Merrie solliciteert naar flink pak slaag...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:29

sherwood schreef:
is nooit onzinnig om dit soort gedrag te vergelijken met hoe de paarden onderling problemen oplossen.
Je kunt alleen maar leren van het kijken naar paarden die onderling bezig zijn in de wei. Probeer het te begrijpen en je zult zien dat een hoop toch ook te linken is aan het gedrag wat een paard onder het zadel vertoont.

er is nog zoveel meer te zien in de wei, dan paarden die elkaar een pak slaag geven :)*

@detour: heb daar de laatste tijd zoveel over gelezen, dacht dat dat helemaal hip :+ was bij autisten.

detour

Re: Merrie solliciteert naar flink pak slaag...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:30

Misschien bij lager nivo , sanne83, maar ik werk met behoorlijk begaafde mensen.

Ik zal eens zoeken.

Veronieky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:31

Ik heb alleen de eerste pagina gelezen en t verbaasd me dat het nog niet op slot is..
Maar ik denk dat het sowieso verstandig is om het zelf te doen en met een goede instructice..
Ik heb dit met mijn merrie ook gehad en heftig!!
Heb er bijna 6 maanden over gedaan om t eruit te krijgen.
En tot op de dag van vandaag heeft ze af en toe die buien nog steeds. Ineens op der rem, volgas naar achter en hard ook (ik blij dat ze sterke achterhand heeft want we zijn nog nooit gevallen) of omhoog omdraaien en maken dat je weg komt!
Sowieso ben ik van mening dat ieder paard anders is en ieder t om een andere reden doen dus de aanpak verschilt hier ook in.
Doe het sowieso niet alleen!! Zeker mensen met ervaring vragen want wat jij voelt zien hun of andersom.
Meerdere ogen en oren is altrijd handig.
Als het je lukt hou altijd in je achterhoofd dat ze het ineens weer gaat doen kijk naar die van mij. Dus verslap nooit want hun zijn ook niet gek haha :D
Heel veel succes en kijk uit!

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:33

oja, logisch, die artikelen gingen allemaal over kinderen :j vond het erg interessant om te lezen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:33

sanne83 schreef:
sherwood schreef:
is nooit onzinnig om dit soort gedrag te vergelijken met hoe de paarden onderling problemen oplossen.
Je kunt alleen maar leren van het kijken naar paarden die onderling bezig zijn in de wei. Probeer het te begrijpen en je zult zien dat een hoop toch ook te linken is aan het gedrag wat een paard onder het zadel vertoont.

er is nog zoveel meer te zien in de wei, dan paarden die elkaar een pak slaag geven :)*

@detour: heb daar de laatste tijd zoveel over gelezen, dacht dat dat helemaal hip :+ was bij autisten.

Ik snap wat je bedoelt, denk ik, is niet hip maar manier van overleven . Autisten laten aangepast gedrag zien, ze kopieren gedrag van mensen, groeten bv omdat dat hoort, maar neit omdat dat prettig voelt. lachen, grijnzen, emoties zijn voor hen zeer lastig te vertalen. Zij kunnen echter wel als er een mop wordt verteld lachen, omdat dat hoort. Zij spiegelen in die zin idd. *D

Ik ga echter verder weer ontopic.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:38

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:40

nee, ik bedoelde dat de begeleiders het gedrag van de (probleem) autistische kinderen spiegelen.

maar weer verder on-topic :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:42

Tita en Veronieky, lees eens wat meer dan alleen de openingspost ;)

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:53

sanne83 schreef:
sherwood schreef:

NEE! :oo Dat meen je niet oooohhhhhh nooit gezien :roll:

En ik maar denken dat het enige wat ze deden trappen was. Maar kennelijk doen ze dus nog veel meer }:0

Ik zal de lijdster hier eens een klicker geven, eens kijken wat ze er mee kan. Als je dan toch zo intelligent bent, heb je dus ook wel eens gemerkt dat fout gedrag alleen bij veulens wordt genegeerd. En dan nog tot op zekere hoogte!
Maar ach ik hou maar op voor ik echt onaardige dingen ga zeggen :wave:

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 13:47

fout gedrag? je bedoelt zoals niet doorlopen onder het zadel :+

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 13:54

Lielle schreef:
Tita en Veronieky, lees eens wat meer dan alleen de openingspost ;)

daar gaat het toch om in de eerste instantie ik ga toch niet alle onzin dingen van de andere mensen lezen over het feit..dat het aan haar ligt en dat slaan geen oplossing is.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 14:12

en als je nou even doorleest, bv blz 8, weet je ook waarom die reactie nergens op slaat ;)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:07

Omdat dit inmiddels al lang niet meer over het probleem en de oplossing van TS gaat, sluit ik dit topic.