Pallatin schreef:de ts heeft aangegeven niet met een slof overweg te kunnen, dat is voor haar dus geen optie...ze vraagt advies over de thiedemann, niet over de slof!
Overigens, een thiedemann werkt niet in als het paard op de juiste manier loopt en je hoeft m los te gooien zodra het paard nageeft. Bij een correcte houding hangt ie los.
Plutolover, ik ben benieuwd wat je instructrice er over zegt...veel succes en ik ben benieuwd of het straks beter gaat
Een slof werkt ook niet in als het paard op de juiste manier loopt en die hoef je ook niet los te gooien. Net als een Thiedemann pak je die op een bepaalde lengte, geeft het paard na dan komt de slof los te hangen, pas als je daarna de slof nog korter pakt gaat het mis. Dezelfde fout kan ook gebeuren bij een Thiedemann want die kun je ook heel makkelijk een gaatje strakker vastmaken.
Ik heb een hekel aan een Thiedemann omdat een Thiedemann dus wel vast zit en niet a la minute los kan in geval van nood en omdat paarden snel de neiging hebben om erop te gaan hangen wat alleen meer problemen geeft.
Onder goede begeleiding is een slof een veel beter hulpmiddel dan een Thiedemann, want ook met begeleiding is het nauwelijks te voorkomen dat een paard op de Thiedemann gaat hangen, om nog maar te zwijgen wat er kan gebeuren als een paard in verzet gaat.
Feit blijft echter dat de TS er NIET mee overweg kan en dat voor haar dus geen optie is. Een slof in de handen van een onervaren ruiter is voor de pony geen pretje. Tuurlijk kan de pony op de thiedemann gaan hangen, maar dat geldt voor een slof en de gewone hand zonder hulpteugel ook. Jij kunt een slof beter vinden dan een thiedemann, maar de TS wil geen slof, dus misschien kun je haar beter tips geven hoe de thiedemann in de training en onder begeleiding te gebruiken??
.