Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Qimm schreef:Ja dat rustig blijven is moeilijk, maar het gaat me redelijk af, ik ga wel heel rare gezichten trekken als ik me weer erger. belonen als ze braaf is doe ik altijd, want dat werkt het beste. Straffen werkt niet.
Ik ga haar wel bezig houden, want ik heb wél de indruk dat ze het werken opzich dus leuk vind.
Ik vind het wel apart om te horen dat er nog een paardje uit die bloedlijn zo voorwaarts is. En fijn om te horen dat dit meer voorkomt, ik had het zelf nog nooit meegemaakt.
Nu nog even kijken hoe je magnesium tekort ontdekt, les regelen en gewoon rustig maar stug (eigenwijs dus) doorgaan op de ingeslagen weg.
Femke16 schreef:Trouwens als een paard magnesium tekort heeft is hij toch juist sterk vermagerd en heeft hij juist een snelle spiervermoeidheid?
aslo schreef:Oja, stop eens met brok en geef muesli zonder haver. Onze merrie wordt erg heet van brok, omdat daar haver in verwerkt zit.
Zawiana schreef:Ik las je bericht; en herkende het gelijk. Dacht even dat ik het zelf had geschreven
Nou, dat had ik dus ook, toen ik het stukje van TS las
Madame doet het op zich heel goed, maar is nu ontzettend voorwaarts, ik hoef maar een beetje been te geven en ze gaat rennen, rennen, rennen... Heb dezelfde dingen geprobeerd; overgangen rijden, figuren, etc maar madame gaat steeds harder rennen. (ik heb het idee dat ze het ook ontzettend leuk vindt :S).
[i]Herkenbaar. Alleen heeft mijn dochter het nu redelijk 'onder controle'. Onze merrie heeft inmiddels aardig geleerd dat het niet de bedoeling is dat ze dan moet rennen, maar die voorwaartsheid ook kan gebruiken om meer te dragen.Sinds een week 0f 3 moeten ze tijdens dressuurles juist heel langzaam, mn draven, dus steeds op de zit steeds langzamer. Dit pikt ze dan weer zo goed op, dat ze juist in de loop van zo'n les weer moeilijker naar voren wil, omdat ze denkt dat het 'langzame' de bedoeling is wat ze moet doen
In het begin, toen ze nog niet zo ontzettend voorwaarts was, kon ik mijn beenhulp heel goed opvangen, nu heb ik het idee dat ze constant onder mij vandaan loopt, ik kan het ook niet meer goed opvangen. Pas na 20 minuten fanatiek rijden, dan heb ik het gevoel dat ik haar onder mij vandaan laat lopen, gaat ze rustig lopen.
Precies het zelfde als bij ons.
volgende week heb ik weer prive les, dan ga ik dit het voorleggen aan mijn instructeur, ik denk zelf dat het ook te maken heeft met het karakter van het paard. Mijn merrie wil graag voor me werken; nu heeft ze begrepen dat ze dat voorwaarts moet; dus zal ze dit ook fanatiek doen...
Dat denk ik dus ook, hebben ze door wat je wilt (en daat gaat best snel), willen ze dat ook graag voor je doen. Totdat je wat wilt gaan verfijnen zeg maar en dan is het de eerste paar maal van, ojee help wat nu dan, ik deed het toch goed. Gewoon relaxed blijven, ff ontspannen en de oefening herhalen. De onze pikt het dan heel gauw op.

bij ons werkt even stoom aflaten of goed voorwaarts zetten als ze toch weer snel wil NIET. Dan blijft ze gewoon van hier naar daar ketsen en ze stopt niet meer voor je eraf gaat (ookal staat ze kletsnat in het zweet).femke16 schreef:Trouwens als een paard magnesium tekort heeft is hij toch juist sterk vermagerd en heeft hij juist een snelle spiervermoeidheid?
ik heb een enórm weiland waar ik een denkbeeldinge hoefslag heb. Dus uhm, ik rij altijd op de binnenhoefslag. Maar als ik rechtuit door het weiland draaf gaat ze niet makkelijker lopen dan wanneer ik mijn denkbeeldige hoefslag aan hou. Maar zoals ik al eerder aangaf ga ik het liongeren (met pessoa) oppakken, hiermee hoop ik ook dat ze sterker wordt. Want ja ze is nog jong en groen dus ze moet nog veel kracht ontwikkelen.
Nogal een omschakeling.
!
Citaat:Haar nog voorwaartser zetten maakt haar alleen maar heter en renneriger waardoor ik dus veel minder te vertellen heb. Ik heb dit geprobeert maar al is ze zeikenat van het zweet, dan nog wil ze nog steeds harder gaan dan ik wil. Ze is dan zo opgefokt dat ze alleen nog maar dribbelt in stap.