weet dat je "zo gek" bent om het te doen, maar je bent het serieus van plan dus?
Dat zou wel heel tof zijn!

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:14

..... dat doet TS nooit.....

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:14

Ok, categorie misschien ga ik nu te ver, maar dat hoor ik dan gelijk....
Na het spotten van de advertentie heb ik even contact gezocht met de verkopende partij.
TS kan het paard niet verkopen, ze is niet in bezit van de papieren tot de volledige betaling gedaan is. (clausule in het contract ;) )
Laatst bijgewerkt door Unity op 07-12-09 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:15

Owja dat was ook zo, lekker slim dan :+

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:18

Ik heb mijn paardje ook voor 'slachtprijs' gekocht, prima paard! Wat zeg ik, een geweldig paard.

Wat zonde dat iemand met zo'n eigendunk zo met dieren omgaat
Neem eens fatsoenlijk les!!!

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:26

Als ie dan toch zo nodig weg moet, zou ik hem aan KiWiKo doen... Die heeft er tenminste verstand van (althans, je komt altijd er kundig over KiWiKo ;) ) en weet tenminste nu het 'verhaal' achter dit paard. Ga je 'm nou echt via MP verkopen zonder iets te zeggen over het stijgeren? En als een ander er dadelijk een ernstig ongeluk mee krijgt??? Maar ik heb zo'n vermoeden dat je niet meer reageert in dit topic...

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:33

liefhelietje schreef:
Als ie dan toch zo nodig weg moet, zou ik hem aan KiWiKo doen... Die heeft er tenminste verstand van (althans, je komt altijd er kundig over KiWiKo ;) ) en weet tenminste nu het 'verhaal' achter dit paard. Ga je 'm nou echt via MP verkopen zonder iets te zeggen over het stijgeren? En als een ander er dadelijk een ernstig ongeluk mee krijgt??? Maar ik heb zo'n vermoeden dat je niet meer reageert in dit topic...

Dat denk ik nou ook......

Lees al die tijd al mee, nooit ergens op gereageerd..., maar dit is wel heel bizar.....

randey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:34

stja vind dat je als je een paard koopt en zeker een fokmerrie die zo lang niet heeft gelopen een kans moet geven om te wennnen aan de bak longe enz......bij ons op stal is ook wel eens een fokmerrie weg gegaan van die leeftijd en daat is het zelfde mee gebeurt. mess eens wat grondwerk en rustig opbouwen. en een verhaal iets duidelijker wegzetten hier want heb het idee dat het meer aan jou als koper ligt dan aan de verkoper

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 22:44

Met 1x verkeerd longeren kun je een paard al psychisch en/of lichamelijk breken.....pure onkunde....
Ook de laatste rij-foto is allerminst fijn om te zien.....
Zelf paarden verrot maken en dan in de handel gooien....en ook nog anderen beschuldigen ...
Ja, zo snel kan een goed paard verrot zijn....
Waarom zien mensen het zelf niet dat ze in herhaling vallen en ze iedere keer tegen hetzelfde beeld aanlopen....het
beeld wat veroorzaakt wordt door dwang /hardheid en onkunde....
Staat er nu een rode duiveltje(plaatje) onder je bokt-naam?
Ik hoop dat dit paard hierdoor géén schade opgelopen heeft, want ik geloof de eigenaar, mede door de proeftijd/afbetaling had ik al zoiets als...dat doe je niet als het steigerd en zich achterover laat vallen....dan staat het bij een handelaar of ze willen contant geld !
Steigeren kan harde hand zijn of teveel psychische druk/ verzet.....achterover laten vallen is vaak een zelfmoord-actie van een paard...,dus vanuit het extreme echt niet meer kunnen/willen......dus echt wel een zaak om nu na te gaan wat er is gebeurd....het paard is nu zeker het vertrouwen kwijt....laat het paard eerst goed nakijken en dan een kundig iemand er opbouwend mee werken en er dan een geschikte persoon voor vinden.....

karlijntju86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 01:41

Ik heb ook zo'n paardje gehad, levensgevaarlijk, ik wil nog niet dood. Staat nu in de wei gras te maaien, vind het zo zonde want denk dat ze misschien meer plezier in het leven zou hebben met goede beweging. Maar ze vind het rijden gewoon écht niet leuk. Zou willen dat er meer 'montys' ofzo zouden zijn die dit zouden kunnen oplossen... maar ja, die zak geld heb ik ook weer niet!

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 08:52

Even uptadje voor hier alleen misverstanden over ontstaan!
ten eerste heb ik goed les. en ik heb de merrie rust gegeven en nu sinds maandag weer opgestapt en voelte fijn en goed aan.

over de verkoop: is echt wegens tijdegebrek! ik heb het erg druk met mn studie en heb een eigen huisje wat ook veel tijd kost! ik vind dat deze merrie meer aandacht verdient dan dat ze nu krijgt. hoop dat het zo een beetje duidelijk is>

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 09:09

Duidelijk,

MAAR: het paard stijgert en laat zich achterover vallen en daarover staat niets in jou advertentie... Dat vind ik zelf nogal kwalijk... Ook al heb je het zelf veroorzaakt of doet ze het om welke reden dan ook, feit is gewoon dat op dit moment het paard niet veilig is om zo op weg te rijden.

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 09:14

liefhelietje : zoals ik al zei heb er nu weer 2 keer op gereden en de merrie voelt nu weer super fijn aan en wil graag aan het werk. komt trouwens zo snel mogelijk een filmpje onder het zadel aan. en wat het steigere betreft mischien was het echt een beetje uitproberen en had ze daarna die rust die ze gekregen heeft ook nodig. waarschijnlijk gaan we volgende week weer een lesje met rijden.