Paard gaat er zonder reden vandoor, niet veilig meer!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_TA

Re: Paard gaat er zonder reden vandoor, niet veilig meer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 09:48

Poekel,
in dat geval zal ik het wel bij blijven houden hier, ik heb nu ook gezien dat er genoeg mensen zijn die nog wel reacties geven waar ik iets aan heb ;)

Detour,
ik zou best professionele hulp willen zoeken, maar ik ben nog steeds werkloos dus ik kan me dat gewoon niet veroorloven.
Zoals het nu gaat kan ik het nog wel handelen, het is gewoon even aankijken of ik er nu doorheen begin te komen of dat er me nog meer staat te wachten..

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 09:54

Wat een gedoe he, dat stomme geld...

Misschien is er iemand op bokt die je wil helpen voor weinig?

Michelle_TA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 10:03

Er is me al het een en ander aangeboden, en één iemand hou ik wel in overweging maar dan zou ik me schuldig voelen! Bovendien lijkt het erop dat het nu wat beter begint te gaan, dus wil ik sowieso deze week eens kijken hoe dat verder uitpakt. Daarna kan ik alsnog kijken of ik op een aanbod in ga. Ik vind het al vervelend genoeg dat ik ineens niet meer zelfstandig ben en dat mijn ouders moeten bijspringen, laat staan dat ik ook nog eens ga profiteren van de goedheid van sommige mensen.. Dan voel ik me helemaal een schooier! En ik weet wel, ik moet kijken naar wat het beste voor mijn paard is, en dat doe ik ook absoluut. Alleen zie ik op dit moment even geen noodzaak om er iemand bij te halen. Misschien dat dat morgen weer anders is, of volgende week, misschien ook niet. Daarom moet ik eerst even afwachten of ik nu weer gewoon met hem kan rijden als ik het halthouden niet probeer te fixen, als dat goed gaat kan ik altijd nog kijken of de problemen met halthouden er nog zijn of niet, en of ik er iemand bijhaal om dat op te lossen.. Afwachten, afwachten..

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:54

hOI!

Ik denk dat omdat het nu zo goed ging, je het zo even moet laten, lekker rijden zonder het gevecht op te zoeken, en dan na een paar weken zo rustig 'gehobbelt' te hebben, weer eens een keer 3 seconden stilstaan en meteen weer lekker 'lalalalaalaaa' verder hobbelen, uitgebreid belonen uiteraard.

Gewoon even lekker ongedwongen rijden en dan heel af en toe iets vragen.

Wij hebben ook een welt hit ll staan, die is heel erg gevoelig op dr huid, zit er nooit ergens een plooitje huid dubbel? Misshcien nog een klein tipje.

succes!!

Michelle_TA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 19:06

Een korte update:
Vandaag weer gereden, ging net zo goed als gister, lekker braaf en ontspannen. Heb hem tijdens het uitstappen één keer kort halt laten houden, gewoon lange teugel, en weg laten stappen, en dat ging goed. Kortom; so far, so good..

XrastaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:04

Michelle_TA schreef:
Een korte update:
Vandaag weer gereden, ging net zo goed als gister, lekker braaf en ontspannen. Heb hem tijdens het uitstappen één keer kort halt laten houden, gewoon lange teugel, en weg laten stappen, en dat ging goed. Kortom; so far, so good..

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+

goed bezig meid!!
zie je wel? alles komt goed. en het gaat ook goed komen!
heb er alle vertrouwen in.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:27

Mooi zo!
Hopen dat het nu beter gaat.
Nog steeds niets van de ostheo gehoord?
Anders eens informeren naar een andere hoor, als het straks te lang gaat duren!

Nifiejke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:56

PPPUUUUUURRRRR PROFITEREN als em er vandoor gaat gewoon kleine cirkels in trekken en bene geven tot hij kalmeert heb ook zoon paard gehad die ik moest oplossen en hij is het helemaal afgeleerd er rijd nu een gehandicapt meisje ermee dus egt een aanrader ,,
ik rijd wel western maar het aanpakken helpt egt ,
kleine cirkel en eer proberen ,, gaat hij weer ? dan doe je dit tot hij het moe is

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:01

Lijkt me echter niet aan te raden als er iets met de rug is.
Bovendien laat niet elk paard zich zo op de volte sturen; als ze gaan dan gaan sommige paarden ook echt!

Michelle_TA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 22:01

opisop_shop schreef:
Mooi zo!
Hopen dat het nu beter gaat.
Nog steeds niets van de ostheo gehoord?
Anders eens informeren naar een andere hoor, als het straks te lang gaat duren!

Nee ik heb haar nog een paar dagen meerdere malen gebeld, niet te pakken gekregen en ben ook niet teruggebeld. Ze had gezegd dat ze nog wel een keer langs wilde komen als ze in de buurt was, om hem toch nog even na te kijken. Zeker nu hij met dat halthouden en achteruit lopen zo raar deed, had ik het wel fijn gevonden als ze hem nog even had gecheckt. Maar ja, als ik ze niet te pakken krijg wordt het lastig afspreken. Gewoon weer even aankijken hoe het verder gaat, het rijden zelf gaat nu weer even goed dus eerst maar eens zien hoe dat verder uitpakt. Als nou blijkt dat ie met halthouden / achterwaarts raar blijft doen, dan ga ik haar nog wel even stalken haha. En anders toch nog maar iemand anders even laten kijken, als ik tenminste eens ergens een baan kan krijgen (pff..) Maar, we blijven positief *D

Oh en bedankt voor het reageren op Nifiejke, hoef ik het niet meer te doen haha. Makkelijk hoor 8-)

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 10:16

Ik ben blij te horen dat het de laatste keren goed is gegaan en ik ben er trouwens van overtuigd dat je niet elk paard met een 'harde hand' mag aanpakken. Mijn ruin was ook moeilijk het eerste jaar dat ik hem had en hoe meer ik hem 'aanpakte' hoe erger het werd... en ook zij die het zogezegd 'beter' wisten en hem absoluut is op z'n plaats wilden zetten, ja, dat is niet elke keer even goed afgelopen :)
Soms kan een correcte aanpak (zowel met beloning als straffen wanneer het echt nodig blijkt) en geduld ook heel veel doen...

In ieder geval hoop ik dat je snel een baan kan vinden!

Michelle_TA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 16:16

Dat hoop ik ook, Brando!
Zou een hoop zorgen schelen..
Vandaag ook nog gereden, wederom helemaal goed gegaan.
3x is scheepsrecht, dus nu heeft hij een welverdiend weekendje vrij. Volgende week maar weer zien hoe het gaat, ik heb in ieder geval weer goede hoop!

XrastaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:51

en hoe ist met het ticopaard?
is het nog allemaal goed gegaan?

Michelle_TA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 21:38

Hij was vandaag niet lekker, had lichte verhoging en was een beetje suffig, dus ik heb niks kunnen doen. Het is nu even wachten hoe het morgen met hem gaat.. Als hij zich niet beter voelt laat ik de DA even komen, en als het beter gaat longeer ik hem alleen even, ik wil dan niet gelijk weer vol aan het werk met hem. Gaat weer lekker dus!

Michelle_TA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 22:00

Vandaag voelde hij zich alweer stukken beter. Geen verhoging meer en hij was ook weer zichzelf, niet meer zo suf. Heb hem eventjes gelongeerd en dat ging goed. Als het weer het toelaat, stap ik er morgen weer op. Ben benieuwd!

XrastaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:41

en heb je lekker gereden?

XyesterdayX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 19:09

Ik denk dat een martingaal ook wel veel kan helpen(kan hij zijn hoofd niet om hoog gooien )

Michelle_TA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 21:37

XrastaX schreef:

Gisteren wel, hij was een beetje druk maar ik had er ook al 4 dagen niet meer op gezeten. Ondanks dat hij druk was, was hij wel braaf en heb ik lekker kunnen trainen.

Vandaag daarentegen.. Ik merkte al voordat ik erop zat dat hij erg druk was, ze zijn ook niet buiten geweest vandaag (ik was er al wel rond 12 uur, maar dan nog staan ze normaal dan al een uur of 3 buiten), dus ik dacht dat het een beetje hetzelfde verhaal als gisteren zou worden. Helaas had meneer andere plannen. Vanaf het moment dat ik erop stapte, was hij al druk. Rustig instappen zat er niet in, hij kon niet relaxen en stapte als een bezetene rond, ondertussen steeds over willen gaan in draf.. Uiteindelijk ben ik maar gaan draven, hem aan het werk zetten, in de hoop dat hij zo zijn ei kwijt kon. Maar hij bleef druk doen, wilde niet rustig doen. Dus ik maakte de overgang naar galop, om hem daar z'n energie in kwijt te laten raken, en toen was ie weg. Op dat moment gingen er zo veel emoties door me heen, dat ik vastbesloten was deze slag te winnen. Ik ben goed gaan zitten, heb hem zijn ding laten doen, een beetje meegestuurd in de bochten, en toen ik merkte dat hij moe werd en terug wilde komen, heb ik hem aangespoord. Zo zijn we zo'n 10 minuten, een kwartiertje bezig geweest. Hij vond het toen ineens niet meer zo leuk, dus probeerde hij wat anders; de bak uitrennen. Helaas voor hem staat daar sinds een paar weken een hek, en dat heb ik expres dichtgedaan dus hij kon niet verder. Ik hem terug de bak in gestuurd en weer aan laten galoperen, en meteen schoot hij weer de bak uit. Weer terug de bak in, en toen heb ik hem achter in de bak op de volte weten te krijgen, en zo ben ik naar voren gaan werken. Hij probeerde steeds wel de andere kant (richting de uitgang) op te schieten, maar ik kon hem nu wel sturen. Toen ik dat voor elkaar had, heb ik hem teruggenomen, nog een paar rondjes laten draven (nageeflijk gevraagd en nog wat simpele oefeningen - volte, gebroken lijn - laten doen) en daarna uitstappen. Hij was kletsnat en bekaf, en ik.. nouja idem haha. Maar ik heb 2x gewonnen geloof ik, dus ik hoop nu zo hard dat hij zich eindelijk echt gewonnen geeft! Anders staat ons morgen weer hetzelfde te wachten, en misschien ook wel overmorgen en de dag daarna en ga zo maar door. Dat is voor geen van ons beiden leuk. Ik dacht echt dat ik er doorheen was, het ging net weer goed. Ik kan nu alleen maar weer afwachten wat er morgen gaat gebeuren. Ik weet nu in ieder geval dat ik dit wel degelijk kan winnen van hem. Het is alleen de vraag of het me wat oplevert..

XrastaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:51

o jee, had gedacht dat ie wel van gedachte was veranderd...
maar je bent in iedergeval goed bezig geweest. je heb hem niet laten winnen! hopen dat ie morgen wel van gedachte is veranderd... en als je zo doorgaat moet je hem een x breken lijkt me...

Michelle_TA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 15:13

Vandaag was niet zo erg als gister, hij is er niet vandoor gegaan. Hij heeft het wel geprobeerd, maar ik kon hem bij me houden. Verder heeft hij het grootste deel van de tijd lopen kwallen, dus echt lekker gereden heb ik niet. Ik wil hem 't weekend nog een keer meenemen naar een binnenbak, moet alleen even kijken of mijn vader kan en wil rijden. Benieuwd wat ie dan doet..

XrastaX,
breken? Ik zou niet eens meer weten hoe ik dat nog voor elkaar moet krijgen.. Ik weet ook niet of ik daar nog de kracht voor heb eigenlijk..

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:27

Michelle_TA schreef:
XrastaX schreef:

Gisteren wel, hij was een beetje druk maar ik had er ook al 4 dagen niet meer op gezeten. Ondanks dat hij druk was, was hij wel braaf en heb ik lekker kunnen trainen.

Vandaag daarentegen.. Ik merkte al voordat ik erop zat dat hij erg druk was, ze zijn ook niet buiten geweest vandaag (ik was er al wel rond 12 uur, maar dan nog staan ze normaal dan al een uur of 3 buiten), dus ik dacht dat het een beetje hetzelfde verhaal als gisteren zou worden. Helaas had meneer andere plannen. Vanaf het moment dat ik erop stapte, was hij al druk. Rustig instappen zat er niet in, hij kon niet relaxen en stapte als een bezetene rond, ondertussen steeds over willen gaan in draf.. Uiteindelijk ben ik maar gaan draven, hem aan het werk zetten, in de hoop dat hij zo zijn ei kwijt kon. Maar hij bleef druk doen, wilde niet rustig doen. Dus ik maakte de overgang naar galop, om hem daar z'n energie in kwijt te laten raken, en toen was ie weg. Op dat moment gingen er zo veel emoties door me heen, dat ik vastbesloten was deze slag te winnen. Ik ben goed gaan zitten, heb hem zijn ding laten doen, een beetje meegestuurd in de bochten, en toen ik merkte dat hij moe werd en terug wilde komen, heb ik hem aangespoord. Zo zijn we zo'n 10 minuten, een kwartiertje bezig geweest. Hij vond het toen ineens niet meer zo leuk, dus probeerde hij wat anders; de bak uitrennen. Helaas voor hem staat daar sinds een paar weken een hek, en dat heb ik expres dichtgedaan dus hij kon niet verder. Ik hem terug de bak in gestuurd en weer aan laten galoperen, en meteen schoot hij weer de bak uit. Weer terug de bak in, en toen heb ik hem achter in de bak op de volte weten te krijgen, en zo ben ik naar voren gaan werken. Hij probeerde steeds wel de andere kant (richting de uitgang) op te schieten, maar ik kon hem nu wel sturen. Toen ik dat voor elkaar had, heb ik hem teruggenomen, nog een paar rondjes laten draven (nageeflijk gevraagd en nog wat simpele oefeningen - volte, gebroken lijn - laten doen) en daarna uitstappen. Hij was kletsnat en bekaf, en ik.. nouja idem haha. Maar ik heb 2x gewonnen geloof ik, dus ik hoop nu zo hard dat hij zich eindelijk echt gewonnen geeft! Anders staat ons morgen weer hetzelfde te wachten, en misschien ook wel overmorgen en de dag daarna en ga zo maar door. Dat is voor geen van ons beiden leuk. Ik dacht echt dat ik er doorheen was, het ging net weer goed. Ik kan nu alleen maar weer afwachten wat er morgen gaat gebeuren. Ik weet nu in ieder geval dat ik dit wel degelijk kan winnen van hem. Het is alleen de vraag of het me wat oplevert..

Dit lijkt me een hele stap in de goede richting. Je paard krijgt in de gaten wat hij niet mag doen en jij krijgt meer vertrouwen om in te grijpen.
Maar het werkt dus beter om je paard toch een paar uur buiten te laten lopen voordat je er opstapt. Zou ik dus wel doen.... ook als je om 12uur komt..
En zorg ervoor dat jij fit bent als op je paard stapt, zodat je de 'strijd' goed aankunt, als het nodig is.
Dan maak je het voor jezelf en het paard gemakkelijker om 'succesvol' te zijn.

Michelle_TA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 13:42

Ik ben vandaag naar buiten geweest met m'n ruintje, samen met 2 anderen van stal (nee, ik ben niet suïcidaal ;) ). Ik vond dat we allebei toe waren aan wat anders dan de bak, en natuurlijk was het een risico maar met 2 anderen erbij zal hij er niet snel vandoor gaan. Hij was eigenlijk heel braaf, was z'n 2e wat grotere rit, hij vond het wel spannend maar is 'm niet gepeerd ofzo. Ik heb eindelijk weer een beetje kunnen genieten met hem, en hij heeft ook weer even plezier gehad in het rijden. Ik hoop nu dat hij in de bak ook weer wat relaxter is, nu hij weer even wat anders heeft gedaan..

indytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:53

ik zou hem een keer doorjagen,
maar dan moet je niet bang worden.
en dan stoppen als jij zelf pas wil,
als die dan terug naar draf gaat, gewoon weer door laten galoperen,
tot die echt moe word.
hopelijk zal het dan misschien minder worden,
scherper bit zal ik inderdaad niet doen, want hij is natuurlijk ook nog maar 4 jaar.

succes.

Michelle_TA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 19:17

Indytje,
doorjagen heb ik een paar dagen terug gedaan, en gewonnen. De volgende dag was ie niet meer gaan rennen, maar heeft 't nog wel geprobeerd. Daarna heb ik niet meer in de bak gereden. Morgen weer..

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 19:30

veel succes,volgens mij ben je op de goede weg en ik hoop dat je paard over een poosje doorheeft dat hij van wegrennen alleen maar erg moe word en dat jullie samen nog plezierige tijden tegemoet gaan,lijkt me een slim paard en hij zal echt nog wel wat proberen maar daar kom je ook wel weer uit, succes.