Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ninx schreef:Tja, ik vind het lastig als mensen zoveel vertrouwen in eigen kunnen hebben.
Ik rijdt naar alle waarschijnlijkheid al 2x zolang, en kan inderdaad met stille hand rijden, en heb heel wat wedstrijdjes achter de rug.
Nog steeds acht ik mezelf niet snel 'goed genoeg' om een paard te beleren...
En als ik naar het filmpje van die ijslanders kijk schrik ik wel even.
Niet om iemand te schofferen.... maar sommige mensen zijn er misschien iets 'makkelijker' in dan anderen.
suleilitha schreef:Ook ik rij niet de sterren van de hemel maar dat is geen noodzaak om een paard goed te kunnen inrijden. Ik zal nooit Z worden en ambieer dat ook helemaal niet...
Drunksheep schreef:suleilitha schreef:Ook ik rij niet de sterren van de hemel maar dat is geen noodzaak om een paard goed te kunnen inrijden. Ik zal nooit Z worden en ambieer dat ook helemaal niet...
de meeste z-ruiters rijden slechter dan een recreatieve ruiter... ik ken er iig zat.
want het is wel makkelijk hoor om tegenwoordig z te worden. nu wil ik niet ieder
over één kam scheren... maar ik ken zat z-ruiters die imo niet eens een b-proef
zouden kunnen rijden.
Drunksheep schreef:nee ik bedoel gewoon dat ik vind dat de basis er niet in zit. en ik begrijp dan niet hoe
ze ooit door een jury een winstpunt hebben kunnen krijgen. ik zeg niet dat het voor
elke ruiter geldt, maar ik ken er genoeg in mijn omgeving.
Ninx schreef:Drunksheep schreef:nee ik bedoel gewoon dat ik vind dat de basis er niet in zit. en ik begrijp dan niet hoe
ze ooit door een jury een winstpunt hebben kunnen krijgen. ik zeg niet dat het voor
elke ruiter geldt, maar ik ken er genoeg in mijn omgeving.
Is dat werkelijk zo? Bij officiële wedstrijden?
Ik zie toch wel dat mensen toch niet echt kunnen doorstromen wanneer de jury de oefeningen nog niet voldoende 'bevestigd' vind.
Ninx schreef:Mmm, over de gehele linie zal dit niet zo gaan.
Maar dat er dit soort dingen gebeuren verbaasd mij niet echt.... ook zal er wel eens een zus, nicht of stalgenoot sneller doorstromen dan eerlijk is.
Maar goed, het is en blijft een hobby.... dus geen halszaak.
Als men maar goed is voor de dieren, dat vind ik het belangrijkste punt.
Drunksheep schreef:Ninx schreef:Mmm, over de gehele linie zal dit niet zo gaan.
Maar dat er dit soort dingen gebeuren verbaasd mij niet echt.... ook zal er wel eens een zus, nicht of stalgenoot sneller doorstromen dan eerlijk is.
Maar goed, het is en blijft een hobby.... dus geen halszaak.
Als men maar goed is voor de dieren, dat vind ik het belangrijkste punt.
dat klopt, het gaat ook niet over de gehele linie zo. maar wel 1/2 z-ruiters
zijn zo doorgestroomd lijkt het. ik ben altijd blij als ik een mooie z-combinatie
zie rijden. voor de andere combinaties heb ik geen respect. je paard maar in
de krul en jij schopt hem wel door de proef bijv
Ninx schreef:Hoe streng wordt er dan gestraft wanneer iemand echt over de schreef gaat, of gewoon te grof zit te plukken en prikken?
Ik rijdt al jaren geen wedstrijden meer. Maar weet wel dat vroeger die agressieve types flink wat puntenaftrek kregen....
lindake schreef:maikeltje schreef:Zoals gezegd, haar kant van het verhaal weten we niet. Wellicht heeft zij een hele goede reden om te "schitteren door afwezigheid".
Welke reden dan?
Omdat Sul. wel met het paard om kan en zij niet?...