Projectje.........

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lijntje87

Re: Projectje.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:28

het kind is al 15, die moet die verantwoording zelf kunnen nemen.
dat ze niet komt is in mijn ogen meer de style van een verwend kind dat van papa een mooi paard krijgt maar er geen zin in heeft (wat heel veel voorkomt helaas) zeker als het paard niet gaat zoals zij zelf wilt. en een ander dit wel voor elkaar krijgt.
ik vind dat sul correct reageert, voor het paard kiest, en dochter lief zelf laat uitzoeken wat ze ermee doet.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:42

@Lijntjes87: Precies, dat vind ik ook! Paard weer goed op orde brengen en dan gewoon terug naar 'dochter'. Wordt vast een mooi voorbeeld van Repeat business Duivel .

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:48

Ninx schreef:
Tja, ik vind het lastig als mensen zoveel vertrouwen in eigen kunnen hebben.
Ik rijdt naar alle waarschijnlijkheid al 2x zolang, en kan inderdaad met stille hand rijden, en heb heel wat wedstrijdjes achter de rug.
Nog steeds acht ik mezelf niet snel 'goed genoeg' om een paard te beleren...
En als ik naar het filmpje van die ijslanders kijk schrik ik wel even.
Niet om iemand te schofferen.... maar sommige mensen zijn er misschien iets 'makkelijker' in dan anderen.

Ik rij ook niet de sterren van de hemel, maar ik heb wel zo'n 5 keer per week priveles met mijn jonkie, om te voorkomen dat er iemand anders op moet. Als ik dan lees dat sommige mensen geen les hebben, zelfs geen groepsles, en toch een jong paard inrijden zonder enige ervaring, ben ik echt een beetje Ziek Frusty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 21:48

Ook ik rij niet de sterren van de hemel maar dat is geen noodzaak om een paard goed te kunnen inrijden. Ik zal nooit Z worden en ambieer dat ook helemaal niet...

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:14

ik vind het knap dat je dit blijft volhouden. ikzelf ben pas 14 en ik heb wel een paar pony's
ingereden/gecorrigeerd. maar goede hulp is echt wel een must wil je er een beetje in slagen.
ik zou iig tegen het meisje hebben gezegd dat ze het maar moest uitzoeken... met zo'n
attitude. ik kan er met mijn pet niet bij waarom je dan nog zou paardrijden, yuk Misselijk je doet
het voor je plezier en met een beetje hersenen doe je je best om het ook goed te laten
komen. en niet zomaar wat aankl*ten als het niet zo goed gaat.

horselove154

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:17

suleilitha: Sorry dat ik het nogmaals vraag.. maar ik ben benieuwd of je iets met mijn advies kunt..

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:17

suleilitha schreef:
Ook ik rij niet de sterren van de hemel maar dat is geen noodzaak om een paard goed te kunnen inrijden. Ik zal nooit Z worden en ambieer dat ook helemaal niet...

de meeste z-ruiters rijden slechter dan een recreatieve ruiter... ik ken er iig zat.
want het is wel makkelijk hoor om tegenwoordig z te worden. nu wil ik niet ieder
over één kam scheren... maar ik ken zat z-ruiters die imo niet eens een b-proef
zouden kunnen rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:34

Die Z-ruiters zullen toch ooit wel een B-proef gereden hebben hoor.... anders word je namelijk geen Z Pling

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:36

Drunksheep schreef:
suleilitha schreef:

de meeste z-ruiters rijden slechter dan een recreatieve ruiter... ik ken er iig zat.
want het is wel makkelijk hoor om tegenwoordig z te worden. nu wil ik niet ieder
over één kam scheren... maar ik ken zat z-ruiters die imo niet eens een b-proef
zouden kunnen rijden.

Da's echter wel de weg er naartoe......

Misschien zou je beter kunnen stellen dat sommige ruiters wellicht wel een ervaren paard naar de Z kunnen rijden, maar dat dit niet betekent dat ze een jong paard kunnen inrijden.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:39

nee ik bedoel gewoon dat ik vind dat de basis er niet in zit. en ik begrijp dan niet hoe
ze ooit door een jury een winstpunt hebben kunnen krijgen. ik zeg niet dat het voor
elke ruiter geldt, maar ik ken er genoeg in mijn omgeving.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:45

Drunksheep schreef:
nee ik bedoel gewoon dat ik vind dat de basis er niet in zit. en ik begrijp dan niet hoe
ze ooit door een jury een winstpunt hebben kunnen krijgen. ik zeg niet dat het voor

Is dat werkelijk zo? Bij officiële wedstrijden?
Ik zie toch wel dat mensen toch niet echt kunnen doorstromen wanneer de jury de oefeningen nog niet voldoende 'bevestigd' vind.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:50

Ninx schreef:
Drunksheep schreef:

Is dat werkelijk zo? Bij officiële wedstrijden?
Ik zie toch wel dat mensen toch niet echt kunnen doorstromen wanneer de jury de oefeningen nog niet voldoende 'bevestigd' vind.

ja bij officiële wedstrijden. ik zie ook veel ongeïnteresseerde jury's, of jury's die gaan
voor hoe het paardje eruit ziet en of er oefeningen uit komen. niet of een paard los
door zijn lijf loopt, een ruiter een correcte houding heeft.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:52

Mmm, over de gehele linie zal dit niet zo gaan.
Maar dat er dit soort dingen gebeuren verbaasd mij niet echt.... ook zal er wel eens een zus, nicht of stalgenoot sneller doorstromen dan eerlijk is.
Maar goed, het is en blijft een hobby.... dus geen halszaak.
Als men maar goed is voor de dieren, dat vind ik het belangrijkste punt.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:55

Ninx schreef:
Maar dat er dit soort dingen gebeuren verbaasd mij niet echt.... ook zal er wel eens een zus, nicht of stalgenoot sneller doorstromen dan eerlijk is.

dat klopt, het gaat ook niet over de gehele linie zo. maar wel 1/2 z-ruiters
zijn zo doorgestroomd lijkt het. ik ben altijd blij als ik een mooie z-combinatie
zie rijden. voor de andere combinaties heb ik geen respect. je paard maar in
de krul en jij schopt hem wel door de proef bijv Knipoog

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:56

Drunksheep schreef:
Ninx schreef:

dat klopt, het gaat ook niet over de gehele linie zo. maar wel 1/2 z-ruiters
zijn zo doorgestroomd lijkt het. ik ben altijd blij als ik een mooie z-combinatie
zie rijden. voor de andere combinaties heb ik geen respect. je paard maar in
de krul en jij schopt hem wel door de proef bijv Knipoog

Hoe streng wordt er dan gestraft wanneer iemand echt over de schreef gaat, of gewoon te grof zit te plukken en prikken?
Ik rijdt al jaren geen wedstrijden meer. Maar weet wel dat vroeger die agressieve types flink wat puntenaftrek kregen....

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:59

Ninx schreef:
Hoe streng wordt er dan gestraft wanneer iemand echt over de schreef gaat, of gewoon te grof zit te plukken en prikken?
Ik rijdt al jaren geen wedstrijden meer. Maar weet wel dat vroeger die agressieve types flink wat puntenaftrek kregen....

als het echt te opvallend word word er gerust geen winstpunt gegeven, maar verliespunten
zie ik niet tot weinig. tot mijn spijt trouwens, want soms worden ze om niets gegeven, en
soms worden zie niet gegeven als het 'moet'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 23:00

Ik vind het bij ons in de buurt wel meevallen met de jurering, eerlijk gezegd en winstpunten krijgt men niet echt kado Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 23:03

Hmmm ik heb ook niet het idee dat men de winstpunten kado krijgt hoor Lachen
Bepaalde dingen meoten echt wel in orde zijn Lachen
En zonder een goede basis kun je de Z-proeven niet eens goed rijden. Tot in de L kom je daarmee weg, daarna niet meer.....

't Is niet voor niks dat er zoveel stranden in de L.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 23:05

ik zeg ook zeker niet dat het bij elke jury/wedstrijd zo gaat, nee. maar het gebeurt imo
té vaak. ik dacht dat het met de nieuwe proeven éindelijk beter ging. maar dat was te
positief gedacht Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 23:06

Haha, wat gaan jullie lekker off topic. Niet dat ik dat erg vind, overigens Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 23:07

't Is vreselijk offtopic idd Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 23:10

Geeft niet.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 23:12

Ik moet Dunksheep hierin toch wel gelijk geven. Ik heb zelf een klein jaartje terug sinds lange tijd ook weer eens een Z-dressuur wedstrijd gezien en ik meende werkelijk dat het L was. Zo slecht werd er gereden, om nog maar te zwijgen van het hang en pluk werk... Dan was het een dikke 10 jaar terug toch echt wel anders. En er werden helaas ook genoeg winstpunten weggegeven. Ik was ringmeester op die wedstrijd en schrok echt van het niveau. Een paard verzameld laten lopen? nee, bijelkaar trekken. Paarden liepen echt in 2 gedeeltes. Schouderbinnenwaarts en travers was gewoon scheef weglopen voor het been. Kortom: ik ben echt geschrokken toen ik deze wedstrijd had gezien...
Waren wel enkele ruiters die duidelijk wel goed bezig waren, maar de meesten (waren iets van 9 starts in de Z1 en de Z2) waren ronduit belabberd...

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 23:51

lindake schreef:
maikeltje schreef:
Zoals gezegd, haar kant van het verhaal weten we niet. Wellicht heeft zij een hele goede reden om te "schitteren door afwezigheid".

Welke reden dan?
Omdat Sul. wel met het paard om kan en zij niet?...

Of omdat er meerdere manieren zijn om iemand dingen bij te willen brengen. Het is de toon die de muziek maakt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 23:56

Als alles is geprobeerd, houdt het op een gegeven moment op, Maikeltje en meer zeg ik niet. Knipoog