paard met bit of zonder beter lopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:03

SamSter, ik ben superblij voor je dat je iets kon met het aangereikte commentaar!!! Weet je, je kreeg wel de tips die je eerst helemaal niet leuk vond, maar je hebt er toch iets mee gedaan en dat laatste heb je aan jezelf te danken. En dát vind ik helemaal mooi!!! Dat iemand het uiteindelijk zelf kán en wíl oplossen en dingen aan wil nemen van anderen!
Kijk, en hier valt Cinnepin me aan, die zegt minder aardige dingen over me, maar het feit dat ik reageer is niet om af te zeiken zoals ze opvat, maar juist om haar en de pony op het goede pad te krijgen. Alleen krijg ik dus nu als dank je wel een "foei" en een hoop ongefundeerd tegengas ;)

Cinnepin, ik verzoek je nu toch dringend om mijn persoon niet aan te vallen, en nog eens goed te lezen wat ik in mijn laatste posts neerzet.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:05

Ach Cinnepin, op het gevaar af ook op de foei gezet te worden, denk ik toch dat, als de foto's van mijn paard geweest waren dat je veel meer open gestaan had voor het commentaar van oa Sul en kim.
Nu voel je je aangevallen omdat het jouw lieffie is waarop ze reageren, terwijl zij je juist verder willen helpen :)

mick75

Re: paard met bit of zonder beter lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:07

Eerlijk gezegd zou ik best een keer een les willen hebben van zowel Sul als Kim. Helaas wonen beide nogal ver uit de buurt. Volgens mij leer je van hen in een les meer dan van duizend anderen in honderd jaar!

Anoniem

Het lieffie van Cinnepin mag desgewenst ook wel een maand komen logeren, geen probleem mee ;) als ik het dier daarmee kan helpen.

Billy

Kim is een aanrader, Sul ken ik niet qua lesgeven :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:09

volgens mij staat er dat ze op de foei staat vanwege kinderachtig drammerig gedrag en proberen mij * verplichten * tot dingen.
En ze kraakt zonder mn instrctrise te kennen haar af dat ze onkundig is en ik maar iets anders moet gaan zoeken, krijg net koud 2 maanden les. ook kiwkio heeft gezegt wel degelijk verbeteringen te zien met voorafgaande foto's dus het is echt niet zo dat mijn instructrise onkundig is hoor, ze heeft niet voor niets meer bhaalde diploma's :)
En krijg ook zo nu en dan les van AdB zelf, en ook hij weet wel waar hij over praat ( nu nog maar 1 keer les gehad van hem, laatste les ging niet door, maar wil t doorzetten )

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:09

suleilitha schreef:
SamSter, ik ben superblij voor je dat je iets kon met het aangereikte commentaar!!! Weet je, je kreeg wel de tips die je eerst helemaal niet leuk vond, maar je hebt er toch iets mee gedaan en dat laatste heb je aan jezelf te danken. En dát vind ik helemaal mooi!!! Dat iemand het uiteindelijk zelf kán en wíl oplossen en dingen aan wil nemen van anderen!
Kijk, en hier valt Cinnepin me aan, die zegt minder aardige dingen over me, maar het feit dat ik reageer is niet om af te zeiken zoals ze opvat, maar juist om haar en de pony op het goede pad te krijgen. Alleen krijg ik dus nu als dank je wel een "foei" en een hoop ongefundeerd tegengas ;)

Cinnepin, ik verzoek je nu toch dringend om mijn persoon niet aan te vallen, en nog eens goed te lezen wat ik in mijn laatste posts neerzet.

Dr zijn behoorlijk wat dingen gezegt die ik niet wou horen haha, Maar ik wou vooral laten zien dat ik het zelf kon oplossen zonder dr naar een africhtingsstal te brengen en dat ik goed gelukt, Had alleen niet zoveel gedult nodig als dat ik dacht, Binnen een maand is ze 180 graden gedraait, En heb ik nu een bijna perfect paard ,Terwijl mensen me voor gek verklaarde in hetzelfde topic dat ik dr nog heb gekocht.
En k vind het heerlijk om mezelf nu in de spiegels te zien rijden en dan tegen mezelf kunnen zeggen dit heb ik zelf kunnen berijken.
Heb wel hulp nodig gehad via bokt.nl en een nieuwe instructeur maar het is mezelf gelukt, K hoop gewoon dat TS ook wilt inzien dat kl*te commentaar ook kan leiden tot hele goede dingen die je ZELF kan berijken en dat ze over 1 of weet ik veel hoeveel maanden hier een HAW topic aan maakt en dat we dan allemaal kunnen zeggen, Jeetje meid jij bent vooruit gegaan!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:11

ze raadt je dingen aan, ze kan je niks verplichten, want ze woont te ver weg om met een zweepie in de bak te staan...
Zou proberen haar berichten nog een keer te lezen, maar dan moet je wel eerst ff die negatieve bril afzetten ;)

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:11

Hmm cin je weet volgens mij mijn mening, zie vorige topic..

Verder op de foto's van de andere:
ik vind eerlijk gezegd de enige fijne om naar te kijken die van Anya..
Bij Sul vind ik de teugelspanning erg hoog. En bij de tweede foto loopt ie naar mijn zin in de krul en niet nageeflijk.
Van kiwiko net zo, waarom bij jonge paarden ook meteen op het aan de teugel focussen.. ga eerst werken aan ontspanning en op eigen benen lopen (evenwicht) voor je ze in een houding verplicht met slof oid.

Ik heb zelf een 4 jarige die net 4 maand onder het zadel is, en ik ben absoluut niet bezig met aan de teugel, eerder met evenwicht, lekker actief achterbeen, alert op mijn hulpen (zodat ik die zo klein mogelijk kan houden) en de voorkant laten we nog even voor wat het is.

Verder vind ik dit topic wel wat ver gaan, mensen die roepen omdat ze al wel 1000 paarden hebben gereden weten waarover ze praten.. sorry hoor maar ken genoeg mensen die heel wat paardenruggen hebben gezien maar die niet echt weten waarover ze het hebben, dat heeft er ook niks mee te maken.

Ik denk eerlijk gezegd dat het begin van je topic wat verkeerd is. Je vraagt om vergelijking van foto's die beide niet optimaal zijn, je bent nog bezig met verbeteren waarom dan al een minig vragen? En daarbij is het voor jou een fijne manier om te rijden wat doet het er dan toe wat andere vinden? En vooral met al die betweters die er op bokt rondlopen.. dat vraagt om zo een verloop van je topic.

Nee gelukkig dat ik een afspraak met mezelf heb nooit rijfoto's te plaatsen, en al mijn advies bij mijn insructrice in te winnen. Heb je meer aan dan aan een topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:12

Cinnepin, ik denk dat als je een paar lessen van Antoine gehad hebt, en je leest dit topic nog eens terug tegen die tijd (dan is je emotie ook wat afgenomen hoop ik voor je), dan zul je denk ik aardig wat dingetjes herkennen...

Ik heb eerlijk gezegd best wel respect voor iedereen hier die 't maar blijft proberen om je wat duidelijk te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:13

mijn instructrise richt ook paarden voor anderen af en maakt ze weer correct. Er blijven nog steeds mensen komen en paarden worden weldegelijk netjes gecrrigeerd. Ik snap dan ook niet dat aan de hand van 2 fotos sul durft mijn instrctrise ana te vallendie met deze fotos niks te maken heeft en mij alleen beoordeelt in haar lessen waar ze mij 3 kwartier bekijkt en begeleid en alles netjes stap voor stap.
Dit neemt natuurlijk niet weg dat sul zelf niet kundig is hoor dat wil ik best geloven, maar wil ze haar kennis overdragen op anderen moet ze toch leren zich wat volwassener te gaan gedragen, Kim vind ik veel maar dan ook veel volwassener over komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:14

Billy schreef:
ze raadt je dingen aan, ze kan je niks verplichten, want ze woont te ver weg om met een zweepie in de bak te staan...
Zou proberen haar berichten nog een keer te lezen, maar dan moet je wel eerst ff die negatieve bril afzetten ;)

ik heb al haar berichten gelezen hoor toen ze ze postte, heb er geen behoefte aan dat nog eens te doen, met het gedrag van deze dame spuugzat!

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:15

19LindA83 schreef:
*Knip*
Nee gelukkig dat ik een afspraak met mezelf heb nooit rijfoto's te plaatsen, en al mijn advies bij mijn insructrice in te winnen. Heb je meer aan dan aan een topic.

K plaats ok nooit rijfoto's maar als ik een groot probleem heb,(Mijn toemallige instructeur hielp niet veel)
Plaats ik soms wel eens een topic, Als je 20 berichten heb zit dr vaak wel 1 of 2 tussen die nuttig kunnen zijn. Soms help internet wel, Niet in alle gevallen hoor maar dr zit vaak zat iets bruikbaars tussen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:16

19LindA83 schreef:

Bij Sul vind ik de teugelspanning erg hoog. En bij de tweede foto loopt ie naar mijn zin in de krul en niet nageeflijk.
Van kiwiko net zo, waarom bij jonge paarden ook meteen op het aan de teugel focussen.. ga eerst werken aan ontspanning en op eigen benen lopen (evenwicht) voor je ze in een houding verplicht met slof oid.

Ik heb zelf een 4 jarige die net 4 maand onder het zadel is, en ik ben absoluut niet bezig met aan de teugel, eerder met evenwicht, lekker actief achterbeen, alert op mijn hulpen (zodat ik die zo klein mogelijk kan houden) en de voorkant laten we nog even voor wat het is.

Verder vind ik dit topic wel wat ver gaan, mensen die roepen omdat ze al wel 1000 paarden hebben gereden weten waarover ze praten.. sorry hoor maar ken genoeg mensen die heel wat paardenruggen hebben gezien maar die niet echt weten waarover ze het hebben, dat heeft er ook niks mee te maken.

Ik denk eerlijk gezegd dat het begin van je topic wat verkeerd is. Je vraagt om vergelijking van foto's die beide niet optimaal zijn, je bent nog bezig met verbeteren waarom dan al een minig vragen? En daarbij is het voor jou een fijne manier om te rijden wat doet het er dan toe wat andere vinden? En vooral met al die betweters die er op bokt rondlopen.. dat vraagt om zo een verloop van je topic.

weet je je hebt ook volkomen gelijk :)
Ik had deze foto's niet moeten plaatsen, hetw as in een opwelling en kan ze er ook niet meer vanaf halen :P
En idd je meing weet ik ;)
Bedankt voor je reactie is dit topic ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:16

19LindA83 schreef:

.

waar verpicht ik wat met slof dan? Zoala je ziet hangt de slof iets meer dan los :) en ik focus niks aan de teugel :) het nageeflijk zijn is een reactie op correct rijden.............. en dat kan bij pas een ohz al :) nageeflijk zijn is geen kunstje, dat is gewoonweg correct rijden............ en ik kan weinig........... maar ik kan wel een leuk stukkie sturen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:17

Linda, handhouding zag er ook niet perfect uit (door een defect aan mijn hand ben ik genoodzaakt de teugel met alle vingers vast te houden overigens en dat vertekent lekker) maar wat jij zag als een krul is zijn natuurlijke houding, al is dat er inmiddels zo goed als uitgetraind. In het water was ie voor de zesde keer onder het zadel en t was een doorgedraaide hormonenbom :D
Ik heb wel erg met die pijpiedrop gelachen in de opleidingsfase en de handen meer dan vol aan hem gehad :D
Inmiddels is er wat tijd overheen gegaan , en is hij L2 met winst, het is toch nog goedgekomen met hem :D

Sonja, het is inderdaad de intentie van velen hier om iets duidelijk te maken, maar de kwartjes willen nog niet vallen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:18

Cinnepin, wat is nu precies het probleem???

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:20

Heino schreef:
Cinnepin, wat is nu precies het probleem???

Dat we niet zeggen: ooooh wat loopt je paard fijn bitloos ;)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:21

nou dat is heel fraai samengevat in één zin :j

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:21

Ja dat concludeerde ik heel vroeg in het topic al :P
Maar er lijken nu problemen gemaakt te worden die er niet zijn. Like mensen die dr instructrice beledigen enzo? Ik vind het een beetje paranoïde :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:22

kan t kinderachtige gedrag nou gewoon even afgelopen zijn of moet ik er meer op foei gaan zetten?>
T lojkt wel of ik hier alleen met 15 jarigen zit ( op sommige na dan )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:23

't Is bijna knáp om je eigen topic zó te verkl*ten :j
Cinnepin, wees nou wijs, stop d'r ff mee, en kijk morgen ofzo nog eens rustig terug naar alle wijze dingen die mensen je hier mee hebben proberen te geven... Inmiddels heb je echt van héél kundige mensen advies gehad, of je ze nou mag of niet...

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:24

Cinnepin schreef:
kan t kinderachtige gedrag nou gewoon even afgelopen zijn of moet ik er meer op foei gaan zetten?>
T lojkt wel of ik hier alleen met 15 jarigen zit ( op sommige na dan )

Lameraaien, je bent schooljuf :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:25

No offence dear, ik heb alles nog even nagelezen en ik zie vooral volwassen posts die ook nog eens goed gefundeerd zijn....
Verder, voel je vrij met je "foei", maar ik denk dat je zo nog wel eens nuttige tips kunt missen ;)
Je hoeft me niet te mogen, maar ik denk dat mijn posts over o.a. die onderhals wegtrainen aan de longe met een correcte manier van bijzetten en je paard tijdelijk door een echt goeie ruiter bij te laten trainen wel eens voor een radicale ommekeer zouden kunnen zorgen in je rijcarriere, ten positieve voor het dier en voor jezelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:26

jah stoppen was ook mn bedoeling, maar ik heb al van meerdere mensen opmerkingen gehad van verlaat je dit topic nu ookal? en dan laat ik me niet kennen ;)
Maar ik ga er boven staan nu!

En undigheid zal er zeker wel voorbij gekomen zijn dat ontken ik niet, maar t ligt eraan hoe je t overbrengt, wie neemt iemand nou serieus als iemand loopt te drammen als een klein kind?
Alsjeblieft zeg ik kijk wel uit!
het zijn volwassen mensen, laat ze zich dan ook volwassen gedragen, Zoniet ja sorry maar dan moeten ze ook niet meer van mij gaan verwachten dan dat ze op de foei belanden ofzo ;)