paard springt geen dubbelsprongen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nieky1993

Re: paard springt geen dubbelsprongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 11:37

Eponastable schreef:
Maar hoe hoog staan die hindernissen als je op een dubbel waagt?
Weigert ze echt op het minste?

yep ze weigert om het minste, heb er geprobeerd van 80 maar ook van 40-30 weigert ze allebei mee.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 11:38

nieky1993 schreef:
Paard is goed aan de hulpen reageert op de lichtste hulpen maar alstie geen zin heeft om derover te springen dan verget it, blijf dan wel altijd aandringen tot ze toch springt. Kiara is een heel eigenwijze merrie en laat zich niet zomaar wat opleggen, je kunt haar niet dwingen want dan doet ze niets meer voor je

Tja, ik je wel erg tegenstrijdig hoor wat dit betreft, maar zal wel aan mij liggen Knipoog
Met dwang bereik je m.i. bij geen enkel paard iets wat een blijvend, positief resultaat ten doel heeft.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 11:43

En met van die drafbalkjes? echt mega laag?
Je kan daar wat mee oefenen zelf tijdens het gewoon rijden en dan zet je die in op de hoefslag en rij je rechte lijnen.
Kan misschien iets uitmaken...
Je kan het altijd proberen Haha!

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 11:44

Eponastable schreef:
En met van die drafbalkjes? echt mega laag?
Je kan daar wat mee oefenen zelf tijdens het gewoon rijden en dan zet je die in op de hoefslag en rij je rechte lijnen.
Kan misschien iets uitmaken...
Je kan het altijd proberen Haha!

hmmm dat ga ik eens proberen bedankt voor de tip Haha!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 11:51

nieky1993 schreef:
yep ze weigert om het minste, heb er geprobeerd van 80 maar ook van 40-30 weigert ze allebei mee.
Ik vind 80cm ook wel een flinke hoogte voor een in-uitje met een tinker.
Heb je ergens informatie met wie dit paard 1.30 parcoursen gesprongen heeft? Ik had nog niet eerder gehoord van een Tinker die hoger dan L sprong namelijk.

Het valt me wel op dat je op veel tips erg negatief reageert en het gelijk weerlegd. Misschien kan een beetje zelfreflectie geen kwaad.

misssixty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 11:58

Als je er een parcours mee wilt springen hoef je nooit een afstand te rijden die op 3 meter staat.
Probeer eerst een gewone dubbel op 2 galopsprongen te rijden!
En anders een lijntje op 5 galop sprongen.
Doet ze dit wel dan op 4, dan 3 en dan 2.
Het moet natuurlijk wel passen, anders worden ze bang.!

Wantivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 12:00

Een tinker die 1.30 m heeft gelopen?

Misschien kan je proberen om van de eerste hindernis een kruisje te maken en de balk van de 2e gewoon op de grond leggen. Wanneer hij dit goed doet, kan je er een klein kruisje van maken. Dit kan je dan op deze manier uitbouwen.

Succes!

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 12:07

Katja schreef:
nieky1993 schreef:
Ik vind 80cm ook wel een flinke hoogte voor een in-uitje met een tinker.
Heb je ergens informatie met wie dit paard 1.30 parcoursen gesprongen heeft? Ik had nog niet eerder gehoord van een Tinker die hoger dan L sprong namelijk.

Het valt me wel op dat je op veel tips erg negatief reageert en het gelijk weerlegd. Misschien kan een beetje zelfreflectie geen kwaad.

Trainer zijn nam weet ik niet. Ze zijn niet officieel gestart he Knipoog Maar ze sprongen dan parours 1.30 waar ze stond, dus bedoel niet op wedstrijden.
Reageer soms negatief omdat mensen iets zeggen wat voor dat paard totaal niet past.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 12:08

misssixty schreef:
Als je er een parcours mee wilt springen hoef je nooit een afstand te rijden die op 3 meter staat.

Nogmaals die 3 meter bedoelde ik als voorbeeld. Knipoog eerst even topic doorlezen voordat je reageert zodat ik niet 10x hetzelfde moet zeggen ( niet aanvallend bedoeld hoor Knipoog )

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 12:10

Wantivano schreef:
Een tinker die 1.30 m heeft gelopen?

Misschien kan je proberen om van de eerste hindernis een kruisje te maken en de balk van de 2e gewoon op de grond leggen. Wanneer hij dit goed doet, kan je er een klein kruisje van maken. Dit kan je dan op deze manier uitbouwen.

Succes!

met gelopen bedoel ik gewoon thuis parcours he niet officieel, is een foutje van mij srry, zeg dat meestal gewoon dat ze 1.30 heeft gelopen, maar niet bij nagedacht dat de mensen dan direct denken van officeel Clown .
Ik ga dat zeker eens proberen bedankt voor de tip

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 12:10

Nogmaals, weet je zeker dat je de juiste afstanden gebruikt?

misssixty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 12:17

nieky1993 schreef:
misssixty schreef:

Nogmaals die 3 meter bedoelde ik als voorbeeld. Knipoog eerst even topic doorlezen voordat je reageert zodat ik niet 10x hetzelfde moet zeggen ( niet aanvallend bedoeld hoor Knipoog )

Dat had ik ook wel gelezen! Bloos
Maar op welke afstand heb je het dan staan?

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 12:22

Blijf je misschien teveel voorover zitten na de eerste sprong? Dat kan reden zijn voor 't paard om te stoppen (tenminste, dat is mij verteld).

Succes nog in ieder geval! Lachen

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 12:26

misssixty schreef:
Dat had ik ook wel gelezen! Bloos
Maar op welke afstand heb je het dan staan?

Wij passen meestal goed aan het paard aan meestal pakken we 2 galopssprongen ertussen en dan daarna moet ze springen, en dat komt toch aardig goed uit ( weet niet hoeveel meter dat is, tel het nooit zo wij zetten het altijd per paard op, ander paard waar ik mee spring daar zetten we de dubbelsprongen 9 passen uit elkaar, dus moet je 9 passen maken, zo doen wij het, klinkt mss raar maarje:P)

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 12:28

Maik79 schreef:
Blijf je misschien teveel voorover zitten na de eerste sprong? Dat kan reden zijn voor 't paard om te stoppen (tenminste, dat is mij verteld).

Succes nog in ieder geval! Lachen

,alleen als ze een hertensprong maakt dan zit ik krom, maar dat is ook niet zo handig op uit te zitten. Clown
Het enige wat ik heb is dat ik soms teveel naar een kant hang dus dat ik naar links kijk inplaats van rechtvooruit. Maar hier werk ik heel erg hard aan

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 12:31

Ga eerst balkjes lopen, en na een paar keer leg je er een balkje achter op 3 meter. Als dit goed gaat kun je er staanders naast zetten (de balken liggen nog op de grond) als dit goed gaat kan je rustig aan iets hoger bouwen

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 12:41

Mensen mensen... lees eens aandachtig...

Het gaat hier niet over 3 meter afstand!

ze springt geen in&out maar gewoon dubbels met 10m afstand

Dankjewel zeg!

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 12:45

Eponastable schreef:
Mensen mensen... lees eens aandachtig...

Het gaat hier niet over 3 meter afstand!

ze springt geen in&out maar gewoon dubbels met 10m afstand

Dankjewel zeg!

heeeeel erg bedankt Haha! Clown

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 12:46

Net had je het nog over 9 passen nu is het 10m. Wat is het nou?

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 12:47

nieky1993 schreef:
Reageer soms negatief omdat mensen iets zeggen wat voor dat paard totaal niet past.

Mensen reageren op jou info, we/ze zijn niet helderziend en kunnen dus niet weten wat wel voor jou paard 'past'.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 15:58

En zo weten we nog steeds niet of hoeveel meter ze een dubbel zet, er wordt ons alleen toegeschreeuwd dat het niet op 3 meter staat.....
Ik krijg het akelige gevoel dat de TS dit zelf ook niet weet. Dit is absoluut geen schande maar zeg het dan dan kunnen we je helpen!

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 16:34

Even iets heel anders.
Ik heb mijn pony al 11 jaar, in die 11 jaar weigerde ze echt nooit in echte dubbels (dus 1 of 2 galopsprongen) .. maar zomaar van de ene op de andere dag wel. Ik snapte er echt geen barst van, de 1e keer dat ik haar eroverheen stuurde weigerde ze voor de 2e hindernis. Probeerde ik daarna weer aan te rijden, weigerde ze al bij de 1e ... dit alles vanaf hoogtes v.a. ongev. 80/90 cm (pony springt B tussen de paarden).

Ik vertrouwde het op een gegeven ogenblik niet meer en ben naar de kliniek gegaan. Klinische keuring was ze daar gewoon doorgekomen wist de DA te vermelden, helaas liet de echo iets geheel anders zien. Peesblessure, gaten in de pees tegen gradatie 3 v/d 4 aan.
Ze weigerde dus vanwege pijn. Zaten er meer dan 2 galoppassen tussen in de dubbels dan schudde ze het zere gevoel er weer wat uit denk ik.

Ik wil niet zeggen dat ze pijn heeft, de andere hierboven genoemde redenen kunnen ook heel goed mogelijk zijn.

Ik baal voor mezelf alleen vreselijk dat ik niet eerder naar een DA ben gegaan ipv het rijtechnisch proberen op te lossen. Ze heeft er wss de hele winter mee gelopen, maar ja ze liep ook niet kreupel en er was niets aan de buitenkant v/h been verder te zien Lachen

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 16:37

Miriam schreef:
En zo weten we nog steeds niet of hoeveel meter ze een dubbel zet, er wordt ons alleen toegeschreeuwd dat het niet op 3 meter staat.....
Ik krijg het akelige gevoel dat de TS dit zelf ook niet weet. Dit is absoluut geen schande maar zeg het dan dan kunnen we je helpen!

Ik pas het aan op het paard, met shogun is dat meestal 9 passen met kiara zorg ik gewoon dat ik 2 ruime galopsprongen heb en dat ze daarna moet springe, tel niet met meters nooit gedaan trouwens, ik zet gewoon altijd op het paard af. maar als ik dan toch in meters moet rekenen zou ik zeggen voor shogun rond de 8-9 meter en voor kiara rond de 7-8 meter. by the way shogun is 1.70 en kiara 1.50. Dus daarom verschil.
Ik weet het wel Clown alleen gelijk ik zei ik tel meestal met passen van mij dus dan ga ik gewoon stappen en dan zet ik 9 stappen, bij kiara tel ik met galopssprongen omdat ik kiara haar galop beter ken dan die van shogun en ik dat dan precies kan afstellen.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 16:38

Lappie_Lap schreef:
Even iets heel anders.
Ik heb mijn pony al 11 jaar, in die 11 jaar weigerde ze echt nooit in echte dubbels (dus 1 of 2 galopsprongen) .. maar zomaar van de ene op de andere dag wel. Ik snapte er echt geen barst van, de 1e keer dat ik haar eroverheen stuurde weigerde ze voor de 2e hindernis. Probeerde ik daarna weer aan te rijden, weigerde ze al bij de 1e ... dit alles vanaf hoogtes v.a. ongev. 80/90 cm (pony springt B tussen de paarden).

Ik vertrouwde het op een gegeven ogenblik niet meer en ben naar de kliniek gegaan. Klinische keuring was ze daar gewoon doorgekomen wist de DA te vermelden, helaas liet de echo iets geheel anders zien. Peesblessure, gaten in de pees tegen gradatie 3 v/d 4 aan.
Ze weigerde dus vanwege pijn. Zaten er meer dan 2 galoppassen tussen in de dubbels dan schudde ze het zere gevoel er weer wat uit denk ik.

Ik wil niet zeggen dat ze pijn heeft, de andere hierboven genoemde redenen kunnen ook heel goed mogelijk zijn.

Ik baal voor mezelf alleen vreselijk dat ik niet eerder naar een DA ben gegaan ipv het rijtechnisch proberen op te lossen. Ze heeft er wss de hele winter mee gelopen, maar ja ze liep ook niet kreupel en er was niets aan de buitenkant v/h been verder te zien Lachen

wow das echt balen zeg. Zou et eigenlijk ook niet weten, je zou zeggen ze laten et zien maar als die van jou het niet liet zien dan ga je toch twijfelen of er toch niets zou zijn, maar ik moet wel zeggen kiara springt niet zomaar met iedereen en ze is wel altijd zo koppig geweest dus het is niet zo dat ze het van de ene op de andere dag had.

starremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 16:46

probeer eerst eens op de hoefslaf 2 balken te leggen, eerst even in draf, daarna vanauit galop. zorg dat de afstand steeds klopt en blijf wat schakelen zodat je het paard onder je houdt en het tempo kan regelen..met balken kan iegelijk nooit iets fout gaan..dit bouw je zo op..ook de balken een keer op de binnen hoefslag leggen.

succes